Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensa koulumenestyksellä Somessa keulivat äidit

Vierailija
30.05.2020 |

Joo, en ihan ymmärrä. Onko se tämä suomalainen vaatimattomuus vai mikä mutta tulee vähän myötähäpeä-fiilis. Pitäisikö itsekin hehkuttaa lapsensa menestystä... ehkä 🤔 ja todellakin olen ylpeä lapsestani, en vaan oikein osaa julkisesti hekumoida...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kyllä vähän huvitti, kun tuttu kehui lapsen todistuksella, joka oli hyvin keskinkertainen, keskinkertaisuuden alareunasta oikeastaan. Äidin puheista kun oli saanut vähän erilaisen käsityksen.

Mutta taito se on sekin, että osaa kehuskella "ei millään".

No siis just tämä. Ihan niinkuin se isä, joka keuli lapsensa 6,2 keskiarvolla. Oliko itsellä aikoinaan 5,2 vai mikä ihme saa kehumaan nipinnapin suoriutumista?

Vierailija
62/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsestaan olla ylpeä ja pitää olla, mutta jokainen voi lopulta miettiä mikä lopullinen tarve keulia somessa sillä. Tai ylipäätään kaikella: polkupyörällällä ajamalla oppimisella, lukemaan oppimisella, todistuksella, koulun aloituksella, kävelyyn oppimisella, kaikella materialla. Onko lopulta kyse vain näyttämisen halusta, tarpeesta tulla nähdyksi, tarpeesta kertoa mitä ja millaista elämässään kullakin on. Toisaalta jokainen voi miettiä miksi toisen jakamat asiat ärsyttävät itseään.

Niin, mikä niissä some-julkaisuissa ylipäätään on ideana? Pelkkää näyttämisen halua? Vai olisko vaan niin, että haluaa jakaa ne oman elämän ilon ja välillä surunkin hetket muiden kanssa?

Jostain syystä somessa jaetaan se positiivinen pinta ja kulissi. Tosin en haluaisi spämmejä myöskään aiheesta tapeltiin taas Pekan kanssa 😭

Pysyttelen kaukana eri somealustoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok kertoa, että on juhlittu lapsen kevätjuhlia ja että ollaan tyytyväisellä mielellä. Sen sijaan on epäasiallista kertoa julkisesti yksityiskohtaisempaa tietoa lapsen koulumenestyksestä. Jos jotakuta sukulaista tms. kiinnostaa todistusnumerot, niin varmasti hän niitä kysyy ja lapsen luvalla ne voi sitten tälle kyseiselle henkilölle erikseen kertoa.

Vierailija
64/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä saa ja pitääkin kehua hyvää koulumenestystä. Itsekin aikoinaan mielelläni hehkutin somessa tyttäreni yli ysin keskiarvoa ja kirjoitettuja E ja L tuloksia.

Sitä mä EN ymmärrä, että julkaistaan kuva lapsen todistuksesta mikä on täynnä kutosia ja päivitetään että ”ylpeä isä”, ilman mitään sarkasmia. Mistä se isä on ylpeä, että mäntti lapsi pääsi luokaltaan?

Olet ilkeä. Oma lapseni sai juuri tuollaisen todistuksen ja voin kertoa että kaukana mäntistä.

Tuntuu pahalta sun kirjoitus, mutta niin oli varmaan tarkoituskin.

Vierailija
65/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kyllä vähän huvitti, kun tuttu kehui lapsen todistuksella, joka oli hyvin keskinkertainen, keskinkertaisuuden alareunasta oikeastaan. Äidin puheista kun oli saanut vähän erilaisen käsityksen.

No siis just tämä. Ihan niinkuin se isä, joka keuli lapsensa 6,2 keskiarvolla. Oliko itsellä aikoinaan 5,2 vai mikä ihme saa kehumaan nipinnapin suoriutumista?

Tuollakin pääsee luokaltaan, miksi nähdä enemmään vaivaa?

Vierailija
66/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse käytän somea sukulaisten ja muiden läheisten kanssa yhteydenpitoon. Postasin sinne kuvan lapsesta ruusu kädessä kun eskari on ohitse. Voisin hyvin laittaa todistuksen sinne näkyviin kouluikäisenä jos se olisi lapselle ok. Samat mummot ja tädit ne siellä on kuin puhelimenkin päässä. Ei meillä kaikilla ole some täynnä puolituttuja.

Vertaillaanko teillä serkuksia toisiinsa? Meillä oli innokas todistusten vertailija käly, jonka innokkuus väheni vasta siinä vaiheessa kun heidän lapsensa todistus ei enää ollutkaan paras serkuista.

Ei olla koskaan vertailtu. Kaikkia on ihailtu ja tuettu ja rakastettu tasapuolisesti.

Vierailija
67/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa olla iloinen siitä että lapsi ylipäänsä hengittää? Jos lapsi on vaikkapa erityislapsi ja tehnyt kovasti työtä tuohon 6,2 keskiarvoon? Miten se on keltään pois?

Vierailija
68/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin se nipinnapin suoriutuminenkin voi olla iso juttu ja siitäkin voi oikeasti olla iloinen ja ylpeä. Ei kaikille ole koulunkäynti helppoa ja tavoitteetkin on silloin sen mukaiset. Tosin keskiarvon kertominen somessa on pöljää oli se sitten mikä hyvänsä.

Vierailija
69/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kanssa nolottaa. Ja etenkin kun nää lasten todistuksilla keulijat on itse lähtökohtaisesti olleet niitä joko surkeimpia tai keskitason kiusaajaoppilaita peruskoulussa. No jostakinhan se ilo on revittävä kun ei itse ole pärjännyt.

En ollut koskaan kiusaaja, mutta lukihäiriöisenä en pärjännyt koulussa aikoinani kovinkaan hyvin.

Jos tyttäreni tulee menestymään hyvin arvosanoin, niin totta hemmetissä tulen olemaan erityisen riemuissani hänen puolestaan, ei nimittäin tule olemaan helppoa korjata jäljestäpäin niitä arvosanoja jos haluaa elämässä edetä, nimimerkillä kokemusta on.

Tietenkin olen iloinen jos lapsi läpäisee koulut keskinkertaisempanakin, tie on aina ylöspäin, jos niin valitsee.

Vierailija
70/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä saa ja pitääkin kehua hyvää koulumenestystä. Itsekin aikoinaan mielelläni hehkutin somessa tyttäreni yli ysin keskiarvoa ja kirjoitettuja E ja L tuloksia.

Sitä mä EN ymmärrä, että julkaistaan kuva lapsen todistuksesta mikä on täynnä kutosia ja päivitetään että ”ylpeä isä”, ilman mitään sarkasmia. Mistä se isä on ylpeä, että mäntti lapsi pääsi luokaltaan?

Uskon, että jonkunlainen karma pistää tämmösiä kirjoittelevat ilmapäät tuntemaan nahoissaan.

Kaikille ei ne ysit ja kympit ole itsestään selvyylsiä ja joku on oikeasti voinut tehdä ISON työn niihin kutosiin.

Millainen ihminen edes kirjoittaa lapsesta noin ilkeästi.

Uskon, että eestäs löydät tänki.

Vierailija
71/71 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi minun puolestani iloita julkisesti hyvistä tapahtumista elämässään. Hyvähän se on, että ihmisille tapahtuu hyviä asioita, etenkin kun korona kurjistaa ja hankaloittaa monien elämää. On taito nauttia positiivista asioista ja niitä saa tuoda esille. Ei täällä tarvitse kilpailla, kun on kurjuuden kuningas tai muuten piilotella hyviä asioita. Jokaisen elämään kuuluu hyviä asioita, on taito löytää ne ja kohdistaa huomionsa niihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi