Idiootit, jotka tunkevat samaan hissiin. Mitä mieltä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain epäsosiaalisten ihmisten luvatussa Suomessa tällainen kysymys ja keskustelu on mahdollista
Et ole seurannut uutisia. Maailmassa on uusi tauti, korona. Sen tarttumisen ehkäisemiseksi tulee pitää kahden metrin turvaväli muihin ihmisiin.
Ja sinä höpsö kuvittelet että se 2 metrin turvaväli antaisi sinulle jonkun maagisen suojan koronalta. Jos olisit itse katsonut uutisia olisit hyvin tietoinen miten virukset jäävät hengitysilmaan leijumaan tunneiksi ja kosketuspinnoille vuorokausiksi. Jossain hissin kaltaisessa sillipurkissa ei ole tarvinnut kuin joku käydä jopa tunteja sinua aikaisemmin räkäisillä sormillaan tai aivastamassa ja siellä ne virukset ovat odottamassa sinua. Tästä on ollut niin paljon juttua uutisissa että pitää olla aika sokea, jos sen on uutisia katsova henkilö missannut. Se että joku tulee sinun viereen seisomaan minuutiksi on paljon vähempi riski saada tartunta.
Luulisi että jos haluat välttää koronan yrittäisit välttää varsinkin jotain hissiä kuin ruttoa., mutta en tiedä, ehkä sinulta itseltä on mennyt jotain oleellista ohi uutisissa. vaikka niitä biib oletkin katsonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain epäsosiaalisten ihmisten luvatussa Suomessa tällainen kysymys ja keskustelu on mahdollista
Et ole seurannut uutisia. Maailmassa on uusi tauti, korona. Sen tarttumisen ehkäisemiseksi tulee pitää kahden metrin turvaväli muihin ihmisiin.
Ja sinä höpsö kuvittelet että se 2 metrin turvaväli antaisi sinulle jonkun maagisen suojan koronalta. Jos olisit itse katsonut uutisia olisit hyvin tietoinen miten virukset jäävät hengitysilmaan leijumaan tunneiksi ja kosketuspinnoille vuorokausiksi. Jossain hissin kaltaisessa sillipurkissa ei ole tarvinnut kuin joku käydä jopa tunteja sinua aikaisemmin räkäisillä sormillaan tai aivastamassa ja siellä ne virukset ovat odottamassa sinua. Tästä on ollut niin paljon juttua uutisissa että pitää olla aika sokea, jos sen on uutisia katsova henkilö missannut. Se että joku tulee sinun viereen seisomaan minuutiksi on paljon vähempi riski saada tartunta.
Luulisi että jos haluat välttää koronan yrittäisit välttää varsinkin jotain hissiä kuin ruttoa., mutta en tiedä, ehkä sinulta itseltä on mennyt jotain oleellista ohi uutisissa. vaikka niitä biib oletkin katsonut
Pointti on se, että olen paremmassa suojassa kun hissiin ei tule ylimääräisiä.
Ja minä olen niin vittumainen ja iso että sinnehän ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, että olen paremmassa suojassa kun hissiin ei tule ylimääräisiä.
Ja minä olen niin vittumainen ja iso että sinnehän ei tule.
Ei jeesus mikä tollo olet
Mä aivastelen jos joku tulee alle 2 m etäisyydelle. Ihmisallergia näin keväisin, tosi ikävä juttu.
Miten aikuset ihmiset pelkää noin paljon jotain koronaa? Ymmärrän toki, jos on liikalihava tai yli 70-vuotias, mutta ihan perusterveet normaalipainoiset ihmiset 🤦♀️
Näin korona aikaan toivon että harventuu väestö. Kun lukee tätä palstaa huomaa koronan olevan aika siunaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ensin hississä ja joku turvaväleistä piittaamaton yrittää tulla sisään niin estän sen.
Ystävällisesti mutta tehokkaasti. Saa loukkaantua ihan vapaasti mutta seuraavalla hissillä pääsee.
Tänään kävi näin: olimme hississä menossa alas ja ovi aukesi. Sanoin henkilölle kohteliaasti, että menemme tästä vain nopeasti alas. Hän tuli hissiin. Ei käynyt ihan täysillä muutenkaan. Oli aivan ulalla. Jos olisin ollut yksin, olisin mennyt hissistä pois.
Eli halusit pitää turvaväliä ja tämä yksi hissiin tunkeva henkilö ärsytti sinua todella paljon. Silti mainitset että et ollut ennen tätä henkilöäkään hississä yksin. Päätä nyt jo halutko pitää turvaväliä vai et.
Olin perheenjäsenen kanssa!
Jaa, en tiennytkään että koronavirus ei tartu perheenjäsenten kesken. Joka päivä oppii uusia asioita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ensin hississä ja joku turvaväleistä piittaamaton yrittää tulla sisään niin estän sen.
Ystävällisesti mutta tehokkaasti. Saa loukkaantua ihan vapaasti mutta seuraavalla hissillä pääsee.
Tänään kävi näin: olimme hississä menossa alas ja ovi aukesi. Sanoin henkilölle kohteliaasti, että menemme tästä vain nopeasti alas. Hän tuli hissiin. Ei käynyt ihan täysillä muutenkaan. Oli aivan ulalla. Jos olisin ollut yksin, olisin mennyt hissistä pois.
Eli halusit pitää turvaväliä ja tämä yksi hissiin tunkeva henkilö ärsytti sinua todella paljon. Silti mainitset että et ollut ennen tätä henkilöäkään hississä yksin. Päätä nyt jo halutko pitää turvaväliä vai et.
Olin perheenjäsenen kanssa!
Jaa, en tiennytkään että koronavirus ei tartu perheenjäsenten kesken. Joka päivä oppii uusia asioita!
Nyt oli jo harvinaisen huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos turvaväli on tärkeää käytä portaita.
Varmaan jännittävää mennä kovaa vauhtia pyörätuoli kanssa rappusia alas.
Ja jännittävämmäksi menee kun pitäisi mennä rappusia ylös. Pyörätuolilla. Luulisin.
Tämän paremmaksi ei vauva-palsta enää muutu! Silkkaa kinamista ja nimittelyä viestiketjun alusta loppuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jännittävämmäksi menee kun pitäisi mennä rappusia ylös. Pyörätuolilla. Luulisin.
En muista ap:n missään vaiheessa maininneen että istuu pyörätuolissa. Luultavasti olisi maininnut sen jos niin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää on myös mennä yksin hissillä kun dinosaurus söi jalkani ollessani pieni kakara. Pelkään myös yksinoloa ja siksi minun on tungettava samaan hissiin ap:n kanssa istui pyörätuolissa tai ei.
Sanon, että mitäpä jos odottaisit vuoroasi. Turvaväliä on mahdoton pitää hississä. Yleensä urpokin tajuaa kunhan ensin sanoo napakasti.
Kenelläkään ei ole oikeutta varata yleistä hissiä yksityiskäyttöön. Jos ei muut matkustajat kelpaa, niin ap on itse hyvä ja astuu pois hissistä. Muilla ei ole velvollisuutta väistää. Ja paikasta riippuen voi olla, että seuraavassakin hississä on jo joku/joitakin. Pahimmillaan tuolla logiikalla pitäisi odotella puoli päivää tyhjää hissiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista ap:n missään vaiheessa maininneen että istuu pyörätuolissa. Luultavasti olisi maininnut sen jos niin olisi.
Yleisesti puhuttaessa että ihminen joka ei voi jostain syystä käyttää portaita.
Valitsisin suoraan rappuset, ettei tarvitse miettiä kuka änkee hissiin. Samalla saa myös liikuntaa.
Mulgerot käyttävät koronaa tekosyynä entistäkin mulgerommalle ja itsekkäämmälle käytökselleen. Ymmärrän vielä sen, jos joku 80+ vanhus on varovainen, mutta nuoremmilla kyse on vain v*ttumaisuuden naamioimisesta "varovaisuudeksi".
Normaalisti en käytä, mutta kakkosasuntomme sijaitsee pilvenpiirtäjässä.