Noloin tilanne, mihin lapsena saatoit vanhempasi?
Sain ketjun idean kun kommentoin tuohon barbiketjuun. Laitan tämän tännekin.
Minulla oli sellainen barbi, joka puhui kun painoi nappia selästä. Se sanoi kolme lausetta "Olet ihana, lähdetään juhliin ja kiva kun tulit" Sitä tuli pienenä renkutettua niin paljon että jopa papukaijamme oppi hokemaan noita lauseita.
Äitiä hävetti kun meille tuli putkimies ja papukaija huusi keittiöstä kymmenen kertaa "kiva kun tulit" :D Putkimies oli lievästi sanottuna huvittunut. Ei kuulemma ollut saanut yhtä iloista vastaanottoa 20 vuoden uransa aikana.
Kommentit (4)
Leikin kesällä muiden pikkulasten kanssa tulitikuilla lähimetsässä. Kokeiltiin miten styroksi palaa jne. Tikut nappasin kotoa.
Liekit rupesivat kytemään sammaleen alla ja levisivät laajalle. Joku tiesi, että minä olin pääosallinen ja äiti ja minut noudettiin paikalle. Minä katselin, kun aikuiset kääntelivöt sammaleita ja etsivät kuinka laajalle tuli oli maastossa levinnyt. Äitini seisoi itku kurkussa sitä katsomassa ja kuulemassa kuinka minua syytettiin. Minua hävetti älyttömästi, kun näin miten paha äidillä oli olla siinä.
Pysäytin Anttilan liukuportaat ruuhka-aikaan ja huusin kovalla äänellä, että ”Kato äiti pysäytti portaat!!”
Tarkoitin sanoa tietenkin että katso äiti, pysäytin liukuportaat.
Isällä oli leikkimielinen tapa (siis ihan hiljaa) taputella meitä veljen kanssa kärpäslätkällä pepulle. Se oli siis meistä lapsista hauskaa. Hoki samalla jotain että menetkös matkoihisi siitä senkin iso kärpänen. Yhtenä päivänä lätkä hajosi ja kipaisimme kaupasta uuden. Kassajonossa isä kiusoitteli minua kutittelemalla sillä lätkällä selästä ja olin huutanut (nauraen kylläkin) "isi älä taas lyö" Oli kuulemma saanut hiukkasen paheksuvia katseita siinä jonossa :D
Lapsena meitä varoiteltiin aina, ettei niihin puolipallon muotoisiin roskiksiin saa kurkkia kun siellä voi nukkua joku koditon. Kerran vastaan käveli muuan laitapuolen kulkija, rähjäisen oloinen mies. Minä olin 5-vuotiaana kiljunut kovaa "Kato äiti minkä näköinen ukkeli, varmaan tullut roskiksesta" Äiti ei ollut ylpeä ja seuraavaksi keskusteltiinkin mistä on sopivaa puhua julkisilla paikoilla...