Miksi näitä "viruslinkoterassit avautuvat" avauksia tekevät täällä ainoastaan ne, jotka eivät baareissa ja terasseilla edes käy?
Luulisi, ettei tämä olisi aivan ykkösprioriteettejanne, ellette sitten ihan muiden syiden takia halua pitää niitä suljettuna.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia kieltoja ja käskyjä on kiva vaatia, jotka eivät koske itseä.
On tuolla asialla toinenkin puoli. En kiellä, vaan kannatan kaikkia mahdollisia asioita, mitkä,ovat kannaltani yhdentekeviä, mutta saattavat aiheuttaa jollekin muulle lisäepämukavuutta.
Ihan siksi, koska mä voin...
Haluaisitko avata hieman miksi sinusta tuli tuollainen?
Pohjautuu hyvin pitkälle vihervasemmistolaisen ajatustavan omaksumiseen.
..tyyliin, että esimerkiksi mulla on ihan toimiva joukkoliikenne käytössäni, niin voinkin ihan huoletta kannattaa yksityisautoilun kieltämistä tai ainakin huimaa kallistamista...viis muista
Esimerkkejä löytyisi aika paljon muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tutkitustikin alkoholin juomiseen suhtautuvat kielteisimmin he, jotka eivät sitä itse käytä. Näistä koronan aikana käydyistä keskusteluista asian on huomannut tosi hyvin.
Mun kohdalla ei pidä paikkansa koska ajattelen Suomen taloutta.
Korona on paljastunut meille mikä on ihmiselämän tarkoitus ja tärkein päämäärä.
Se on kuluttaminen. Ostaminen. Terassilla istuminen. Kahvin juominen. Kaljan juominen. Matkustaminen. Talouden pystyssä pitäminen.
Olemmeko todella näin pahasti talouden orjia?
Yhteiskunta ei olekaan meitä varten, vaan me olemme yhteiskuntaa varten.
Samalla kun meitä vaaditaan ostamaan ja kuluttamaan, meitä myös paheksutaan siitä että ostamme ja kulutamme. Kaikilla on liikaa tavaraa. Pois pitäisi ylimääräiset heittää, tehdä kuolinsiivous. Luonto kärsii kun tehdään turhaa tavaraa joka päätyy vaan roskiin. Luonnonvarat eivät riitä. Kaikki paikat hukkuvat jätteeseen.
Naiset saavat ihan oman osansa tästä paheksunnasta. Vaatteet, irtoripset, hiuslisäkkeet, meikit, hiusvärit, kaunistautuminen yleensäkin nähdään turhuutena. Kuitenkin nämä kaikki yhdessä ovat valtava bisnes. Yhteiskunta kaatuu jos naiset lopettavat sen paheksutun kaunistautumisen.
Sisustaminenkin on vain naisten höpötystä ja turhuutta. Tosimies ei semmoista kestä. Mutta jos sisustaminen lopetetaan niin taas kaikki kaatuu.
Itse juon parhaillaan kahvia omalla terassilla ja palstailen kirjan lukemisen lomassa. Olenko huono ihminen kun juon kahvini kotona?
On se sentään sitä kallista kapselikahvia. Kirjankin olen ostanut omaksi. Kuluttamista sekin on.
Terassit ja parvekkeet lasitettiin pari vuotta sitten. Maksoi yli 15.000 € kun ostettiin paikalliselta firmalta joka tekee lasitkin itse. Ulkomaisen ketjun tarjous oli alle 10.000 €, mutta halusimme lopulta tukea paikallista. Riittääkö tämä synninpäästöksi sille että en lähde terassille juomaan kahvia enkä kaljaa?
Tiedättekö mikä aiheutti espanjantaudin viimeisen aallon?
Se oli sodan päättyminen.
Ihmiset lähtivät kaduille juhlimaan sodan päättymistä ja virus pääsi vielä kerran leviämään.
aika surullista huomata, miten suuri merkitys alkoholilla on näissä kysymyksissä. jotenkin juuri ne terassit ja baarit vilisevät puheessa kaikista eniten, mistähän johtuu.
Kyllä minä normaalina aikana käyn viikoittain, kesäisin useamminkin. Silti pidän vastuuttomana tällaisten paikkojen avaamista nykyisessä tilanteessa. Humalaisethan ovat tunnettuja käsienpesusta ja välin pitämisestä kaveriin, vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
"Osa meistä myös touvoo koronan tukahtuvan, jotta voisimme palata normaaliin arkeen. Epidemian pitkittäminen tulee kalliiksi. Tukahduttaminen olisi talouden kannalta edullisin vaihtoehto."
Kertokaapas nyt tukahduttamista vaativat mitä toimenpiteitä se nyt edellyttää ja kuinka kauan ne kestävät? Lisäksi olisi asiallista kertoa myös näiden toimenpiteiden vaikutus Suomen talouteen.
Huom! Vastaukseksi ei kelpaa esimerkiksi se, että olisi pitänyt jatkaa rajoituksia pitempään vaan nimenomaan sen mitä pitää tehdä nyt!
----------------------
Aika reiluja nuo sinun ”sääntösi”, eli ”vastaukseksi ei kelpaa esimerkiksi se, että olisi pitänyt jatkaa rajoituksia pitempään”. Jos tuo on lähtökohtasi, niin eihän sitä mitään sitten voi enää tehdä koronapandemian tukahduttamiseksi, kun rajoitusten jatkaminen kerran on poissuljettu vaihtoehto.
-------------------
Vastaukseksi kelpaisi oikein hyvin esimerkiksi: Kaikkia ennen 31.5. voimassa olleita rajoituksia on jatkettava vähintään viisi viikkoa. Sen lisäksi on otettava käyttöön seuraavat rajoitukset: tähän luettelo uusista rajoituksista. Ja sitten se arvio niiden vaikutuksesta Suomen talouteen.
Tukahduttamisen vaatiminen ilman konkretiaa ei mielestäni ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntösuomifanit tykkäävät kielloista, jotka koskee muita.
Olen varakas kovapalkkainen keski-ikäinen ja tiedän että minä tai kaverini eivät liiku mihinkään eivätkä kuluta mitään jos uhkana on tartunta. Parikymppisten opeskelijoiden rahoilla ei moni yritys pyöri. Näin se vaan on!
Eivät ne pyöri teidän varakkaitten keski-ikäistenkään rahoilla enää milloinkaan, kun ei joka ainoaa virusta saa maailmasta hävitetyksi millään eikä tästä koko maapallosta saada mitään steriiliä muovikuplaa vaikka Sinä ja nuo kaverisi kuinka uhkailisitte, ettekä Sinä ja ne henkiystäväsi voi tulla ulos niistä hienoista luxusvankiloistanne enää kuunaan.
Ikävää tietenkin on ja suuri menetys, kun talouselämä menettää teissä pelkääjissä hyviä asiakkaita, mutta ei mikään firma voi teitä ikuisesti odottaa eikä teidän varaanne muutenkaan mitään laskea. Eikä teidän suurta armoanne ja suosiotanne yhdenkään firman kannata jäädä pyytelemään:
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Siihen nyt vain on elinkeinoelämänkin sopeuduttava, että teidänkaltaisenne väestönosa tuli hulluksi kaiketi lopullisesti, ja on jäätävä odottamaan hidasta elpymistä ja tehtävä kovaa työtä sillä aikaa kun ne nykyiset parikymppiset vanhenevat ja pikkuhiljaa vaurastuvat, sekä vihdoin täyttävät teidän jättämänne tyhjiön. Se vaatii kovaa työtä. Mutta on se silti mahdollista; kyllähän kaksi atomipommin niskaansa saanutta kaupunkiakin elpyi Japanissa - mitä lie? - parissakymmenessä vuodessa menestyviksi liikekaupungeiksi ja koko maa rikkaaksi hyvinvointivaltioksi.
"Money talks", ja teiltä onnettomilta ei sitä heru kun te itse ette uskalla lähteä kämpistänne ulos. No, on meitä moneen junaan.
Miten muuten - aiheen ytimestä hieman sen laita-alueelle poiketen - noin vauhko "segmentti" voi olla menestynyt liike-elämässä tai erikoisasiantuntijauralla, kun sehän vaatii toisinaan sentään paljon suurempaa riskinottoa kuin ulos ihmisten ilmoille meneminen nyt?
Kyllä minä jotensakin toivon, että tämä Korona muuntuisi vakavammaksi ja ärjymmäksi kuin se on ollut tähän asti ja pyyhkäisisi tuollaisen löperön epäaineksen - nämä "riskiryhmäläiset" ja kaikki myöhäiskeski-ikäiset ylensyönnin sekä liian helpon elämän haurastuttamat keskivartalolihavat, diabeettiset ja astmaiset pelkääjät ja mitä näitä vielä on – huuthelvettiin vaan ja että nämä jättäisivät fyrkkansa niille parikymppisille lapsilleen, joista toivottavasti tulee aikanaan parempaa kuluttaja- ynnä taloudenpyörittäjäainesta kuin nämä pelosta vapisevat, arat sekä herkästi haavoittuvat pehmoisänsä olivat.
Tervemenoa sinne kuuden jalan monttuun vaan Sinä ja ne kaiffarisi. Teitä ei kukaan jää ikävöimään.
Ihmiset täällä puhuvat ja käyttäytyvät kuin koronaa ei enää olisikaan? Järki käteen hoi.
Kuulepas, kun ne tuntitolkulla terasseilla ja baareissa istuvat baarikärpäset saattuvat joskus myös liikkumaan tuolla meidän ei-baarikärpästen joukossa, ja silloin tautiriski kasvaa kun linkona suihkivat coronaa ympärilleen, vaikka popsi grillimakkarapaketin kaupasta hakiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia kieltoja ja käskyjä on kiva vaatia, jotka eivät koske itseä.
Öö... Otetaan esimerkki. Haluan pelikoneet pois kaupoista ja pakollisen tunnistautumisen vaikka itse pelaankin. Asun tuppukylässä missä ei ole pelaamoa (enkä harrasta nettipelejä) eli asuinpaikastani lähtisi koneet.
Tupakoinnista minulla on myös mielipiteitä vaikka itse poltankin. Eli väitteesi on täyttä paskaa.
Itse en käy terasseilla, enkä ymmärrä miksi sinne on muidenkaan pakko päästä. Eli... vastustan terassien avaamista kenties siksi, että ko. homma näyttäytyy minulle suht turhana. Hitot mistään koronasta kunhan pääsee lipittämään lämmintä kaljaa muovituopista?
Rehellisesti sanottuna minä en ihan usko näiden rajoituksia kannattavien pyyteettömään suojelunhaluun. Tälläkin palstalla on ollut useita avauksia, joissa rajoituksista on iloittu nimenomaan siksi, etteivät muut ihmiset pääse enää nauttimaan sellaisista asioista, joita nämä rajoittajat eivät itse ymmärrä tai joista he eivät itse välitä. On lällätelty onnessaan, kun ei ole festareita eikä porukka pääse baariin. Ovat siis enemmänkin vahingoniloisia ilkimyksiä kuin koko kansaa suojelevia pyhimyksiä.
Täytyy olla kyllä tyhmä ja välinpitämätön jos nyt lähtee pk-seudulla terasseille, kahvilaan tai ravintolaan. Itse välttelisin myös kirjastoja.
Harwardin tutkijaryhmä suosittelee tiukkojen rajoitusten jatkamista ainakin vuoteen 2022: https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-social-distancing-ho…
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Ei se vaadi sinne baariin tunkemista, että tartunnan saa. Töissä on pakko käydä ja liikkua sinne julkisilla. Ja siellä samoissa julkisissa liikkuvat ne baareissa kävijät ja levittävät tautia.
Ei tämä ole mikään jokaisen oma asia, vaan yhteinen vastuu. Kun virus tukahtuu, kaikki voivat olla turvallisesti ja tehdä yhteiskunnassa niitä asioita mitä täytyy ja mitä haluavat.
Mitään tukahduttamista ei ole luvattu.
HollyBlue kirjoitti:
Itse en käy terasseilla, enkä ymmärrä miksi sinne on muidenkaan pakko päästä. Eli... vastustan terassien avaamista kenties siksi, että ko. homma näyttäytyy minulle suht turhana. Hitot mistään koronasta kunhan pääsee lipittämään lämmintä kaljaa muovituopista?
En käy minäkään ja kannatan avaamista.
Vierailija kirjoitti:
En käy minäkään ja kannatan avaamista.
Niin no, mitäpä se toisaalta mulle kuuluu. Sinne vaan sitten terassille ne, jotka siihen kokevat tarvetta.
Jätkäshenkilö 48 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntösuomifanit tykkäävät kielloista, jotka koskee muita.
Olen varakas kovapalkkainen keski-ikäinen ja tiedän että minä tai kaverini eivät liiku mihinkään eivätkä kuluta mitään jos uhkana on tartunta. Parikymppisten opeskelijoiden rahoilla ei moni yritys pyöri. Näin se vaan on!
Eivät ne pyöri teidän varakkaitten keski-ikäistenkään rahoilla enää milloinkaan, kun ei joka ainoaa virusta saa maailmasta hävitetyksi millään eikä tästä koko maapallosta saada mitään steriiliä muovikuplaa vaikka Sinä ja nuo kaverisi kuinka uhkailisitte, ettekä Sinä ja ne henkiystäväsi voi tulla ulos niistä hienoista luxusvankiloistanne enää kuunaan.
Ikävää tietenkin on ja suuri menetys, kun talouselämä menettää teissä pelkääjissä hyviä asiakkaita, mutta ei mikään firma voi teitä ikuisesti odottaa eikä teidän varaanne muutenkaan mitään laskea. Eikä teidän suurta armoanne ja suosiotanne yhdenkään firman kannata jäädä pyytelemään:
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Siihen nyt vain on elinkeinoelämänkin sopeuduttava, että teidänkaltaisenne väestönosa tuli hulluksi kaiketi lopullisesti, ja on jäätävä odottamaan hidasta elpymistä ja tehtävä kovaa työtä sillä aikaa kun ne nykyiset parikymppiset vanhenevat ja pikkuhiljaa vaurastuvat, sekä vihdoin täyttävät teidän jättämänne tyhjiön. Se vaatii kovaa työtä. Mutta on se silti mahdollista; kyllähän kaksi atomipommin niskaansa saanutta kaupunkiakin elpyi Japanissa - mitä lie? - parissakymmenessä vuodessa menestyviksi liikekaupungeiksi ja koko maa rikkaaksi hyvinvointivaltioksi.
"Money talks", ja teiltä onnettomilta ei sitä heru kun te itse ette uskalla lähteä kämpistänne ulos. No, on meitä moneen junaan.
Miten muuten - aiheen ytimestä hieman sen laita-alueelle poiketen - noin vauhko "segmentti" voi olla menestynyt liike-elämässä tai erikoisasiantuntijauralla, kun sehän vaatii toisinaan sentään paljon suurempaa riskinottoa kuin ulos ihmisten ilmoille meneminen nyt?
Kyllä minä jotensakin toivon, että tämä Korona muuntuisi vakavammaksi ja ärjymmäksi kuin se on ollut tähän asti ja pyyhkäisisi tuollaisen löperön epäaineksen - nämä "riskiryhmäläiset" ja kaikki myöhäiskeski-ikäiset ylensyönnin sekä liian helpon elämän haurastuttamat keskivartalolihavat, diabeettiset ja astmaiset pelkääjät ja mitä näitä vielä on – huuthelvettiin vaan ja että nämä jättäisivät fyrkkansa niille parikymppisille lapsilleen, joista toivottavasti tulee aikanaan parempaa kuluttaja- ynnä taloudenpyörittäjäainesta kuin nämä pelosta vapisevat, arat sekä herkästi haavoittuvat pehmoisänsä olivat.
Tervemenoa sinne kuuden jalan monttuun vaan Sinä ja ne kaiffarisi. Teitä ei kukaan jää ikävöimään.
Kappas, nyt se sekosi lopullisesti. Toivottavasti piipaa-auto on jo tulossa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla kyllä tyhmä ja välinpitämätön jos nyt lähtee pk-seudulla terasseille, kahvilaan tai ravintolaan. Itse välttelisin myös kirjastoja.
Harwardin tutkijaryhmä suosittelee tiukkojen rajoitusten jatkamista ainakin vuoteen 2022: https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-social-distancing-ho…
Totta. Aivan s**tanan tyhmiähän noihin tällaisena aikana tunkevat ovat, mutta olkoot. Darwin jakaa kyllä palkinnot.
Älpäs nyt liioittele. Kyllä tuntuva sakkorangaistuskin riittäisi motivoimaan aivan riittävästi niitä vastuuttomia pölvästejä, jotka eivät muuten suostu muiden turvallisuudesta piittaamaan.