Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerron teille perheestäni, en halua enää käydä kylässä!

Vierailija
30.12.2023 |

Äiti on kuollut. Isä elää aikuisen veljeni kanssa. Mitään eivät tee kotona. Kutsuivat jouluksi ja koti oli kuin ei olisi siivottu ainakaan puoleen vuoteen. Hommasivat kuusen ja isä paistoi kinkun, mutta muuten eivät tehneet mitään. Minulle vihjailtiin tiskistä, kun olin ensin tehnyt joulupuuron ja aterian kaikille. Ostimme myös lahjat heille, me emme saaneet heiltä lahjoja. Minua suoraan sanottuna inhotti likaisuus ja pesinkin esimerkiksi lavuaarit ja tasot keittiössä, kun en olisi muuten pystynyt tekemään ruokaa. Tuli tunne, etten halua astua siihen paikkaan enää. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! 

Oma lapsuuden perhe voi olla raskas. Joskus voi jättää sen taakse. Toisaalta voi olla tekemisissä, mutta omilla ehdoilla ja vain vähän.

Vierailija
2/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikö heitä ennen passasi ja nyt eivät sitten tee mitään? Enpä menisi minäkään mihinkään mätäläävään kyläilemään/keittiöpiiaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia! 

Oma lapsuuden perhe voi olla raskas. Joskus voi jättää sen taakse. Toisaalta voi olla tekemisissä, mutta omilla ehdoilla ja vain vähän.

Kiitos! Tätä juuri mietin että voin ehkä kutsua meille joskus, mutta en ole varma pystynkö enää vierailemaan heillä.

Ap

Vierailija
4/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan jatkossa vaikka soitella. Ja tavata ehkä jossain muualla, harvakseltaan... 

Vierailija
5/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen isäsi on, entä mikäs tapaus tämä veli on? Käykö töissä? Suosittele siivoojan palkkaamista jos ei itse kykene. 

Vierailija
6/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitikö heitä ennen passasi ja nyt eivät sitten tee mitään? Enpä menisi minäkään mihinkään mätäläävään kyläilemään/keittiöpiiaksi.

En ollut ehkä aiemmin tajunnut asiaa, mutta kyllä, vaikuttaa siltä että äiti passasi, ja että esimerkiksi lattioita ei ole pesty sen jälkeen kun äiti kuoli. Eniten ärsyttää juuri se, että minulta jotenkin sanattomasti odotetaan kotitöiden tekoa VIERAANA.

Ap 

Vierailija
7/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä miehiä :(

Vierailija
8/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on vanhenevien vanhempien kanssa. Vaikka äitini oli ikänsä tehnyt kotitöitä, niin kyläillessä oli varminta ottaa kaikki syötävät itse mukaan. Muusta ruuasta ei ollut varmuutta päiväysten tai säilytyksen suhteen.

Vierailija
9/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Voisitko sanoa näille miehille, että palkkaavat siivoojan ainakin kerran kuussa.

Vierailija
10/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen isäsi on, entä mikäs tapaus tämä veli on? Käykö töissä? Suosittele siivoojan palkkaamista jos ei itse kykene. 

Isä on yli 70, mutta hyväkuntoinen. Veli käy töissä, ihme kyllä, ja ilmeisesti jotain kauppareissuja tekee. Kumpikin on siis kunnoltaan ja järjeltään ihan ok, mutta heitä ei vaan... kiinnosta?

Ap

Vierailija
11/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy tätä nykyä siivooja kerran kuussa. Äidillä Alzheimer ja isä omaishoitaja. Isä ei ole oppinut ikänään siivoamaan, joten tällä mennään. Toki lakanpiden vaihto yms. on jäänyt sen hoidettavaksi, joka käy kylässä. Sehän ei siivoukseen kuulu.

Vierailija
12/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menet tekemään sinne väkisin valtavan vuoren tiskiä kokkaillen kysymättä ja sitten ihmettelet kun joku mainitsee tiskit, etteivät olisi halunneet sitä vuorta? Heille jää jälkikäteen valtava tiskiurakka. Onko astianpesukonetta harkittu jos isä on vanhempi? Ehkä he ostavat jouluisin omat ruokansa ja juomansa valmiina. Siellä kaivattaisi enemmän siivousta kuin kokkaajaa? Harmi jos isä ei tajunnut antaa lahjoja, toivottavasti äidin puolen suku tekee sen.

Vierailija
13/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli menet tekemään sinne väkisin valtavan vuoren tiskiä kokkaillen kysymättä ja sitten ihmettelet kun joku mainitsee tiskit, etteivät olisi halunneet sitä vuorta? Heille jää jälkikäteen valtava tiskiurakka. Onko astianpesukonetta harkittu jos isä on vanhempi? Ehkä he ostavat jouluisin omat ruokansa ja juomansa valmiina. Siellä kaivattaisi enemmän siivousta kuin kokkaajaa? Harmi jos isä ei tajunnut antaa lahjoja, toivottavasti äidin puolen suku tekee sen.

Heillä on astianpesukone. Pesin itse ruoanlaitossa käyttämäni välineet. Minulle vihjailtiin siis ruokailuvälineiden yms laittamisesta koneeseen. Ei omieni vaan kaikkien.

Ap 

Vierailija
14/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes maininnut aloituksessa sitä, että me maksoimme kinkkua ja paria suklaarasiaa lukuun ottamatta kaikki ruoat ja juomat koko porukalle.

Ap 

Vierailija
15/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä siivoaisin isäni puolesta, mutta veli saisi kyllä auttaa.

Vierailija
16/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he sitten saavat astiat aina itse koneeseen, kun se on.

Vierailija
17/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut ehkä aiemmin tajunnut asiaa, mutta kyllä, vaikuttaa siltä että äiti passasi, ja että esimerkiksi lattioita ei ole pesty sen jälkeen kun äiti kuoli. Eniten ärsyttää juuri se, että minulta jotenkin sanattomasti odotetaan kotitöiden tekoa VIERAANA.

Ap 

Tai kenties naisena?

Sitkeässä ovat nuo sukupuoliroolit.

Vierailija
18/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä "me"?

Vierailija
19/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Tai kenties naisena?

Sitkeässä ovat nuo sukupuoliroolit.

Tuohan siitä väistämättä tuli mieleen, kun olin ainoa aikuinen nainen paikalla. 

Ap 

Vierailija
20/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä "me"?

Jos maksamista tarkoitat, minä ja mieheni.

Ap