Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ja elämänkumppanin etsintä

Vierailija
30.05.2020 |

Miksi (luettuani tinder-treffeillä kävijöiden vuodatuksia) ei parisuhteeseen työtön kelpaa? Ja auta armias, jos on eläkkeellä esim. mt-dgn takia? Mikä vaivaa suomalaisia, kun asenneilmasto on niin kylmä ja kova? En henk.koht. edes kys. tavalla ulkoisista asioista ajattelevan kanssa haluaisi seurustella, mutta miksi parisuhdetta tänäpäivänä edes halutaan? Status, palkka, sosiaalinen leveily, YLE katseen !ahdollisuus ihmisiä kohtaan, joista et edes tiedä mitään? Hirvittävää kovuutta, mitä parisuhdemarkkinoilla näkee, joilla pilkataan esim. heitä, jotka todella kaipaavat nimenomaan ihmistä omana persoonanaan, eivätkä poliittista tai ammatillista asemaa omaavia (yleensä empatiakyvyttömiä ja laskelmoivia) tuttavuuksia.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset olettavat, että joutuvat elättämään yhtään ketään? Kyllähän sillä työttömälläkin tuloja on, joilla itsensä on tähänkin asti elättänyt.

Aikaisemmista kokemuksista johtuen.

Niinpä Hieman harhaista luulla elättävänsä itsensä jos saa käteen 500e kuussa kelarahoja ja kaikki muut tuet häviää saman tien kun muutatte yhteen. Ei niillä karkkirahoilla maksella mitään muuta kuin juuri omat ruuat ja pari pienempää laskua. Kaikki muu tulee sitten puolison pussista. Tietysti jotain tapailusuhdetta voi pitää missä on omat asunnot ja elämät, mutta mitään varsinaista yhdessäolemista sen enempää on turha haaveilla.

Ei kukaan järkevä ihminen muuta yhteen jonkun urakeskeisen materialistin kanssa, jos ei itse ole samanlainen. Tosin usein se nainen siellä kotona häärää lasten kanssa (työtön) ja mies puskee eteenpäin työelämässä halveksien kotiorjaansa.

Vierailija
82/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa siksi että elämä on suuri valintamyymälä. Kaikki haluaa rahalleen jonkinlaista vastinetta. Jos rakastuu vaikkapa työttömään niin se on suuri virhe, häpeä ja katumuksen aihe. Menetät kasvosi jopa omissa silmissäsi.

Miksi rakastuminen voisi olla häpeän aihe? Työtön on usein työtön ilman että pystyi irtisanomiseensa mitenkään vaikuttamaan. Tai siihen, miten vaikea uuutta työtä on löytää.

Minua työttömyys sinänsä haittaa, jos mies on muuten elossa, löytää elämästään jotakin myönteistä eikä heittäydy marttyyriksi. Itse töissä, mutta olen joutunut tekemään kompromisseja tekemään työn suhteen. Elämä ei aina mene niinkuin toivoisi tai haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin työttömän miehen. Ihan p.a ja leikkauskin edessä. Minä kävin töissä ja hän kuntoutti itsensä. Pääsi töihin ja nyt tienataan molemmat samanverran. Kannatti.

Vähän kuulostaa kuin olisit tehnyt riskisijoituksen. Ostin minäkin Teslaa ja bitcoineja.

Haha, niinpä kuulosti! Tarkoitin vain että kun aluksi mietin kannattaako pitkään työttömänä olleen kanssa lähteä treffeille. Aika pinnallista, myönnän. Mutta työssäkäyvänä sitä haluaa puolison samalla tulotasolla. Nopeasti ymmärsin että työttömyys ei ollut oma valinta ja hänellä oli kova halu töihin.

Vierailija
84/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan lähtökohtaisesti haluan miehen joka elää sellaista elämää kuin minäkin. Elän aktiivista elämää, matkustelen, syön ravintoloissa ja harrastan paljon. Tämä elämä vaatii rahaa. Itse tienaan sen verran että pystyn tämänlaisen elämän itselleni mahdollistamaan.

Jos työttömältä mieheltä sen verran rahaa ja sosiaalista pääomaa löytyy että elämämme yhteen sopivat niin en näe estettä parisuhteeseen.

Vierailija
85/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei ole mikään este mutta se, että miehellä ei ole omaa rahaa edes normaaliin elämään kuten ulkona syömiseen ja matkailuun . Kyllä ainakin minun miehellä pitää olla rahaa syödä ulkona ilman että katsoo menusta ensimmäisenä ne hinnat, käydä ulkomaan lomilla ilman pihistelyä kaikesta mahdollisesta jne. tarjoaa joskus ruoat ja elokuvat tai taksikyydin. Ei sen mitään luksusta tarvi olla.

Tajuatko, että luettelemasi asiat ovat paitsi luksusta, myös mahdottomuus työttömälle? Miksi edes kommentoit tällaiseen ketjuun, kun realiteetteja ei ole hallussa ollenkaan..

Aivan normaaleja asioita ovat, ei mitään luksusta. Toki työttömälle voi olla hankalaa matkustella mutta siitähän tässä keskustelussa onkin kyse. Itse en työtöntä juuri sen takia halua koska he eivät pysty tuollaiseen normaaliin elämään ilman että heillä olisi omasta takaa perintöjä tai muuta varallisuutta.

Eri

Vierailija
86/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä miehellä on aikaa huolehtia lapsista sillä aikaa, kun akateeminen nainen tekee uraa.

Mitä työtön mies tekee viimeisenkin lapsen muuttaessa kotoa? Kotimiehenkin olisi suotavaa omata edes yksi työllistävä ammattitutkinto.

Noooooooppppop.

Eiköhän parissakymmenessä vuodessa kerkeä asiat muuttua.

Tiedän tällaisen tapauksen ja heillä menee hyvin.

Nyt lapset lähteneet kotoa.

Nainen on tehnyt hyvää akateemista uraa.

Rakensivat talon. Mies osasi siinä jotain. Kädentaitoinen.

Nyt myyvät talon ja muuttavat kaupunkiin.

Yhdistäviä tekijöitä oli heillä alussa muita kuin raha..

Vierailija
87/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapailen vain työttömiä. Vapaaehtoisesti orjuutetun homo sapiensin älykkyysosamäärä on matala. En tapaile jälkeenjääneitä.

Vierailija
88/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa siksi että elämä on suuri valintamyymälä. Kaikki haluaa rahalleen jonkinlaista vastinetta. Jos rakastuu vaikkapa työttömään niin se on suuri virhe, häpeä ja katumuksen aihe. Menetät kasvosi jopa omissa silmissäsi.

Ei se ole tästä kiinni ollenkaan. Työttömän kanssa vaan on hirveää olla. Työttömät sinkut voivat syyttää toisia työttömiä maineensa tahraamisesta, koska yksikään työtön kenen kanssa olen ollut ei ole "elättänyt itseään" kelamasseilla tai ollut olematta mulle taloudellinen taakka. Jos haluan joskus perustaa perheen niin en todellakaan lähde siihen hommaan ilman taloudellista turvallisuutta.

Vierailija
89/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapailen vain työttömiä. Vapaaehtoisesti orjuutetun homo sapiensin älykkyysosamäärä on matala. En tapaile jälkeenjääneitä.

Älymystön eliitin tunnistaa toisten ihmisten haukkumisesta vauva-palstalla.

Vierailija
90/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä miehellä on aikaa huolehtia lapsista sillä aikaa, kun akateeminen nainen tekee uraa.

Kaikki akateemiset ei tee uraa.

Vierailija
91/91 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder ei ehkä ole oikea paikka elämänkumppanin löytämiseen.

Tuollei se vaan menee parisuhteessa. Parisuhteessa rakkauden ja hyvän intimiielämän lisäksi pitää sopia yhteen myös arjenhallintamielessä.

Ehkä voisit löytää kumppanin vertaisryhmäjoukostasi? Joku toinen mt-kuntoutuja?