Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua naurattaa tämä kasvomaski jutska. Kovalla vaivalla saatiin Suomeen tuotantoa, mutta oikeasti ei kukaan niitä maskeja käytä :D

Vierailija
29.05.2020 |

heh heh

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä käytetään noin 800.000 - 1.000.000 kappaletta päivässä sairaalassa ja vanhustenhuollossa.

Siellä niitä tarvitaan. Ei muuten, paitsi ehkä ruuhka- aikaan metrossa olisi ihan hyvä. Mutta ei tarvitse.

Se krooninen tarve on edelleen sairaalassa ja jatkuu koko ajan.

Juurihan hallitus kertoi, ettei niistä ole mitään hyötyä, joten miksi niitä sairaaloissa käytetään?

Vierailija
42/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse olekaan siitä. Suomessa oli aikoinaan valtio omisteisella Kemiralla kannattavaa suojainten tuotantoa mutta sekin piti myydä ulkomaalaisille. Kohta tuotanto loppuikin Suomessa. Tämä on vain yksi esimerkki kuin suomalaiset poliitikot myyvät kaikki tuottavat valtionyritykset. Kokoomuslaiset ideologisissa utopioissaan kuinka valtio ei saa osallistua talouselämään ja kepulaiset jotta myynnistä saaneilla rahoilla voidaan tekohengittää kuolevia peräkyliä ja tapetoida sikalan seinät satasilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku vielä STM:n ja THL:n selityksiä ja suosituksia? Minä en.

Koskee kaikkia tutkimuksia. Kyllähän tässä on koko ajan nähty, ettei kukaan ajattelemaan kykenevä tarvitse ketään tilastonikkaria tai "asiantuntijaa" kertomaan mikä toimii ja mikä, tai mitä tulee seuraavaksi tapahtumaan!

Ihan sama kuin työpaikallakin: kyllä suorittava porras näkee aivan selvästi mikä toimii ja mitä kannattaa, tai etenkin mitä ei kannata tehdä, toisin kuin yläkertojen täysin huuhaa-maailmoissa elävät "fiksummat".

Ja ajatelkaas: noille "tutkijoille", "tieteilijöille" ja "asiantuntijoille" maksetaan vielä kovia palkkoja tällaisesta täysin huuhaa-työstä, ja päättäjät mukamas kokee tarvitsevansa heitä päätöksenteon tueksi :D

Vierailija
44/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maskien tuotanto luo uusia työpaikkoja koronan kurittamaan teollisuuteen, niin tottahan se pistää hymyilyttämään. Jokainen työpaikka on tärkeä nyt.

Vierailija
45/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä käytetään noin 800.000 - 1.000.000 kappaletta päivässä sairaalassa ja vanhustenhuollossa.

Siellä niitä tarvitaan. Ei muuten, paitsi ehkä ruuhka- aikaan metrossa olisi ihan hyvä. Mutta ei tarvitse.

Juurihan hallitus kertoi, ettei niistä ole mitään hyötyä, joten miksi niitä sairaaloissa käytetään?

Mikä ihmeen hallitus? Käsittääkseni Varhila tai se jostain naftaliinista kaivettu emeritusproffa-mummo eivät ole ministereitä. Hallitus tekee päätökset ensi viikolla, tämä oli vasta STM selvitys!

Vierailija
46/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä saa vieläkään mistään? Olisin ostanut siksi että olen nyt flunssassa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että prismassa pyöriminen tartuttaa vaan enemmän muita siinäkin tapauksessa että sellaisia lopulta löytyisi.

Vierailija
47/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä saa vieläkään mistään? Olisin ostanut siksi että olen nyt flunssassa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että prismassa pyöriminen tartuttaa vaan enemmän muita siinäkin tapauksessa että sellaisia lopulta löytyisi.

Apteekeista saa ja Yliopiston apteekista netistä tilattuna.

Vierailija
48/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetytti jo ajat sitten tämä maskiasia. Selvää on ollut koko ajan että tavalliset tallaajat eivät niitä tule käyttämään.

Olen tavallinen tallaaja ja maskia olen käyttänyt maaliskuusta lähtien. Syystä että olen lukenut ulkomaiden tutkimuksia koronaviruksen leviämistavoista. Jokakeväistä flunssaakaan en ole saanut tänä vuonna, koronavirukseen minulla ei yksinkertaisesti ole varaa sairastua. Jotkut tuttavani pitävät myös maskia kauppaan mennessä. Ehkä emme ole tavallisia tallaajia, kun osaamme etsiä tietoa Suomen ulkopuolelta.

Vierailija
49/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon maskeja kannattaa käyttää, mutta ei mitään epämääräisiä kangasmaskeja.

Kangasmaskiin voi ommella taskun mihin laittaa kahvinsuodattimen. Suojaa jo aika hyvin.

USAssa on tutkittu etta viruksen kantaja tartuttaa muita jo kaksi paivaa ennen mitaan oireita.

Vierailija
50/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin niistä on hyötyä. Mutta mieti, mitä kansalle on aikaisemminkin tiedotettu, maskit eivät sovi katukuvaan, suomalaiset eivät osaa käyttää maskia. Täytyy olla aivoton, jos nielee tuollaiset vähättelyt. Melkoista pelleilyä ollut Suomessa.

Vierailija
51/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei vai, ääliö? Kuinkahan monta maskia menee sosiaali- ja terveydenhoitoalalla päivässä? Varmaan miljoona, tai ainakin satoja tuhansia. Onko sulla ja sanomaasi komppaavilla vähän ymmärrysvaikeuksia muillakin alueilla elämässä?

Vierailija
52/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetytti jo ajat sitten tämä maskiasia. Selvää on ollut koko ajan että tavalliset tallaajat eivät niitä tule käyttämään.

Olen tavallinen tallaaja ja maskia olen käyttänyt maaliskuusta lähtien. Syystä että olen lukenut ulkomaiden tutkimuksia koronaviruksen leviämistavoista. Jokakeväistä flunssaakaan en ole saanut tänä vuonna, koronavirukseen minulla ei yksinkertaisesti ole varaa sairastua. Jotkut tuttavani pitävät myös maskia kauppaan mennessä. Ehkä emme ole tavallisia tallaajia, kun osaamme etsiä tietoa Suomen ulkopuolelta.

Ei maski suojaa sinua sen saamiselta, urpo.

Vierailija
53/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei edes tiedä, että kasvomaskijutska on yhdyssana.

Vierailija
54/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekeista saa ja Yliopiston apteekista netistä tilattuna.

Ovatko muka Suomessa valmistettuja? Tuskin. Se vaan, että toisin kuin vajakka ap kuvittelee, maskien kulutus terveydenhuollossa on tosi kovaa.

Vierailija
55/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He tarkoittivat kylläkin tavallista kaduntallaajaa, mitä sinä typerä ääliö et kykene edes tajuamaan.

Vierailija
56/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon maskeja kannattaa käyttää, mutta ei mitään epämääräisiä kangasmaskeja.

Kyllähän niitä maskeja on ollut tähänkin saakka hyvä valikoima rakennustarv.liikeissä, joka lähtöön. Mutta kuinkahan moni on itse niistä valmis maksamaan, kun jokaisen käytön tai kosketuksen jälkeen pitäisi vaihtaa uusi maski ja niitä menisi päivässä kymmeniä. Ja parhaimmat maksavat 5-15€/kpl.

Vai kuvitteleeko joku maskien menevän veronmaksajien piikkiin?

Ei ole ollut. Kaikki on myyty loppuun, pässi.

Vierailija
57/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maski suojaa sinua sen saamiselta, urpo.

Nenäliina, hiha ja huivi suojaa vai? Maski on naamallani suojaamassa myös, jos joku idiootti puhuu kovaa lähellä kaupassa sylki lentäen, urpo. Suoraan mun naamani eteen, maskiin kiinni, ei kukaan tule, urpo. Kerää sä vaan huulilles ja nenäsieraimiis kaupan ruuhkassa muiden näkymättömät sylkipisarat, urpo.

Vierailija
58/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liviltä tulee juuri ohjelmaa Italiasta koronavirustaistelusta. Maskit siellä kaikilla. Ap häpeä.

Vierailija
59/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku kunnissakin neulotaan "MASKEJA"  vanhoista jalka räteistä ym muista paskaisista jämä paloista. eikö niillä pitäisi joku standardi olla. nyt pitäisi huu haa terveys tarkastajat pistää töihin. vaikka tuskin kykenevät

Vierailija
60/69 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi..naurattaa ihan hirveesti...ootko ap käynyt teholla katsomassa käytetäänkö siellä...hihhihihi...