Työtön ja elämänkumppanin etsintä
Miksi (luettuani tinder-treffeillä kävijöiden vuodatuksia) ei parisuhteeseen työtön kelpaa? Ja auta armias, jos on eläkkeellä esim. mt-dgn takia? Mikä vaivaa suomalaisia, kun asenneilmasto on niin kylmä ja kova? En henk.koht. edes kys. tavalla ulkoisista asioista ajattelevan kanssa haluaisi seurustella, mutta miksi parisuhdetta tänäpäivänä edes halutaan? Status, palkka, sosiaalinen leveily, YLE katseen !ahdollisuus ihmisiä kohtaan, joista et edes tiedä mitään? Hirvittävää kovuutta, mitä parisuhdemarkkinoilla näkee, joilla pilkataan esim. heitä, jotka todella kaipaavat nimenomaan ihmistä omana persoonanaan, eivätkä poliittista tai ammatillista asemaa omaavia (yleensä empatiakyvyttömiä ja laskelmoivia) tuttavuuksia.
Kommentit (91)
Riippuu työttömästä ja mt-ongelmista. Jos tyyppi on ollut vuosia työttömänä, niin tuskin meillä on paljon yhteistä. Pitäisi vähintään pyrkiä kouluttautumaan, jollei töitä saa. Mitä muihin ongelmiin tulee, niin näen töissä ihmisten ongelmia ihan tarpeeksi, miksi siis pyrkiä niitä tuomaan myös kotiin? Haluan elää mutkatonta ja helppoa elämää.
Elämä vaan on mukavampaa niin jos toisella on omat tulot eikä tarvitse miettiä onko varaa johonkin tai pelätä pahaa päivää. Itse olen pienituloisena joutunut elättämään nuorempana poikaystäviä, enkä kyllä lähtisi siihen hommaan. Mt-diagnoosikin olisi kyllä paha paikka, kun kaikki exät on olleet pahasti mielenvikaisia ja aiheuttaneet traumoja, joita olen sitten joutunut työstämään vuosikausia. En halua ottaa riskiä että joku vielä repii minut mukanaan alas. Tässä ei ole mitään kylmyyttä tai kovuutta taustalla, vaan järkevää ajattelua ja itseni suojelemista.
Odota, että leipäjonot taas aukeavat. Sitten odotellessa voit hyvin etsiä seuraa. Helpommin löytää, kun on paljon omaa kohderyhmää paikalla.
Oma palkka naisvaltaisella alalla on sen verran pieni, ettei sillä elätä toista kun on jo lapsi. Työtön mies tuskin haluaa maksaa oman osuutensa työttömyysrahoistaan. Tämä on ainakin minun kokemus. Monet myös stressaa itse sitä että ovat työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Oma palkka naisvaltaisella alalla on sen verran pieni, ettei sillä elätä toista kun on jo lapsi. Työtön mies tuskin haluaa maksaa oman osuutensa työttömyysrahoistaan. Tämä on ainakin minun kokemus. Monet myös stressaa itse sitä että ovat työttömiä.
¨
Joo nämä on tärkeitä pointteja. Kun ei vain ole varaa köyhään poikaystävään, vaikka se olisi miten ihana tyyppi tahansa. Enkä enää kestä sitä ryyppäämistä, itsetunnon kanssa kipuilua ja yhteiskuntavastaista luuseriasennetta joita olen työttömiltä exiltä joutunut kuuntelemaan.
Ja olen sellainen luonnonläheinen hippityttö. Meillä joillakin on realiteetteja sen kaiken pyyteettömän rakkauden sun muun hölmöilyn lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa elättää yksin viisihenkistä perhettä. Enkä ikimaailmassa olisi jättänyt lapsia hankkimatta vain siksi, että voisin olla varattoman miehen kanssa. Rikas ei tarvitse olla mutta keskituloinen. En opiskellut liki kymmentä vuotta elääkseni köyhyysrajalla. Pahoittelut.
Siinäpä melkoinen aivopieru ja valhe, etten paremmin sanoisi ja perään vielä ylimielistä keskiluokan paska a ivallisella 'pahoittelulla'. 5 lasta? Ja kaikki olivat suunnitteilla jo ennen ensimmäisenkään syntymää? V..tu mitä son..aa. Ja että 10 vuoden opiskelut oikeuttavat sinut johonkin erityiseen asemaan muiden kuolevaisten yläpuolelle? Missä utopiassa elät? Älä kommentoi keskusteluihin, joiden tarkoituksesta et mitään ymmärrä, pysy vain siellä kermaperseilijöiden fantasiassasi.
Miksi naiset olettavat, että joutuvat elättämään yhtään ketään? Kyllähän sillä työttömälläkin tuloja on, joilla itsensä on tähänkin asti elättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset olettavat, että joutuvat elättämään yhtään ketään? Kyllähän sillä työttömälläkin tuloja on, joilla itsensä on tähänkin asti elättänyt.
Aikaisemmista kokemuksista johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sori nyt vaan, mutta ei menestynyt, hyvin toimeentuleva ihminen halua rinnalleen köyhää ja laiskaa luuseria...
Sinäkin voit olla joku päivä työtön tai köyhä, tai lapsesi luuseri. Karmat sinne.
Oma talouteni on turvattu jo ajat sitten, että nou hätä muru.
Minä otin työttömän miehen. Ihan p.a ja leikkauskin edessä. Minä kävin töissä ja hän kuntoutti itsensä. Pääsi töihin ja nyt tienataan molemmat samanverran. Kannatti.
Raha nyt vaan on aika oleellinen asia mielekkäässä elämässä, joten oletan kumppanin pystyvän elättämään itsensä, toki teen näin myös itse.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työttömästä ja mt-ongelmista. Jos tyyppi on ollut vuosia työttömänä, niin tuskin meillä on paljon yhteistä. Pitäisi vähintään pyrkiä kouluttautumaan, jollei töitä saa. Mitä muihin ongelmiin tulee, niin näen töissä ihmisten ongelmia ihan tarpeeksi, miksi siis pyrkiä niitä tuomaan myös kotiin? Haluan elää mutkatonta ja helppoa elämää.
Olet siis joko lääkäri,lakimies,sosiaalitt,psykiatrianalalla. tai muulla sosiaaliala. Miksi olet töissä siellä, missä elämän raadollisuus ja realiteetit tulevat näkyviin? Typerys. Olet rahanahne, toisten hätää hyväksesi käyttävä ja empatiakyvytön tyhjäpää, mitään muuta ei kommentistasi välity.
Vierailija kirjoitti:
Odota, että leipäjonot taas aukeavat. Sitten odotellessa voit hyvin etsiä seuraa. Helpommin löytää, kun on paljon omaa kohderyhmää paikalla.
Kuten aloituksessa todettiin, olet juuri kuvatun kaltainen:itsekeskeinen,kylmä,oman etusi tavoittelija. Koulujen käyminen ei todellakaan tarkoita sitä, että ihmisellä olisi hyvä sydän. Sinulla ei sellaista ole. Toivon elämääsi mahdollisimman suuria itsestäsi riippumattomia vaikeuksia, jotta saat ajattelemisen aihetta edes kerran elämässäsi sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmista kokemuksista johtuen.
Niinpä Hieman harhaista luulla elättävänsä itsensä jos saa käteen 500e kuussa kelarahoja ja kaikki muut tuet häviää saman tien kun muutatte yhteen. Ei niillä karkkirahoilla maksella mitään muuta kuin juuri omat ruuat ja pari pienempää laskua. Kaikki muu tulee sitten puolison pussista. Tietysti jotain tapailusuhdetta voi pitää missä on omat asunnot ja elämät, mutta mitään varsinaista yhdessäolemista sen enempää on turha haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä miehellä on aikaa huolehtia lapsista sillä aikaa, kun akateeminen nainen tekee uraa.
Ja panee vieraita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin työttömän miehen. Ihan p.a ja leikkauskin edessä. Minä kävin töissä ja hän kuntoutti itsensä. Pääsi töihin ja nyt tienataan molemmat samanverran. Kannatti.
Vähän kuulostaa kuin olisit tehnyt riskisijoituksen. Ostin minäkin Teslaa ja bitcoineja.
Oma parisuhde on kestänyt molempien hetkittäiset työttömyydet. Köyhiä opiskelijoita oltiin, kun tavattiin ja ehkä alempaa keskiluokkaa nyt. Eli voisin seurustella työttömän kanssa. Sen sijaan en voisi elättää ( hetkittäin olen toki tehnyt sitäkin) toista ihmistä. En varsinkaan, jos toinen olisi elämäntapa työtön. Matalapalkka-alalla olevan miehen kanssa, ei olisi ongelmaa. Tuloero ja erilainen arvomaailma olisi minulle suurin ongelma.
Kaipa siksi että elämä on suuri valintamyymälä. Kaikki haluaa rahalleen jonkinlaista vastinetta. Jos rakastuu vaikkapa työttömään niin se on suuri virhe, häpeä ja katumuksen aihe. Menetät kasvosi jopa omissa silmissäsi.
Vierailija kirjoitti:
No sori nyt vaan, mutta ei menestynyt, hyvin toimeentuleva ihminen halua rinnalleen köyhää ja laiskaa luuseria...
Taattua vauva-laatua taas.
Mahtaa sunkin ympärillä pyöriä rakastavia ihmisiä..tai sitten ei.
Uskotko, että flaksi kävisi? 😍