Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korianteri - tykkäätkö vai et?

Vierailija
31.05.2020 |

Kokeilin tänään (vasta!) eka kertaa texmex-tortilloihin ja olipa hyvää, tästä tulikin meidän uusi lemppari! Luin että herättää joko ihastusta tai vastustusta, onneksi kuulutaan koko perhe tuohon ekaan porukkaan :)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenet ok, lehdet maistuu mun suussa saippualle.

Zinc

Vierailija
2/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortiölan, itdetehtyyn salsasn ja avokadopastaan sopii kyllä. Näissä käytän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitä vielä varmuuden vuoksi kasvattaa itsekin viime vai oliko se toissa kesänä ja ihan yhtä pahan makuista, kuin purkistakin kuivattuna ;)

Zinc

Jää koriantereiden syönti seuraavaan elämään ..

Vierailija
4/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mies on saippuaporukkaa, itse en muuten tykkää. Toinen yleinen, mille en lämpiä, on juustokumina.

Vierailija
5/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiksi tortillaan, itsetehtyyn salsaan ja avokadopastaan sopii kyllä. Näissä käytän.

Vierailija
6/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin taitaa olla tuo saippuanmakua aiheuttava alleeli, mutta pienissä määrin ja muiden mausteiden kanssa korianteri on nyt totuttelun myötä ihan ok.

Vierailija
7/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pilaa ruoan.

Vierailija
8/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä ruokaa, jossa on korianteria. Tai voin, mutta on se tuskaa. Ihan kamalan makuinen. Harmi, että sitä tunnutaan heittävän jos jonkinlaisen annoksen sekaan monissa ravintoloissa. Menee tosi hyvä annos pilalle ihan vain sen korianterin takia, jota ei välttämättä edes mainita menussa.

Vierailija
9/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mies on saippuaporukkaa, itse en muuten tykkää. Toinen yleinen, mille en lämpiä, on juustokumina.

Mun mielestä jeera on hyvä taustamauste, mutta jos sitä on yhtään liikaa, niin se overpowers ruuan helposti.

Zinc

Vierailija
10/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenistä tykkään, mutta lehdet järkyttäviä.

Vierailija
11/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ihan tavalliset jauheliha-paprika-kurkku-tomaatti -tortillat muuttuu aivan erilaisiksi, kun lisää salsan, valkosipulikermaviilin ja fetan lisäksi päälle korianteria ja sitruunamehua. Ihan eri raikkaus ja hyvä maku, kannattaa kokeilla! 😊

Mutta joo, on se korianteri ihanaa muutenkin. Se kuuluu tärkeänä osana / viimeistelee mm. thai-tyylisen kana-/tofukastikkeen ja monia muita ruokia.

Kannattaa kokeilla varsinaisten ruokalajien kanssa sitä myös piristämässä esim. vihersalaattia ja lisäkeriisiä!

Sopii siis moneen, kannattaa pitää aina saatavilla!

Vierailija
12/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi htto suoraan sanottuna. Lisäksi sitä reseptien mukaan survotaan vähän joka paikkaan, yöks. Ihan niin kuin ei olisi olemassa mitään muuta yrttiä ja kaikkien uusien ruokien pitäisi olla vain itämaistyylisiä tai texmexiä.

Vierailija
13/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on geneettinen ominaisuus maistuuko korianteria saippualta vai normaalilta. Itse syön. Nam.

Vierailija
14/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Syön kaikkea muuta paitsi noita kahta!

Vierailija
15/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää, saa koko ruoan maistumaan saippualta pienissäkin määrin.

Vierailija
16/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tykkää, minulla on aversio tuoretta korianteria kohtaan. Jos sitä on vähänkin jossain ruoassa niin alkaa oksettaa enkä voi syödä kyseistä ruokaa. Myös haju on kamala.

Jauhettu korianteri ei aiheuta ihan samanlaista yökötysrefleksiä, mutta en kyllä siitäkään pidä.

Vierailija
17/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viddu gorianderi :DD

Vierailija
18/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin inhoa, jos sitä on aasialaisessa ruoassa. Maistuu saippualta, mutta ei aiheuta oksennusrefleksin aktivoitumista.

Vierailija
19/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mieheni tykkää myös, samoin lapseni.

Vierailija
20/41 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mun geenit saa korianterin maistumaan saippualle. Yäk, siihen ei voi edes opetella, jos saa pienenkin palan korianterin lehteä suuhunsa ja vielä nieltyä sen, niin se maku tulee pari kolme pöivää suuhun. Onneksi nykyään jo haistan, jos jossain on korianteria, niin tiedän välttää sitä ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän