Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi näitä "viruslinkoterassit avautuvat" avauksia tekevät täällä ainoastaan ne, jotka eivät baareissa ja terasseilla edes käy?

Vierailija
01.06.2020 |

Luulisi, ettei tämä olisi aivan ykkösprioriteettejanne, ellette sitten ihan muiden syiden takia halua pitää niitä suljettuna.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia kieltoja ja käskyjä on kiva vaatia, jotka eivät koske itseä.

Vierailija
2/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin olen ihmetellyt. Miksi on parempi, että ihmiset juovat kaduilla ja puistoissa omia viinojaan? Lisäksi kiitellään ideaa, että alkoholin myynti loppuu jo klo. 22. Eikö kukaan näistä ole tullut ajatelleeksi, että moni siirtyy sen jälkeen kotiinsa jatkobileiden pariin. Mahtaa naapurit, poliisi ja Päivi Räsänen kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä omaan napaan tuijottamista ja kyvyttömyyttä ajatella muita

Vierailija
4/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntösuomifanit tykkäävät kielloista, jotka koskee muita.

Vierailija
5/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassilla tartunnan saaneethan eivät levitä sitä muihin ihmisiin?

Vierailija
6/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä käyn normaalisti ravintoloissa ja terasseilla. En pidä kuitenkaan järkevänä avata ravintoloita tässä vaiheessa. On ikävää huomata kuinka paljon tyhjäpäisiä ihmisiä on. Minä minä minä.

Vierailija
7/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat sillä tavalla outoja, että eivät halua kenenkään sairastuvan koronaan.

Sitä voi olla vaikea ymmärtää jos on tottunut tuijottamaan vain omaa napaa.

Osa meistä myös touvoo koronan tukahtuvan, jotta voisimme palata normaaliin arkeen. Epidemian pitkittäminen tulee kalliiksi. Tukahduttaminen olisi talouden kannalta edullisin vaihtoehto.

Vierailija
8/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot ei osaa käyttää internettiä tai tietokone/puhelin on myyty "reiskalle" kun piti saada viinapullo viikonlopuksi tai jotain. 

Vierailija
9/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassihai kirjoitti:

Tuota minäkin olen ihmetellyt. Miksi on parempi, että ihmiset juovat kaduilla ja puistoissa omia viinojaan? Lisäksi kiitellään ideaa, että alkoholin myynti loppuu jo klo. 22. Eikö kukaan näistä ole tullut ajatelleeksi, että moni siirtyy sen jälkeen kotiinsa jatkobileiden pariin. Mahtaa naapurit, poliisi ja Päivi Räsänen kiittää.

Juuri tällaisten takia kaikenmaailman sääntöjä ja rajoituksia tarvitaan. Normaaliälyiset pystyvät toimimaan järkevästi ilman jatkuvaa ohjeistusta. Ei osoita kovin suurta älykkyyttä jos kerrostalossa pidetään kovaäänisiä kännibileitä.

Vierailija
10/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielto-kiimaiset haluaisivat kieltää kaiken sellaisen mikä tuottaa iloa muille.

Vierailija
11/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan leviäminen on vaarallista kaikille.

Tarttuva infektio ei ole yksityisasia.

Vierailija
12/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tässä kun perheessä on riskiryhmään kuuluva lapsi, omat vanhemmat ovat jo selkeästi riski-ikäisiä, miehen on pakko käydä töissä "lähinä" jne niin toivoisi ihmisiltä nyt malttia siihen tartuntojen hankkimiseen. En sinänsä vastusta yhteiskunnan avaamista hallitusti, mutta kyllähän se vaikeuttaa meidän elämää, jotka yritämme huolellisesti varoa tartunnan saamista, jos enemmän sairaita tuolla liikuskelee vaikkapa kaupoissa ja julkisissa.

Malttia ihmiset, pyydän. 

Vierailija
13/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassihai kirjoitti:

On kyllä ihan käsittämätöntä, etteivät päättäjä yhtään miettineet tuota aikarajaa. Jos on hyvät kelit, niin ihmiset siirtyy puistoihin omien juomien kanssa, kun lempeä kesäilta on parhaimmillaan. Olisi kannattanut jatkaa puoleenyöhön, niin siinä kohtaa olisi jo koti voinut hyvinkin kutsua.

Vierailija
14/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyve maailmassa on istua kotona moittimassa muita. Eikä tämä kulttuuri hevillä Suomesta häviä.

Vierailija
15/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ei se vaadi sinne baariin tunkemista, että tartunnan saa. Töissä on pakko käydä ja liikkua sinne julkisilla. Ja siellä samoissa julkisissa liikkuvat ne baareissa kävijät ja levittävät tautia.

Ei tämä ole mikään jokaisen oma asia, vaan yhteinen vastuu. Kun virus tukahtuu, kaikki voivat olla turvallisesti ja tehdä yhteiskunnassa niitä asioita mitä täytyy ja mitä haluavat.

Vierailija
16/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terassihai kirjoitti:

Juuri tällaisten takia kaikenmaailman sääntöjä ja rajoituksia tarvitaan. Normaaliälyiset pystyvät toimimaan järkevästi ilman jatkuvaa ohjeistusta. Ei osoita kovin suurta älykkyyttä jos kerrostalossa pidetään kovaäänisiä kännibileitä.

Eikö sitten olisi parempi, että ne ajattelettomat ihmiset olisivat valvotussa tilassa, eli ravintolassa? Mikä logiikkä tuolla aukiolokiellolla on? Luuleeko nämä rajoitus- ja sääntöuskovaiset, että ihminen lopettaa juhlimisen ja juomisen, kun baari tai terassi pistetään kiinni? Onko Suomi raitistunut sulun aikana? Minä olen lukenut, että alkoholinkäyttö kotioloissa päinvastoin on lisääntynyt verrattuna aikaa, jolloin ravintolat ovat auki.

Vierailija
17/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn normaalisti kyllä baareissa ja terasseilla, mutta silti olen nyt sitä mieltä, että ne olisi voinut pitää ainakin juhannuksen yli vielä kiinni vähintäänkin pk-seudulla.

Vierailija
18/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat sillä tavalla outoja, että eivät halua kenenkään sairastuvan koronaan.

Osa meistä myös touvoo koronan tukahtuvan, jotta voisimme palata normaaliin arkeen. Epidemian pitkittäminen tulee kalliiksi. Tukahduttaminen olisi talouden kannalta edullisin vaihtoehto.

Koska SINÄ olet tuota mieltä, MINÄ en saa mennä terassille, vaikka valtiovalta ne on päättänyt avata. Jotenkin luotan enemmän tuohon päätöksiä tekevään tahoon, kuin sinuun vauva-palstan kaveriini. Tässä on jo ennen koulujen avaamista selvästi huomannut, että esim. nuoret kokoontuivat tosi paljon ja nyt tuo mennyt viikonloppu räjäytti sen käsistä. Ei ihmiset vaan jaksa olla eristyksissä kahta vuotta. Parempi että avataan noita paikkoja pikku hiljaa hallitusti rajoitetusti ja katsellaan mihin tilanne menee.

Vierailija
19/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska SINÄ olet tuota mieltä, MINÄ en saa mennä terassille, vaikka valtiovalta ne on päättänyt avata. Jotenkin luotan enemmän tuohon päätöksiä tekevään tahoon, kuin sinuun vauva-palstan kaveriini. Tässä on jo ennen koulujen avaamista selvästi huomannut, että esim. nuoret kokoontuivat tosi paljon ja nyt tuo mennyt viikonloppu räjäytti sen käsistä. Ei ihmiset vaan jaksa olla eristyksissä kahta vuotta. Parempi että avataan noita paikkoja pikku hiljaa hallitusti rajoitetusti ja katsellaan mihin tilanne menee.

Millä perusteella se on mielipideasia, että mitä enemmän ihmiset tapaavat toisiaan ja sekoittuvat, sitä enemmän viruksella on mahdollisuuksia levitä? Eikai kukaan oikeasti halua, että se leviää?

Mennyt viikonloppu olisi ollut ihan yhtä rauhallinen kuin vappukin, jos se signaali olisi annettu, että nyt rajoitukset vielä jatkuvat, kunnes tartunnat ovat (lähes) nollassa. Ihmiset jaksavat, kun oikealla tavalla motivoidaan. 

Vierailija
20/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee vähän "outside of the box", tässä tapauksessa pääkaupunkiseudun boxin ulkopuolelta, niin ainakin tuo meidän kylän baari olis voinut olla koko ajan auki. Ei siellä ikinä ole enempää kuin ehkä 15 asiakasta kerralla jollei oo joku bändi-ilta tms. Tuo määrä mahtuu aivan hyvin "looseihin", turvaväli toteutuis silti, ja nythän olis jo ollut terassi-ilmojakin.