Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ja elämänkumppanin etsintä

Vierailija
30.05.2020 |

Miksi (luettuani tinder-treffeillä kävijöiden vuodatuksia) ei parisuhteeseen työtön kelpaa? Ja auta armias, jos on eläkkeellä esim. mt-dgn takia? Mikä vaivaa suomalaisia, kun asenneilmasto on niin kylmä ja kova? En henk.koht. edes kys. tavalla ulkoisista asioista ajattelevan kanssa haluaisi seurustella, mutta miksi parisuhdetta tänäpäivänä edes halutaan? Status, palkka, sosiaalinen leveily, YLE katseen !ahdollisuus ihmisiä kohtaan, joista et edes tiedä mitään? Hirvittävää kovuutta, mitä parisuhdemarkkinoilla näkee, joilla pilkataan esim. heitä, jotka todella kaipaavat nimenomaan ihmistä omana persoonanaan, eivätkä poliittista tai ammatillista asemaa omaavia (yleensä empatiakyvyttömiä ja laskelmoivia) tuttavuuksia.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ei ole mikään este mutta se, että miehellä ei ole omaa rahaa edes normaaliin elämään kuten ulkona syömiseen ja matkailuun . Kyllä ainakin minun miehellä pitää olla rahaa syödä ulkona ilman että katsoo menusta ensimmäisenä ne hinnat, käydä ulkomaan lomilla ilman pihistelyä kaikesta mahdollisesta jne. tarjoaa joskus ruoat ja elokuvat tai taksikyydin. Ei sen mitään luksusta tarvi olla.

Vierailija
22/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kovasti töitä.

Perus ma-pe työn lisäksi eilen loppui extratyö, kannoin ruokaostoksia koteihin ja ruokatunnilla vein yhden perheen alle kouluikäiset lapset puistoon.

Oon tehnyt joulukoristeita, tehnyt monia käsitöitä, nyt edessä on villasukkien tehovalmistus. Lasten ollessa isällään, olen vuokrannut petipaikkaa virolaiselle työmiehelle.

Tein pitkään yhden työkaverin km korvaushakemukset jne.

Kun minut töissä lomautettiin, etsin siksi aikaa toisen työpaikan.

En usko voisin seurustella työttömän kanssa, joka vaan yrittää etsiä jotain työtä.

Se työ, mihin minut aikanaan palkattiin ei enää ole olemassa. Olen kouluttautunut toiseen ammattiin ja saanut talon sisällä siirron.

Joskus minulle voi käydä huonosti ja jos käy, en silti aio heti luovuttaa.

Tuttavani opiskelin yliopistossa, valmistui ja jäi heti äitiyslomalle. 4 lasta ja 12 vuotta kotiäitiyttä tarkoittaa hän ei ole saanut mitään työtä. Aluksi haki vain omaa alaa, nyt ei pääse edes haastatteluihin mihinkään.

Teen kaikkeni voin jatkaa työssäni mahdollisimman pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa työtön mies ja köyhäkin. Mieluummin sellainen kuin materialistinen työnarkomaani. Mutta laiskaa miestä en ota, tärkeintä on että tekee jotain ajallaan.

Vierailija
24/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kovasti töitä.

Perus ma-pe työn lisäksi eilen loppui extratyö, kannoin ruokaostoksia koteihin ja ruokatunnilla vein yhden perheen alle kouluikäiset lapset puistoon.

Oon tehnyt joulukoristeita, tehnyt monia käsitöitä, nyt edessä on villasukkien tehovalmistus. Lasten ollessa isällään, olen vuokrannut petipaikkaa virolaiselle työmiehelle.

En usko voisin seurustella työttömän kanssa, joka vaan yrittää etsiä jotain työtä.

Se työ, mihin minut aikanaan palkattiin ei enää ole olemassa. Olen kouluttautunut toiseen ammattiin ja saanut talon sisällä siirron.

Tuttavani opiskelin yliopistossa, valmistui ja jäi heti äitiyslomalle. 4 lasta ja 12 vuotta kotiäitiyttä tarkoittaa hän ei ole saanut mitään työtä. Aluksi haki vain omaa alaa, nyt ei pääse edes haastatteluihin mihinkään.

Eihän sulla edes olisi aikaa millekään parisuhteelle. Puoli tuntia illassa max ja viikonloppuisin pari-kolme tuntia?

Kuvittelevatko työnarkomaanit ja muut huithapelit, että parisuhteen ylläpitämiseen riittää, että seurustelee jossain sopivassa välissä, mikä kalenterista sattuu löytymään ja muun ajan tekstaillaan?

Vierailija
25/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kovasti töitä.

Eihän sulla edes olisi aikaa millekään parisuhteelle. Puoli tuntia illassa max ja viikonloppuisin pari-kolme tuntia?

Kuvittelevatko työnarkomaanit ja muut huithapelit, että parisuhteen ylläpitämiseen riittää, että seurustelee jossain sopivassa välissä, mikä kalenterista sattuu löytymään ja muun ajan tekstaillaan?

Tässä yksi syy miksi mieluummin köyhä ja työtön kumppani.

Vierailija
26/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaahan ne toisille samanlaisille. Helposti suhde ei toimi jos toinen on töissä 8+ tuntia päivässä ja toinen ei. Monelle suhteelle mammavuosi on siksikin niin vaikeaa kun joutuu homehtumaan sohvalla samalla kun toinen tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.

Mikä on niissä ihmisissä työpäivän aikana niin jumalattoman kiinnostavaa? Kivoja perseitä, komeita pärstäkertoimia, urauraura,stressistressistressi..? Jos ihmistä kiinnostaa oma perheensä ja parisuhteensa koossapito, hän ei ole pääasiallisesti työkeskeinen vaan perhekeskeinen ja jos äiti hoitaa lapsen kotona, niin toki mies kantaa taloudellista vastuuta enemmän.

'Homehtuminen sohvalla' ei nyt aivan kyllä kuvaa pikulapsiperheiden arkea, mutta ehkä sinäkin joskus saat omia pikkuisia :-) joiden perässä juosta.

Ahahaha... Joo varmaan joissain perheissä se meneekin näin. Meillä minä elätin mammavuonna koko perheen säästöillä ja tuilla, kun tokihan miehellä oli näkemyksensä mukaan oikeus käyttää itse tienaamansa rahat mihin halusi. Eipä sattuneet osumaan koskaan ne halut esimerkiksi vuokraan. Ainakin mulla se aika oli hyvin paljon nimenomaan homehtumista sohvalla, eihän vauvat vielä paljon muuta tee kuin ime tiss iä?

t. eri

..ja olit miehen kanssa syystä että..?

Vierailija
27/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei ole mikään este mutta se, että miehellä ei ole omaa rahaa edes normaaliin elämään kuten ulkona syömiseen ja matkailuun . Kyllä ainakin minun miehellä pitää olla rahaa syödä ulkona ilman että katsoo menusta ensimmäisenä ne hinnat, käydä ulkomaan lomilla ilman pihistelyä kaikesta mahdollisesta jne. tarjoaa joskus ruoat ja elokuvat tai taksikyydin. Ei sen mitään luksusta tarvi olla.

Tajuatko, että luettelemasi asiat ovat paitsi luksusta, myös mahdottomuus työttömälle? Miksi edes kommentoit tällaiseen ketjuun, kun realiteetteja ei ole hallussa ollenkaan..

Vierailija
28/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että luettelemasi asiat ovat paitsi luksusta, myös mahdottomuus työttömälle? Miksi edes kommentoit tällaiseen ketjuun, kun realiteetteja ei ole hallussa ollenkaan..

ei kaikki työttömät ole persaukisia

Vierailija
29/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaahan ne toisille samanlaisille. Helposti suhde ei toimi jos toinen on töissä 8+ tuntia päivässä ja toinen ei. Monelle suhteelle mammavuosi on siksikin niin vaikeaa kun joutuu homehtumaan sohvalla samalla kun toinen tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.

Mikä on niissä ihmisissä työpäivän aikana niin jumalattoman kiinnostavaa? Kivoja perseitä, komeita pärstäkertoimia, urauraura,stressistressistressi..? Jos ihmistä kiinnostaa oma perheensä ja parisuhteensa koossapito, hän ei ole pääasiallisesti työkeskeinen vaan perhekeskeinen ja jos äiti hoitaa lapsen kotona, niin toki mies kantaa taloudellista vastuuta enemmän.

'Homehtuminen sohvalla' ei nyt aivan kyllä kuvaa pikulapsiperheiden arkea, mutta ehkä sinäkin joskus saat omia pikkuisia :-) joiden perässä juosta.

Ahahaha... Joo varmaan joissain perheissä se meneekin näin. Meillä minä elätin mammavuonna koko perheen säästöillä ja tuilla, kun tokihan miehellä oli näkemyksensä mukaan oikeus käyttää itse tienaamansa rahat mihin halusi. Eipä sattuneet osumaan koskaan ne halut esimerkiksi vuokraan. Ainakin mulla se aika oli hyvin paljon nimenomaan homehtumista sohvalla, eihän vauvat vielä paljon muuta tee kuin ime tiss iä?

t. eri

...meillä oli parisuhde ja oltiin lapsikin tehty? Vai onko tää taas se klassinen, että kaikki mahdollinen on oma syy, koska ei osannut kristallipallosta ennustaa, millaiseksi se ihminen muuttuu perheenlisäyksen, naimisiinmenon, yhteenmuuton tai [laita tähän muu relevantti sitoutumistoimenpide] jälkeen? Kyllä mä sen lopulta heivasinkin.

Vierailija
30/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kysytkö tässä miesten vai naisten mielipiteitä, mutta itse voin sanoa faktana sen, että työttömyys ei miehenä haittaa *jos* on rahaa ja omaisuutta huomattavssti. Ja tämä yhtälö on mahdollinen mm. perinnön tai tuuripelien kautta. Itselläni oli edellämainitun kautta.

Edes akateemisia naisia ei haittaa pitkäaikaistyöttömyys, jos olet muuten sivistynyt, asiallinen ja mukava ihminen, kunhan sitä rahaa ja omaisuutta on.

Esteeksi muodostuu sen sijaan hyvinkin avarakatseisille naisille se ettei sinulla ole rahaa tai tulonlähteitä tukien ohella. Eli sillä ei sinänsä ole väliä oletko työtön vai et, vaan tilisi saldolla.

Yhden "hippinaisen" kanssa olen seurustellut joille ei ollut mitään väliä materialistisilla seikoilla tai tulotasolla mutta tämä oli ääriharvinainen poikkeus. Se oli pisin suhde jossa olen ollut, 7 vuotta. Meni poikki kun itsellä masennus meni sille tasolle ettei huvittanut pariin vuoteen enää tavata ihmisiä.

Ikävä kyllä, meille kaikille ei ole siunaantunut perintöjä, lottovoitto ja tai muuta mukavaa. Kaikki säästöt on lain mukaan käytettävä elämiseen eikä työttömyyskorvauksilla juhlita. Hienoa, että olet ollut hippiäisen kanssa niinkin pitkään, mutta miksi tilin saldo on niin tärkeä? Tähän en saanut vastausta. Ap

Vierailija
31/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön ja mies tekee pitkää päivää, noin 7-22.

Vierailija
32/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä miehellä on aikaa huolehtia lapsista sillä aikaa, kun akateeminen nainen tekee uraa.

Mä uskoin tähän ja otin työttömän miehen. Erosin, kun siinä työttömässä ukossa oli enemmän hoitamista kuin lapsessa. Lasta ei hoitanut eikä muutenkaan saanut itseään ylös sängystä ennen iltapäivää.

Vierailija
33/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä, toimintakykysi on alentunut. Ellei se ole alentunut, sinulle on myönnetty eläke väärin perustein. En jaksaisi elää arkea ihmisen kanssa, jonka toimintakyky ei ole normaali. Olen itse sairastanut keskivaikean masennuksen ja parisuhde oli silloin viimeinen asia maailmassa, mihin minulla olisi riittänyt voimia. En todellakaan haluaisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka on samassa kunnossa kuin itse olin silloin. Ja oma masennukseni ei edes riittänyt sairaslomaan, saati eläkkeeseen.

Vierailija
34/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä en vaan voisi seurustella ihmisen kanssa, joka elää ihan erilaista elämää. Mä olen uraorientoitunut, työelämässä menestynyt. Kiinnostun miehistä, joilla on samanlainen ajatusmaailma. Mt-ongelmaiset tai tyytyväisesti työttömät ei kiinnosta. Voisin kiinnostua miehestä, joka on tahtomattaan työtön, koska se on ihan eri juttu kuin että on työtä vieroksuva elätti.

Ja kertoisitko nyt, miten erottelee työtävieroksuvanelätin ja tahtomattaan työttömän? Kiitos, voin sitten käyttää perusteluitasi seuraavilla treffeillä, muuten voin jäädä ilman seuraa.

Vierailija
35/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiteyttää hyvin sen, miksi en voisi olla ihmisen kanssa, jolle ei itselleen ole työ tärkeää. Aivan omituiset käsitykset siitä, mikä työelämässä on palkitsevaa ja halveksinta toisen työtä kohtaan.

Onneksi on mahdollista saada sekä työ että parisuhde.

Vierailija
36/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kysytkö tässä miesten vai naisten mielipiteitä, mutta itse voin sanoa faktana sen, että työttömyys ei miehenä haittaa *jos* on rahaa ja omaisuutta huomattavssti. Ja tämä yhtälö on mahdollinen mm. perinnön tai tuuripelien kautta. Itselläni oli edellämainitun kautta.

Edes akateemisia naisia ei haittaa pitkäaikaistyöttömyys, jos olet muuten sivistynyt, asiallinen ja mukava ihminen, kunhan sitä rahaa ja omaisuutta on.

Esteeksi muodostuu sen sijaan hyvinkin avarakatseisille naisille se ettei sinulla ole rahaa tai tulonlähteitä tukien ohella. Eli sillä ei sinänsä ole väliä oletko työtön vai et, vaan tilisi saldolla.

Yhden "hippinaisen" kanssa olen seurustellut joille ei ollut mitään väliä materialistisilla seikoilla tai tulotasolla mutta tämä oli ääriharvinainen poikkeus. Se oli pisin suhde jossa olen ollut, 7 vuotta. Meni poikki kun itsellä masennus meni sille tasolle ettei huvittanut pariin vuoteen enää tavata ihmisiä.

Totta, mutta harva haluaa tätä ikävää asiaa sanoa ääneen. Pitkäaikaistyötön mies jolla vaikka perintöä tai jostain hämäräbisneksistä saatuja miljoonia, saa naisseuraa äärettömästi helpommin kuin persoonallinen ja hauska tohtorimies joka toimii 1800e/kk kirjastonhoitajana.

Kyllä, saa naisseuraa, ja se naisseura on aivan erilaista kuin sillä kirjastonhoitajamiehellä. Mutta jos haluaa naisen, joka kiinnostuu miehestä tämän rahojen takia, niin silloinhan se ei ole ongelma.

Vastaavasti uimapukumalli saa helpommin miehiä kuin kirjastonhoitajatäti.

Vierailija
37/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

...meillä oli parisuhde ja oltiin lapsikin tehty? Vai onko tää taas se klassinen, että kaikki mahdollinen on oma syy, koska ei osannut kristallipallosta ennustaa, millaiseksi se ihminen muuttuu perheenlisäyksen, naimisiinmenon, yhteenmuuton tai [laita tähän muu relevantti sitoutumistoimenpide] jälkeen? Kyllä mä sen lopulta heivasinkin.

..ja oltiin lapsikin tehty.. hienoa, mahtava pohja elinikäiseen sitoumuksen. Onneksi elämä opettaa etkä toiste tee samaa virhettä, vai mitä? Jokainen on erehtyväinen, tyhmä on vain se, joka ei opi virheistään.

Vierailija
38/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hankkisi sitten vaan sen työn, niin voisi olla parempi flaxi? Eikö se aika monelle ole vain väliaikainen olotila? 

Vierailija
39/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippinaiset ovat ihania luonnonlapsia!

Kyllä seurustelisin.

Vierailija
40/91 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta harva haluaa tätä ikävää asiaa sanoa ääneen. Pitkäaikaistyötön mies jolla vaikka perintöä tai jostain hämäräbisneksistä saatuja miljoonia, saa naisseuraa äärettömästi helpommin kuin persoonallinen ja hauska tohtorimies joka toimii 1800e/kk kirjastonhoitajana.

Kyllä, saa naisseuraa, ja se naisseura on aivan erilaista kuin sillä kirjastonhoitajamiehellä. Mutta jos haluaa naisen, joka kiinnostuu miehestä tämän rahojen takia, niin silloinhan se ei ole ongelma.

Vastaavasti uimapukumalli saa helpommin miehiä kuin kirjastonhoitajatäti.

Kertoisitko, miksi kirjastonhoitajatäti edes haluaisi miehiä yhtä paljon, kuin itseään esittelevä uimapukumalli? Onko yhä niin, että älykkyys/oppineisuus naisella nyt vain on keskiverto miehestä pelottavaa? Hui! Kun eihän sitä voisi sitten edes käskeä tiskaamaan tai leikkimään hu..raa makuuhuoneessa.. vai voisiko?