Onko kaikki 0400-alkuiset numerot huijareiden numeroita?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
0400 puheluihin vastaan aina. Mutta 044 046 tms luottotiedottomien mikkihiiri liittymät, niihin en koskaan.
044 taisi olla alkujaan DNA:n numero, 040 Soneran eli Telian ja 050 Radiolinjan eli Elisan numero. 045 ja 046 taitavat olla joitakin Prepaideja.
Vierailija kirjoitti:
0400 puheluihin vastaan aina. Mutta 044 046 tms luottotiedottomien mikkihiiri liittymät, niihin en koskaan.
044 on kyllä ihan normaalin puhelinnumeron alku.
esim. 040 alku voi myös olla prepaid.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
044 taisi olla alkujaan DNA:n numero, 040 Soneran eli Telian ja 050 Radiolinjan eli Elisan numero. 045 ja 046 taitavat olla joitakin Prepaideja.
045 alkuiset on elisan ihan normi liittymissä. 050 alkuisia ei enää anneta kuluttajille.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Mulla on ollut 0400-alkava numero siitä asti kun sain ekan kännykän joskus 2003
Sama juttu
Mun ihastuksella on 0400 numero, eikä takuulla ole huijari.
0400/0500 alkuiset numerot ovat pääsääntöisesti olleet käytössä jo nmt-aikakaudella. On yleensä hyvä merkki jos puhelu tulee 0400/0500 liittymästä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. 90 luvulla kaikki entiden soneran (oliko silläkin joku edeltäjä vielä) numerot oli 0400 alkuisia. 2000 öuvun puolella tuli 040 alkuiset.
Entinen Sonera oli Tele -> 0400 alkuiset.
Finnet-yhtiöt -> 0500 alkuiset.
Molemmat on edelleen käytössä.
Telen numeroista tuli 0400 alkuisia ja radiolinjan numeroista 0500 alkuisia kun nmt numerot vaidettiin gsm numeroiksi. 90 luvulla noita oli paljon, koska nmt-->gsm muutos oli käynnissä. Toki silloinkin jos otit uuden gsm liittymän se alkoi 040/050. Nykyään jos jollain on 0400/0500 alkuinen liittymä, se yleensä on merkki siitä, että henkilö on pitänyt saman numeron vuosikymmeniä. Poikkeuksiakin saattaa olla, olen kuullut että vapautuvia 0400/0500 alkuisia numeroja olisi varattu/myyty niiden vapautuessa (tämä huhupuhetta), muu osa kirjoituksesta faktaa.
0400 alkuseit ovat matkapuhelimien ensimmäistä aaltoa, myöntäjänä Tele.
Minulla on ollut aina yksi ja sama puhelinnumero, joka alkaa 0400. Sain puhelimen vanhemmiltani muistaakseni 2006, kun olin eskarissa.
N21
Tapasin kerran yhden jolla numero oli 050 + neljä numeroa. Ilmeisesti joskus matkapuhelinten muinaisuudessa ne jakeli tuollaisiakin numeroita joillekin työntekijöilleen radiolinjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
949 oli NMT-verkon suuntanumero. Suuntanumerouudistuksessa siitä ensin tuli 049 ja myöhemmin, kun kjännykkänumeroita standardisoitiin saman pituisiksi (ja NMT900-verkko poistui käytöstä ja näistä liittymistä tuli GSM--liittymiä), mutttui suuntanumero 0400:ksi, koska muuten nämä vanhat NMT900-lähtoiset numerot olisivat olleet yhden numeron lyhyempiä.
Itse asiassa idea oli se, että vanhat NMT-käyttäjät saivat pitää saman numeron loppuosan, kun heille tuli GSM:ään siirtyessä tuo 0400-alku. Uudet GSM-liittymät oli 040-alkuisia.
Mulla oli 90-luvulla kyllä ihan 0400-alkuinen NMT numero, oli aiemmin 9400 eikä 949.
0400 oli Telen numero ja 0500 Radiolinjan.
Nyt äkkiä välit poikki kaikkien 0400-huijari-isien kanssa. Olisihan se pitänyt arvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
949 oli NMT-verkon suuntanumero. Suuntanumerouudistuksessa siitä ensin tuli 049 ja myöhemmin, kun kjännykkänumeroita standardisoitiin saman pituisiksi (ja NMT900-verkko poistui käytöstä ja näistä liittymistä tuli GSM--liittymiä), mutttui suuntanumero 0400:ksi, koska muuten nämä vanhat NMT900-lähtoiset numerot olisivat olleet yhden numeron lyhyempiä.
Itse asiassa idea oli se, että vanhat NMT-käyttäjät saivat pitää saman numeron loppuosan, kun heille tuli GSM:ään siirtyessä tuo 0400-alku. Uudet GSM-liittymät oli 040-alkuisia.
Mulla oli 90-luvulla kyllä ihan 0400-alkuinen NMT numero, oli aiemmin 9400 eikä 949.
0400 oli Telen numero ja 0500 Radiolinjan.
Paljon mahdollista, itse en muista kun tuon alun 949. Muuttui muistaakseni jossain vaiheessa muotoon 049. Opereraattoreita oli yksi niinkuin kuuluukin kunnon bisneksessä, sen nimi oli Tele ja se oli valtio-omisteinen, tietty. Sitten tuli radiolinja sotkemaan ja kaikki lähti menemään perseelleen. Nmt verkkoja oli kaksi 450 ja 900. Näistä yllätten tuo pienemmän lukuarvon omaava oli parempi. Oli ne aikoja 😎
04003790xx - näyttävä, näkyy selvästi. Myy sään tilan muuton jälkeen. Vastauksen voi julkaista hs .fi biopalsta; kuukausien viimeinen päivä, kunnes < googleCalender
Liian todellisena, ilmaisee todella epätodennäköistä elämää. Hyvä kosti, koti 🏠
Minulle tuli viime viikolla huijaussoitto numerosta 046 9203954. Lowell, Alkoivat heti urkkimaan yksityisiä tietoja, mutta en ruvennut niitä antamaan. Katkasivat lopulta puhelun.
Minusta ärsyttää kun joutuu jokaista numeroa epäilemään. Microsoft-huijariritkin soittivat suomalaisista numeroista, niin ei voinu tietää. Tämä johtaa siihen etten vastaa puheluihin kohta ollenkaan, saattaa jäädä sitten joku tärkeä puhelu vastaamatta....
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. 90 luvulla kaikki entiden soneran (oliko silläkin joku edeltäjä vielä) numerot oli 0400 alkuisia. 2000 öuvun puolella tuli 040 alkuiset.
Nimenomaan, 0400-alkuinen numero on statusta. Henkilöllä oli selvästikin ollut kännykkä liittymä jo hyvän aikaa, ja 90-luvulla kännykkäliittymiä ei ihan joka räkänokalla ja tyhjätaskulla ollutkaan. Vakavaraisen miehen taikka naisen merkki on se, että kännykkä numero on 0400-alkuinen.
Aloittaja on kyllä nyt ymmärtänyt aivan väärin, ja mahdollisesti on nuorehko henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli viime viikolla huijaussoitto numerosta 046 9203954. Lowell, Alkoivat heti urkkimaan yksityisiä tietoja, mutta en ruvennut niitä antamaan. Katkasivat lopulta puhelun.
Minusta ärsyttää kun joutuu jokaista numeroa epäilemään. Microsoft-huijariritkin soittivat suomalaisista numeroista, niin ei voinu tietää. Tämä johtaa siihen etten vastaa puheluihin kohta ollenkaan, saattaa jäädä sitten joku tärkeä puhelu vastaamatta....
Jaa joku perintäyhtiö?
Postpaid-numeroitakin on voinut vaihtaa prepaid-numeroiksi. On se etu, että ei tarvitse ilmoitella uutta numeroa joka paikkaan.
Täällä kaikki kaupungin numerot on 044 😂