Voiko lapsi olla 13-vuotiaana yhden yön yksin kotona?
Kommentit (26)
Ei voi. Mitä tahansa voi tapahtua.
Voi. Jos on ikäisensä tasolla ja apua on tarvittaessa saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Mitä tahansa voi tapahtua.
Mikä ikäinen voi?
Entä koulumatka jne? Mitä tahansa voi tapahtua?
Riippuu varmaan lapsesta. Nykyaikanahan ei edes 30 vuotias lapsi saisi olla yksin kun mitä tahansa voi sattua.
No voi helv* tottakai voi olla ellei oo ihan vajaa päästään tai tynnyrissä kasvatettu. Miten ihmeessä ihmiset on ennen pärjänny ku oli hyvällä tuurilla vaan lankapuhelin jos sitäkään ja vielä jossain maalla missä lähin naapuri on 10km:n päässä
Tietysti voi. Minä olin öitä yksin kotona jo 7 vuotiaasta lähtien, kun vanhemmat teki vuorotöitä.
Loppupeleissä kaikki on kiinni lapsen luonteesta.
Voi. Itse olin 12 vuotiaana jo viikonloput yksin.
Minä olin 1980-luvulla viikonloppuisin toisinaan yksin kun en halunnut mennä mökille vanhempien kanssa. Äiti osti jääkaapin täyteen ruokaa ja se oli ihan parasta. Tunsi itsensä niin vanhaksi.
Vaarini joutui lähtemään kotoaan 11-vuotiaana maailmalle töihin. Hyvin pärjäsi.
Tiedän erään tuon ikäisen, joka lähti yksin merille ja elätti työllä itsensä. Joten eiköhän ikätoveri nyt yhden yön yksin pärjäile.
Ilman muuta riippuu lapsesta. Jos olisin itse 13-vuotiaana saanut viettää yön yksin kotona, niin en tosiaankaan olisi ollut yksin. Bileethän silloin pidettäisiin ja jokainen olisi tuonut nyyttikestiperiaatteella eri keinoin hankittua juomaa. Niistä olisi tehty mielenkiintoinen booli.
Vähän on pakkokin olla, jos vanhempi tekee vuorotyötä.
Ai nyt päättäriviikonloppuna? Ei hyvä idea...
Kyllä voi mutta varmistaisin että on puhelimet päällä ja esim joku lähellä oleva tuttu tietoinen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
KÄTY = kämppä tyhjä = kotibileet
Älä jaksa. Mee ulos ja lopeta salkkareitten kattelu.
ei