Mistä voi johtua jatkuva huono olo?
Jo useamman vuoden ajan on ollut koko ajan huono olo. Iho kutisee kaikkialta (mutta missään ei koskaan mitään ihottumaa), on fyysisesti tuskainen olo, vaatteet tuntuu painavan päällä, lämpötilan nousu yli 20 asteen aiheuttaa todella karmivan olon, väsyttää, sumuinen olo päässä jne. Olen käynyt monissa labroissa, mutta kilpparit ok, sokerit ok, muutkin otetut labrat ok, ekg ok, pään magneettikin otettu ettei olisi ms-tautia, mutta pääkin ok. Mitään ei siis löydy eikä minua tutkita enää. Mutta jatkuva huono olo jatkuu. En käytä alkoa enkä tupakoi, otan vitamiineja varmuuden vuoksi ruoan lisäksi myös purkista, asuntomme on uusi joten mikään homejuttu tämä ei ole. Mistä voisin nyt lähteä vielä selvittämään, että mikä minussa on vikana. Tuo jatkuva kutina on ehkä se pahin.
Kommentit (15)
Mulla on täsmälleen sama juttu!! Karmea jaksamattomuutta. Kesä on pahinta aika.
Ja älkää tulko puhumaan raudasta, ruokavaliosta, näitä on vispattu jo satoja kertoja taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelma?
Mielenterveys pitäisi olla ihan ok. En tunne olevani mitenkään masentunut, tein kokeeksi netissä masennuskyselyn eikä siitä tullut lähellekään masennuspisteitä. Olen vaativassa työssä, minulla on perhe, selviän arjesta ihan normaalisti. En keksi mitään syytä epäillä että mielenterveys reistaisisi, paitsi ahdistaahan tämä jatkuva huono olo, mutta se ahdistus on seuraus eikä syy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Keliakia?
Olen jo vuosia sitten jättänyt viljatuotteet pois ruokaliosta, koska luin niiden voivan aiheuttaa jotain lievää yleistä tulehdustilaa elimistöön, joten ei tämä oikein keliakiakaan voi olla, siis oireinen ainakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haima? Sappi?
Hmm. Haimaa eikä sappia ole tutkittu, en edes tiedä miten niitä tutkitaan. Ap
Joku syöpä, saattaa oireilla ihon kutinalla. Lähiomaisella vuosia kamalaa kutinaa etenkin selässä, koskaan ei mitään siellä näkynyt ihossa. Jonkun vuoden päästä tuli keuhosyöpä dg.
Vierailija kirjoitti:
Joku syöpä, saattaa oireilla ihon kutinalla. Lähiomaisella vuosia kamalaa kutinaa etenkin selässä, koskaan ei mitään siellä näkynyt ihossa. Jonkun vuoden päästä tuli keuhosyöpä dg.
En jaksa uskoa syöpään. Minulla on ollut tämä ongelma jo niin monta vuotta (ainakin 10), että syöpä olisi oireillut muutenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelma?
Mielenterveys pitäisi olla ihan ok. En tunne olevani mitenkään masentunut, tein kokeeksi netissä masennuskyselyn eikä siitä tullut lähellekään masennuspisteitä. Olen vaativassa työssä, minulla on perhe, selviän arjesta ihan normaalisti. En keksi mitään syytä epäillä että mielenterveys reistaisisi, paitsi ahdistaahan tämä jatkuva huono olo, mutta se ahdistus on seuraus eikä syy. Ap
Kilpparikin voi oireilla eri tavoin, vaikka olisikin viiterajojen sisäpuolella. Aina ei ole syytä tuijottaa siihen. Kutiaminen viittaa keliakiaan tai maksaan, mutta voi johtua myös tosiaan siitä kilpirauhasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelma?
Kilpparikin voi oireilla eri tavoin, vaikka olisikin viiterajojen sisäpuolella. Aina ei ole syytä tuijottaa siihen. Kutiaminen viittaa keliakiaan tai maksaan, mutta voi johtua myös tosiaan siitä kilpirauhasesta.
Kokeile jättää pois maitotuotteet ja kotimaisesta viljasta kaikki muut paitsi kaura. Vähennä myös sokeripitoisia ruokia/juomia.
Altistutko työpaikalla homeelle tai kemikaaleille? Entäs sähköyliherkkyyden mahdollisuus?
Paha olo ja kutina liittyy myös maksasairauksiin
CFD tai KVO, krooninen väsymysoireyhtymä? Vaikea diagnosoida, oireilee monin tavoin, on lievää ja vaikeaa. Googleta!