Onko kaikki 0400-alkuiset numerot huijareiden numeroita?
Kommentit (95)
Ei, ihan normaali numero. Esimerkiksi sekä isällä että veljellä numero alkaa 0400. Jos ollaan tarkkoja, niin siinä on suunta 040 ja seitsemän numeroinen puhelinnumero alkaa nollalla.
No ei. Ne on ensimmäisiä kännykkänumeroita, olisivatko jopa niitä 949-suuntaisia aikanaan?
Niitä on sellaisilla, jotka tarttivat kännykkää jo melkein 30 vuotta sitten, eli yrittäjillä yms.
Ap, taidat olla nuorempaa sukupolvea :)
Minunkin numero alkaa 0400, enkä ole huijari vaan ihan tavis ihminen.
joillain seksisivuilla on noita 0400 alkuisia, siis netistä katoin tuolla numerolla.
Höpsis. Mulla on ollut 0400-alkava numero siitä asti kun sain ekan kännykän joskus 2003
0400 alkuinen nro oli minulla ensin NMT puhelimessa 90-luvulla ja sama nro pysynyt koko ajan eli edelleenkin 0400 alkaa
No mun isä on sit varmaan huijari. 🤔 En vastaa sille enää kun soittaa.
No mä oon varmaa se päähuijari sitten kun mun numero alkaa 0500 !
949 oli NMT-verkon suuntanumero. Suuntanumerouudistuksessa siitä ensin tuli 049 ja myöhemmin, kun kjännykkänumeroita standardisoitiin saman pituisiksi (ja NMT900-verkko poistui käytöstä ja näistä liittymistä tuli GSM--liittymiä), mutttui suuntanumero 0400:ksi, koska muuten nämä vanhat NMT900-lähtoiset numerot olisivat olleet yhden numeron lyhyempiä.
Ei ole. Meillä on pomon firman puhelimen numero mm. tuollainen, otettu varmaan aika lailla kännyköiden alkuaikoina. Samoin monella yhteistyökumppanilla on sama.
Oliko se kerran täällä, jossain muualla vai feissarimokissa, kun joku ihmetteli ihan tavallista lankapuhelinten suuntanumeroa huijarin numeroksi, eikä uskonut totuutta?
Vierailija kirjoitti:
Ei, ihan normaali numero. Esimerkiksi sekä isällä että veljellä numero alkaa 0400. Jos ollaan tarkkoja, niin siinä on suunta 040 ja seitsemän numeroinen puhelinnumero alkaa nollalla.
Minullakin on tuollainen numero.
Mistä näitä ap:n kaltaisia älyn jättiläisiä oikein ryömii esiin? Onko 0400-numerot huijareiden numeroita? Onko punaiset autot nopeampia? Onko metsässä puita?
Vierailija kirjoitti:
949 oli NMT-verkon suuntanumero. Suuntanumerouudistuksessa siitä ensin tuli 049 ja myöhemmin, kun kjännykkänumeroita standardisoitiin saman pituisiksi (ja NMT900-verkko poistui käytöstä ja näistä liittymistä tuli GSM--liittymiä), mutttui suuntanumero 0400:ksi, koska muuten nämä vanhat NMT900-lähtoiset numerot olisivat olleet yhden numeron lyhyempiä.
Itse asiassa idea oli se, että vanhat NMT-käyttäjät saivat pitää saman numeron loppuosan, kun heille tuli GSM:ään siirtyessä tuo 0400-alku. Uudet GSM-liittymät oli 040-alkuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa idea oli se, että vanhat NMT-käyttäjät saivat pitää saman numeron loppuosan, kun heille tuli GSM:ään siirtyessä tuo 0400-alku. Uudet GSM-liittymät oli 040-alkuisia.
No sitähän tuossa yritin selittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran korjaan, että ensimmäiset GSM numerot oli 940 alkuisia, niistä tuli sitten se 040. Mulla on vanha nmt numero vaihdettu 040 0 alkuiseksi ja äidilläni on eka GSM puhelimen numero muutettu 040 alkuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän tuossa yritin selittääkin.
Joo, mutta ei numeron "lyhyys" itsessään ollut syy vaan se, että sellaisia numeroita ei olisi ollut vapaana. Siten lisänollalla saatiin pidettyä loppuosa samana. No joo, sama asia, mutta vähän eri tavalla selitettynä...
0400 puheluihin vastaan aina. Mutta 044 046 tms luottotiedottomien mikkihiiri liittymät, niihin en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
0400 puheluihin vastaan aina. Mutta 044 046 tms luottotiedottomien mikkihiiri liittymät, niihin en koskaan.
Meidän kaupungissa iso osa opettajien työpuhelimista on 044-liittymiä.
No ei ole. 90 luvulla kaikki entiden soneran (oliko silläkin joku edeltäjä vielä) numerot oli 0400 alkuisia. 2000 öuvun puolella tuli 040 alkuiset.