Mies, jos nainen tekee aloitteen, onko se turn off?
Oman kokemukseen perustan, että naisen tekemä aloite on turn off.
Oon nainen ja tehnyt aloitteita sekä livenä ja tinderissä. Livenä oon mennyt juttelemaan ja pyytämään numeroa, tinderissä oon ollut keskustelun aloittaja.
Mikään näistä jutuista, missä olen tehnyt aloitteen, ei ole kantanut kovin pitkälle. Eli tuntuu, ettei miehet kuitenkaan tykkää jos nainen tekee aloitteen tutustumiselle...
Ja "vakavaan" tutustumiseen tarkoitan tätä aloitetta siis, enkä yhden illan juttuun.
Kommentit (173)
Ei tietenkään ole turn of, jos nainen tekee aloitteen minua kohtaan, miksi olisi? - Mutta ei "aloiite oikeus" merkise sitä, että minulle miehenä synyisi moraalinen velvollisuus vastata myöntävästi aloitteeseen vain siksi, että joku nainen sellaisen tekee minua kohtaan. Ei pakkien saaminen tietenkään ja varmasti tunnu mukavalta tunnu mutta ei se tunnu yhtään mukavalta saada niitä miehenäkään. joku saattaa tietysti väittää, että jokainen mies voi saada niitä kun taas nainen voisi edelleen välttyä niiltä ja uskottella ja elää lujassa uskossa, että jos hän on oikeasti tarpeeksi kiinnostava, niin mies häntä kohaan kyllä tullee aikanaan vielä teemään aloitteen tai saamaan jopa aloitteita. - Voi tietysti joku mieskin odottaa, että hän saisi naiselta tai naisilta aloitteen, eikä siinä miään; siinähän odottaa mutta turha vinkua kummankaan jos joutuu elämään sinkkuna
Ei ole, mutta tietenkin riippuu aloitteen tyylistä. Normaali lähestyminen ei ikinä ole turn-off.
Olen tehnyt aloitteen muutamalle miehelle joista olen tiennyt, että heillä on kiinnostusta minua kohtaan. Ei olisi kannattanut, kumpikin meni täysin lukkoon ja paniikkiin.
Siis uskot, että kyseiset miehet olisivat pitäneet sinusta, jos et olisi ollut aloitteellinen, mutta eivät sitten tykänneet kun olit?
Miksi uskot niin? Ovatko he sanoneet niin? Todennäköisempää mielestäni on, että he eivät muuten vaan tykänneet sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu monesta asiasta, mutta ennen kaikkea siitä, kuinka hyvin minut tunnet. Tuntemattomien naisten suorat aloitteet ja jopa liian avoin flirttailu herättävät epäilyä ja vaikka siitä jotain kehittyisikin, niin voi olla vaikea luottaa suhteen ekslusiivisuuteen. Havempi nainen osaa lähestyä niin, että tuntisin itseni mitenkään erikoiseksi hänen silmissään.
Minä taas näen asian täysin eri tavalla.
Koen passiivisen naisen ajopuuna joka menee vahvimman virran mukana. Miehet kisaavat saaliista jonka vahvin valloittaa itselleen. En kovin helposti luota etteikö tämä nainen olisi heikkona hetkenä jonkun iskumestarin vietävissä.
Jos taas nainen tekee aloitteen juuri minulle, se on vahvempi viesti todellisesta kiinnostuksesta, etenkin kun naisten ei yleensä tarvitse tehdä aloitteita.
Olen paljon aloitteita tehnyt nainen. AINA, siis ihan sin (yhtä tapausta lukuunottamatta) mies vetäytyy ja menettää kiinnostuksen kun olen tehnyt aloitteen.
Siis tilanteessa jossa on jo ollut molemminpuolista kiinnostusta ja molemmat selkeän ihastuneita.
Tää on toistunut niin monta kertaa että nyt riitti ja yhtään aloitetta en tee koskaan.
Olen tehnyt kaikki aloitteet elämässäni, miehet eivät koskaan lähesty minua.
Eksää jahtasin puoli vuotta, ennen kuin se lämpeni mulle. Oltiin yhdessä yhdeksän vuotta, kunnes minä jätin. Seuraavan kanssa tapailtiin puolisen vuotta mun aloitteista, sitten hän ghostasi mut kun löysi toisen. Siitä seuraavaa tavoittelin useita kuukausia, mutta tilanne paljastui väärinkäsitykseksi, hän oli koko ajan halunnut olla vain kaveri. Näiden lisäksi on ollut joskus teininä kolme tarkoituksella yhteen iltaan jäänyttä juttua, joissa olen tehnyt suorasanaisen seksiehdotuksen miehelle.
Mun aloitteet ei ole mitään vihjailua vaan viestejä ja suoraa puhetta, pyydän ulos ja kerron kiinnostuksesta ihan just niillä sanoilla: ”minä olen kiinnostunut sinusta.” Siksi ihmettelinkin, miten tuo viimeisin edes pystyi kuvittelemaan, että olemme kavereita – tai ehkä se olikin tekosyy, jonka varjolla kohteliaasti kieltäytyi mun seurasta jatkossa.
En kyllä ajatellut muuttaa taktiikkaa. Muussa tapauksessa vastassa on pelkkä hiljaisuus, koska miehet ei todellakaan lähesty missään (ja mikään tinder ei muuta kuin okseta ajatuksena). Totta kai vastapuoli vastaa kiinnostukseen jos silläkin puolella on kiinnostus, ei se sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännetään rautalangasta.
Kun sinulle tehdään aloitteita, 100% aloitteiden tekijöistä on kiinnostuneita.
Kun sinä teet aloitteita, vain osa aloitteiden vastaanottajista on kiinnostuneita.Hei, minä olen mies, olen saanut pakit käytännössä aina. Mutta kun minulle on tehty aloite, se on johtanut johonkin. Päättelen siis ettei miehen kannata tehdä aloitteita. Loogista?
Osa miehistä haluaa jahdata ja valloittaa - vähemmistö.
Naisten pääongelma on siinä että kun he tekevät aloitteita, kohde on yleensä heitä tasokkaampi mies. Ja monet näistä tasokkaista miehistä ovat niitä vähemmistöön kuuluvia metsästäjiä.
Tarkoitatko tosiaan, ettei aloitteita pidä tehdä kiinnostuksen perusteella vaan jonkun tasoasteikon? Naisen pitäisi katsella ympäristöään sillä silmällä, että hän on määritellyt joillakin kriteereillä oman tai alemman tasoisen miehen speksit ja tekee heille aloitteita? Täysin riippumatta siitä, kiinnostavatko kyseiset miehet millään tavalla? Mihin kuvittelet sellaisten aloitteiden johtavan?
...mutta kun ruma/tavismies tekee aloitteen liian kauniille naiselle, niin tasot ovatkin olemassa ja kannattaisi lähestyä oman tasoisia.
Kerran tein. En saanut pakkeja, mutta mies sanoi, että olisi halunnut itse tehdä aloitteen. Mistä voin tietää kenelle se on turn off ja kenelle turn on, joten enpä tee toiste.
Tykkäähän ne, ei tarvitse panostaa niin paljoa kun tietävät että nainen jo haluaa heitä. Se sitten näkyykin käytöksessä, eli ei kovin fiksua naiselta.
Miten kun nainen tekee aloitteen livenä, niin miten se tarkistaa sen vaatimuslistansa? Että mies on taatusti hyvin toimeentuleva, lapsi- ja eläinrakas, urheilullinen, syvällinen, uskollinen, hauska jne. jne. Kauheata olisi, jos jonkun työttömän miesbimbon iskisi vahingossa, kun se oli niin mukava, rento ja näytti niin hyvältä.
Jotkut miehet pitävät siitä kun nainen tekee aloitteen, jotkut eivät.
Naisten havaintoja asiasta vääristää se että useimmat naisten suosiossa olevat miehet ovat niitä jotka haluavat "metsästää". Naiset pitävät tätä maskuliinisena piirteenä.
Olen joskus maininnut meidän työporukan joka käy rafloissa kaljalla (tai kävi, ennen koronaa). 100% aloitteista on tullut porukan ainoalle miehelle joka haluaa ehdottomasti tehdä aloitteet itse, tai haluaisi ellei olisi varattu.
No tehkää aloitteita tai olkaa tekemättä ja katkeroitukaa ihan niin paljon kuin haluatte. Kukaan muu ei menetä siinä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu monesta asiasta, mutta ennen kaikkea siitä, kuinka hyvin minut tunnet. Tuntemattomien naisten suorat aloitteet ja jopa liian avoin flirttailu herättävät epäilyä ja vaikka siitä jotain kehittyisikin, niin voi olla vaikea luottaa suhteen ekslusiivisuuteen. Havempi nainen osaa lähestyä niin, että tuntisin itseni mitenkään erikoiseksi hänen silmissään.
Minä taas näen asian täysin eri tavalla.
Koen passiivisen naisen ajopuuna joka menee vahvimman virran mukana. Miehet kisaavat saaliista jonka vahvin valloittaa itselleen. En kovin helposti luota etteikö tämä nainen olisi heikkona hetkenä jonkun iskumestarin vietävissä.
Jos taas nainen tekee aloitteen juuri minulle, se on vahvempi viesti todellisesta kiinnostuksesta, etenkin kun naisten ei yleensä tarvitse tehdä aloitteita.
Passiivisuus ei tarkoita että suostuisi kaikkeen.. ihme oletus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näyttää olevan. Olen siis itsekin nainen ja yrittänyt olla aktiivinen puolison etsinnässä. Ei kannattaisi. Aina jos teen aloitteen, mies ei olekaan enää kiinnostunut.
Juuri juttelin miespuolisen ystäväni kanssa ja hän sanoi että tietenkin se lopahtaa, vaikka mitä sanottaisiin nykyään, mies haluaa olla se metsästäjä. Sanoi jopa että kaikista paras fiilis tulee siitä kun nainen ei ensin ole lainkaan kiinnostunut mutta saat valloitettua hänet... Silloin hän voi todella rakastua O.o
Itse olen ollut vain oma itseni - jos kiinnostaa, sanon sen. En jaksa pelejä, mutta näköjään ne ovat ainoa mahdollisuus?
Tällaiset fiilikset oon itekin saanut :(
Jos tekee aloitteen on liian "helppo" ja miehiä ei kiinnosta...-ap
Yritätte ilmeisesti liian tasokkaita miehiä.
M31
Höpöhöpö.
Ja mistä hitosta oman "tason" edes tietää?
Paljonko ulkonäöllä ja koulutuksella siihen "tasoon" on vaikutusta? Onko esim kaunis työtön ja ok-näköinen lääkäri samalla tasolla? Vai kaunis edelleen korkeammalla?
-ap
Tulkitsenko oikein että ap:lle miehen koulutuksella ja statuksella on merkitystä?
Ja onko ap:n paras valtti koulutus ja status (näin veikkaan), vai kauneus?
Tulkitset väärin.
Mulle miehessä on tärkeintä luotettavuus, kemia välillämme, samanlaiset arvot, on mukavaa yhdessä jne.
Oon itse kaunis sekä koulutettu, jos kiinnostaa ja uskot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näyttää olevan. Olen siis itsekin nainen ja yrittänyt olla aktiivinen puolison etsinnässä. Ei kannattaisi. Aina jos teen aloitteen, mies ei olekaan enää kiinnostunut.
Juuri juttelin miespuolisen ystäväni kanssa ja hän sanoi että tietenkin se lopahtaa, vaikka mitä sanottaisiin nykyään, mies haluaa olla se metsästäjä. Sanoi jopa että kaikista paras fiilis tulee siitä kun nainen ei ensin ole lainkaan kiinnostunut mutta saat valloitettua hänet... Silloin hän voi todella rakastua O.o
Itse olen ollut vain oma itseni - jos kiinnostaa, sanon sen. En jaksa pelejä, mutta näköjään ne ovat ainoa mahdollisuus?
Jos haluat metsästäjämiehen, on sinun oltava saalis.
Suurin osa tuntemistani miehistä kyllä pitää siitä jos nainen on aloitteellinen.
Minähän nimenomaan en halua metsästäjää. Mutta mistä hitosta sen voi tietää kuka on millainen. Jos tutustun vaikka kivaan silmälasipäiseen ruutupaitaiseen ohjelmoijaan (tosielämän esimerkki) ja pyydän häntä mukavien juttutuokioiden jälkeen kahville, mistä olisin voinut tietää että hänen kiinnostuksensa lörpähtää tasan siihen kysymykseen? En todellakaan lähesty mitään salilla pumppavia Makeja tai mikä nyt onkin se liian suosittu mies kenenkäkin mukaan. Viimeisen 10v aikana yksi mies on lähtenyt treffeille minun kutsustani. Toisia treffejä ei tullut.
Ei todellakaan ole turn off. Sehän siinä vaan on, että usein kun tekee aloitteen, saa pakit. Sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tein. En saanut pakkeja, mutta mies sanoi, että olisi halunnut itse tehdä aloitteen. Mistä voin tietää kenelle se on turn off ja kenelle turn on, joten enpä tee toiste.
Huokaus. - Eikö tuo miehen vastaus kerro vain, että sinä olit nopeampi kuin hän (mies)? - En nyt -kyllä olen ilm. yksinkertainen kun en ymmärrä, miksi miehen vastaus oli sellainen, että se esäsi sinua vastaisuudessa tekemästä aloitetta.
Tarkoitatko tosiaan, ettei aloitteita pidä tehdä kiinnostuksen perusteella vaan jonkun tasoasteikon? Naisen pitäisi katsella ympäristöään sillä silmällä, että hän on määritellyt joillakin kriteereillä oman tai alemman tasoisen miehen speksit ja tekee heille aloitteita? Täysin riippumatta siitä, kiinnostavatko kyseiset miehet millään tavalla? Mihin kuvittelet sellaisten aloitteiden johtavan?