Työtön ja elämänkumppanin etsintä
Miksi (luettuani tinder-treffeillä kävijöiden vuodatuksia) ei parisuhteeseen työtön kelpaa? Ja auta armias, jos on eläkkeellä esim. mt-dgn takia? Mikä vaivaa suomalaisia, kun asenneilmasto on niin kylmä ja kova? En henk.koht. edes kys. tavalla ulkoisista asioista ajattelevan kanssa haluaisi seurustella, mutta miksi parisuhdetta tänäpäivänä edes halutaan? Status, palkka, sosiaalinen leveily, YLE katseen !ahdollisuus ihmisiä kohtaan, joista et edes tiedä mitään? Hirvittävää kovuutta, mitä parisuhdemarkkinoilla näkee, joilla pilkataan esim. heitä, jotka todella kaipaavat nimenomaan ihmistä omana persoonanaan, eivätkä poliittista tai ammatillista asemaa omaavia (yleensä empatiakyvyttömiä ja laskelmoivia) tuttavuuksia.
Kommentit (91)
Ihanaa jäädä työttömän kanssa aamuisin sutinoimaan. Hänellä tosiaankin riittää virtaa minulle, kun ei polta työelämässä itseään loppuun. Hidasta Tantraa, ah!
Vierailija kirjoitti:
Hippinaiset ovat ihania luonnonlapsia!
Kyllä seurustelisin.
Joo, sama. Kauniita sieluja. Ihan eri maata, kuin konttorirotat.
Vierailija kirjoitti:
Hippinaiset ovat ihania luonnonlapsia!
Kyllä seurustelisin.
Mistä kaltaisiasi löytyy- hippikommuuneista, ekokylistä vai korpimetsistä? Missä ovat kaikki hipahtavat älykkäät herkät miehet ja karskit erämaiden mörrikät? Raha ei ole itseisarvo, yhteisöllisyys ja välittäminen on. Sääli, että maailmamme on kylmentynyt ja itsekäs omanedun tavoittelu ottaa valtaa liikaa kaikkialla. Avatkaa silmänne ja nähkää: maailmamme ei ole vain meitä varten.
Minulla ei ole varaa elättää yksin viisihenkistä perhettä. Enkä ikimaailmassa olisi jättänyt lapsia hankkimatta vain siksi, että voisin olla varattoman miehen kanssa. Rikas ei tarvitse olla mutta keskituloinen. En opiskellut liki kymmentä vuotta elääkseni köyhyysrajalla. Pahoittelut.
Itselläni ei esteenä uuteen ihmiseen tutustumisessa ole ulkonäkö, ei paino, ei mt ongelmat, ei työttömyys, kunhan on muutoin kiva ja kohtelee lähimmäisiä sivistyneesti.
Itse olen 50 vuotias nainen joka käy töissä ja tulee toimeen omillaan. Opistotason koulutus. Normaali paino, huolehdin itsestäni ja mielestäni olen ihan tavallisen näköinen.
Tiedä sitten mikä minussa on vikana kun en kelpaa vastakkaiselle sukupuolelle.
Kaksi viikkoa sitten laitoin deittisivustolle itsestäni esittelyn ja vain yksi herra aloitti keskustelun, mutta sekin loppui muutaman lauseen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa jäädä työttömän kanssa aamuisin sutinoimaan. Hänellä tosiaankin riittää virtaa minulle, kun ei polta työelämässä itseään loppuun. Hidasta Tantraa, ah!
t. kätensä kanssa tantraileva työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole mikään este mutta se, että miehellä ei ole omaa rahaa edes normaaliin elämään kuten ulkona syömiseen ja matkailuun . Kyllä ainakin minun miehellä pitää olla rahaa syödä ulkona ilman että katsoo menusta ensimmäisenä ne hinnat, käydä ulkomaan lomilla ilman pihistelyä kaikesta mahdollisesta jne. tarjoaa joskus ruoat ja elokuvat tai taksikyydin. Ei sen mitään luksusta tarvi olla.
Tajuatko, että luettelemasi asiat ovat paitsi luksusta, myös mahdottomuus työttömälle? Miksi edes kommentoit tällaiseen ketjuun, kun realiteetteja ei ole hallussa ollenkaan..
ei kaikki työttömät ole persaukisia
Tässä oli kyse oikeasti työttömistä ja köyhistä, ei sijoittajista tai perintöä saaneista kultamunista, darling.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa elättää yksin viisihenkistä perhettä. Enkä ikimaailmassa olisi jättänyt lapsia hankkimatta vain siksi, että voisin olla varattoman miehen kanssa. Rikas ei tarvitse olla mutta keskituloinen. En opiskellut liki kymmentä vuotta elääkseni köyhyysrajalla. Pahoittelut.
Hä? Tarvitset siis miehen elättämään sinut ja 4 lastasi, koska omat tulosi eivät riitä? Ok. Eihän silloin työtöntä halua.
Ketään en elätä, kenenkään lompakoksi en ala enkä myöskään terapeutiksi tai anna muutoinkaan kuormittaa itseäni. Siinä kriteerit. Jos nämä täyttää työttömänä mt-henkilönä, niin ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kysytkö tässä miesten vai naisten mielipiteitä, mutta itse voin sanoa faktana sen, että työttömyys ei miehenä haittaa *jos* on rahaa ja omaisuutta huomattavssti. Ja tämä yhtälö on mahdollinen mm. perinnön tai tuuripelien kautta. Itselläni oli edellämainitun kautta.
Edes akateemisia naisia ei haittaa pitkäaikaistyöttömyys, jos olet muuten sivistynyt, asiallinen ja mukava ihminen, kunhan sitä rahaa ja omaisuutta on.
Esteeksi muodostuu sen sijaan hyvinkin avarakatseisille naisille se ettei sinulla ole rahaa tai tulonlähteitä tukien ohella. Eli sillä ei sinänsä ole väliä oletko työtön vai et, vaan tilisi saldolla.
Yhden "hippinaisen" kanssa olen seurustellut joille ei ollut mitään väliä materialistisilla seikoilla tai tulotasolla mutta tämä oli ääriharvinainen poikkeus. Se oli pisin suhde jossa olen ollut, 7 vuotta. Meni poikki kun itsellä masennus meni sille tasolle ettei huvittanut pariin vuoteen enää tavata ihmisiä.
Totta, mutta harva haluaa tätä ikävää asiaa sanoa ääneen. Pitkäaikaistyötön mies jolla vaikka perintöä tai jostain hämäräbisneksistä saatuja miljoonia, saa naisseuraa äärettömästi helpommin kuin persoonallinen ja hauska tohtorimies joka toimii 1800e/kk kirjastonhoitajana.
Minä ottaisin heti työttömän tohtorin jos muuten kiva, tai pienituloisen. Itsekin pätkätyöläinen. Perhettä en ole perustamassa enkä tarvitse muiden rahoja ettäs tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ihan hyvin olla työttömän miehen kanssa jos kemiamme muuten kohtaisivat.
Kaunis nainen 27v.
Treffeille?
Työtön mies 42v.
Pitäisköhän sinun etsiä ikäistäsi seuraa tai ainakin myydä itsesi paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole mikään este mutta se, että miehellä ei ole omaa rahaa edes normaaliin elämään kuten ulkona syömiseen ja matkailuun . Kyllä ainakin minun miehellä pitää olla rahaa syödä ulkona ilman että katsoo menusta ensimmäisenä ne hinnat, käydä ulkomaan lomilla ilman pihistelyä kaikesta mahdollisesta jne. tarjoaa joskus ruoat ja elokuvat tai taksikyydin. Ei sen mitään luksusta tarvi olla.
Erikoinen käsitys sinulla normaalielämästä. Matkustele ihan omilla rahoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen 27v.
Treffeille?
Työtön mies 42v.
Treffeille?
Työtön, komea, kokkaustaitoinen, semi-karvainen ja sielusta sivistynyt mies 42v.
Näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen 27v.
Treffeille?
Työtön mies 42v.
Treffeille?
Työtön, komea, kokkaustaitoinen, semi-karvainen ja sielusta sivistynyt mies 42v.
Näinkö?
Lisätään 190/105, tumma, siniset silmät, lapsi- ja eläinrakas, musikaalinen, harrastuksena kirjallisuus ja historia sekä soittaminen.
Nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaahan ne toisille samanlaisille. Helposti suhde ei toimi jos toinen on töissä 8+ tuntia päivässä ja toinen ei. Monelle suhteelle mammavuosi on siksikin niin vaikeaa kun joutuu homehtumaan sohvalla samalla kun toinen tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.
Mikä on niissä ihmisissä työpäivän aikana niin jumalattoman kiinnostavaa? Kivoja perseitä, komeita pärstäkertoimia, urauraura,stressistressistressi..? Jos ihmistä kiinnostaa oma perheensä ja parisuhteensa koossapito, hän ei ole pääasiallisesti työkeskeinen vaan perhekeskeinen ja jos äiti hoitaa lapsen kotona, niin toki mies kantaa taloudellista vastuuta enemmän.
'Homehtuminen sohvalla' ei nyt aivan kyllä kuvaa pikulapsiperheiden arkea, mutta ehkä sinäkin joskus saat omia pikkuisia :-) joiden perässä juosta.Tämä kiteyttää hyvin sen, miksi en voisi olla ihmisen kanssa, jolle ei itselleen ole työ tärkeää. Aivan omituiset käsitykset siitä, mikä työelämässä on palkitsevaa ja halveksinta toisen työtä kohtaan.
Onneksi on mahdollista saada sekä työ että parisuhde.
Niin no, suurin osa töistä nyt vaan ei ole mitenkään erityisen mielenkiintoisia tai tärkeitä vaikka työtä toki on yhteiskunnassa tehtävä riittävässä määrin. Mitä se kenellekään kuuluu saako mielekkyytensä elämään työstään vaiko jostain muusta. t.eri
No sori nyt vaan, mutta ei menestynyt, hyvin toimeentuleva ihminen halua rinnalleen köyhää ja laiskaa luuseria...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen 27v.
Treffeille?
Työtön mies 42v.
Treffeille?
Näinkö?
Lisätään 190/105, tumma, siniset silmät, lapsi- ja eläinrakas, musikaalinen, harrastuksena kirjallisuus ja historia sekä soittaminen.
Nyt?
Mene treffipalstoille jooko (en ole tuo vonkaamasi)?
Vierailija kirjoitti:
No sori nyt vaan, mutta ei menestynyt, hyvin toimeentuleva ihminen halua rinnalleen köyhää ja laiskaa luuseria...
Sinäkin voit olla joku päivä työtön tai köyhä, tai lapsesi luuseri. Karmat sinne.
Minulla saman tyylinen elämä ja tausta. Kolmen vuoden ajan kävin töissä niin, että työmatkoihin meni noin 2 h/pvä ja vuoden verran yli 3 h/pvä. Mutta koska työ oli mielenkiintoista ja palkka kohtuullinen, sitä jaksoi. Noiden kolmen vuoden aikana tein lisäksi iltatyötä 1-3 arki-iltana niin, että käytännössä lähdin aamulla töihin puoli seitsemän aikoihin ja palasin illalla kymmenen aikoihin. Edellisessä työpaikassani olin välillä kuukauden jaksoja työmatkalla niin, että kävin vain viikonloppuisin kotona. Sekä edellisessä että nykyisessä työssäni matkustan jonkin verran sekä kotimaassa että ulkomailla ja joskus myös viikonloppuisin. Pääsääntöisesti viikonloput ovat kuitenkin vapaita.
Kun jäin työttömäksi, työllistin itseni yrittäjänä. Olen myös hankkinut lisäansioita airbnb-hostina ja tuottamalla freelancerina materiaalia verkkoon.
En ymmärrä, miten tämä estäisi parisuhteen, kuten tuolla yhdessä kommentissa epäiltiin. Minulla ja puolisollani on loppuelämämme aikaa olla yhdessä. Hänellä on omat työnsä ja menonsa yhtä lailla kuin minulla. Lomilla matkustelemme sekä yhdessä että erikseen. Alunperin minun piti tänä kesänäkin olla kaksi viikkoa kuuden viikon lomastani (otan myös palkatonta ja saldovapaita vuosiloman lisäksi) yksin omalla reissullani, mutta se peruuntui koronan takia.