Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa 13 vuotiasta :)

Vierailija
06.07.2006 |

Olen 13vuotias. Kauhee vauvakuume. Haluisin kauheesti oman lapsen. Mutta järki käteen. Ensin koulut. pysyvä työ hyvä palkka ja oma koti ja rakastava mies. sitten vauvat. :)

Mulla on isän luona 8kk sisko. Ihana pikku söpöliini. Hoivaan sitä aina kun vaan voin. Olisi kiva jos kertoisitte mulle omista vauvoistanne jtn. ja kertoisitte teijän mesen jos teillä on vauvastanne kuvia :)

Ja sitten mikä olisi sopiva ikä hankkia lapsen? Miten kauan/ mitä kouluja pitää käydä jos haluaa valmistua lasten erikoislääkäriksi?Tai vastasyntyneiden lääkäriksi??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan niistä tai kukaan niiden kavereista saisi tuollaista tekstiä aikaan kuin sinä. Tuliskohan tästä nyt siis se " päivän naurut" -ketju?

Vierailija
2/6 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lukio: 3 vuotta. Sitten haet yliopistoon. Jos pääset ekalla kerralla, hyvä! Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että saatat joutua yrittämään useammankin kerran, tiedän itse jopa 7 kertaa lääkikseen hakeneita. Yliopistossa lääkäriksi opiskeleminen vie vähintään 6 vuotta. Tämän jälkeen tehdään 2-vuotinen perusterveydenhuollon harjoittelu, ns. eurolääkärijakso. Sen jälkeen voit lähteä sitten erikoistumaan, joka kestää taas vähintään 5 vuotta. Yhteensä siis vähintään 16 vuotta puurtamista. Ja tämä siis, jos et pidä niitä lapsitaukoja tai välivuosia välissä.

Itse olen päätynyt siihen ratkaisuun, että lapset on parempi saada nyt opiskeluvaiheessa. Tuleehan tässä vähän taukoa, mutta jos vaan jaksaa opiskella, niin lääkäreille tulee kyllä aina löytymään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kun omasta pitää ottaa se vastuu joka hetki, ei voi lähteä bilettään kavereiden kanssa, monella teini-äidillä tämä unohtuu.

Kyllä siihen tarvitaan aikuisuutta siihen lapsen kasvatukseen ja vanhempana oloon

Vierailija
4/6 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivaile vaan pikkusisarustasi, ihanaa kun sinulla on sellainen. Lääkäriksi lukeminen vie useamman vuoden: ensin lukio, sitten yliopisto. Lue nyt jo hyvin kemiat ja matikat, niitä tarvitaan lääkäriopinnoissa.

Vierailija
5/6 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin hoivailen. Haluan että lapsellani on turvallinen kasvuympäristö sitten kun hän syntyy. :)

Vierailija
6/6 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ihan noin nuorena ole lasta saanut (esikoisen sain 25-v), muttatunnen muutamia äitejä, jotka ovat saaneet esikoisen 18-vuotiaana, ja yhä ovat samassa parisuhteessa onnellisina, useamman lapsen äiteinä.

Lapset voi myös tehdä opiskeluaikana, varsinkin jos opiskelee ammattia, jossa saa takuuvarmasti töitä (lääkäri on sellainen), niin se varmaankin jopa kannattaa. Itsekin olen tehnyt lapse opintojen ohessa, eikä ole ollut mitään ongelmia.

Niin ja niihin opiskeluihin, kannattaa tosiaan alkaa panostaa jo nyt matemaattisiin aineisiin, jos oikeasti haluat lääkäriksi. Siis matematiikkaa, fysiikkaa, kemiaa ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi