Oudoin asia joka sinulta on varastettu`?
Olin viemässä äidilleni risoja lakanoita lattialuutuiksi ja joku nappasi liikennevaloissa muovipussin pyörän korista! Naurattaa pirusti, mutta samalla herää kyllä kysymys uskaltaako esim. kirjaston kirjoja kuljettaa enää noin...
Kommentit (236)
Kännykän laturi matkalaukusta välillä Helsinki-Vantaa-kohteen hotellihuone.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupan kassajonossa ja edessäni oli mummo, joka oli pakkaamassa ostoksiaan, kun maksoin omiani. Mennessäni pakkaamaan ostoksiani mummo oli vielä siinä ja huomasin ostamani maitopurkin hävinneen. Muuta vaihtoehtoa ei ollut, kuin että mummo sen oli napannut siitä. Kiivaasti mummo väitti, ettei mitään ole ottanut. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt kutsua vartijat paikalle.
Juuri tuon takia seuraan haukankatseelle ostokseni, kun menevät sinne kassahihnan päätyyn ettei naapuri muka vahingossa ota siitä muutaman sentin päästä omia pakatessaan mukaan jotakin minulta! Eipä ole otettu. Vituttaa vaan nykyään se, kun varastetaan niin paljon ja pitää olla varovainen joka helvetin paikassa. Ajatelkaapa sitä, että muutama kymmenen vuotta sitten oli ulko-ovi mummolassani auki ja mummo kaupassa. Oven edessä varsiluuta merkkinä ettei olla kotona! Ja ei, kyse ei ole näistä vääränvärisistä vaan varkaat on ihan kantiksia!!
Laivalla aikoinaan 30 v sitten lompakko. Oli kahvilassa kukkaro toisessa kädessä ja tarjotin myös eli pitelin kumpaakin käsissäni. Pitkämekkoinen , wink, tönäisi ja horjahdin. Kun menin pöytääni, huomasin, että lompakko rahoineen ja kortteineen viety. Olin onneksi köyhä opuskelija ja poikakaveri mukana buffaamassa loppureissun. Vitutti hommata kuitenkin ajokortti yms.kortit uudestaan. Eihän sitä koskaan saatu kiinni vaikka ilmoitin asiasta.
Rauhallisella alueella, kadun päässä sijaiseman ok-talomme kuistilta lyhty. Semmoinen pieni, halpa punainen metallilyhty, ei mitenkään erikoinen tai hieno.
90-luvulla mun vanhaan Toyota Corollaan oli murtauduttu ja varastettu kaiuttimet takaikkunalta. Autostereo ja muut kamat oli paikoillaan, ainoastaan kaiuttimet oli lähteneet matkaan. Kai joltain sitten puuttui sellaiset, kun ne niin kovasti himoitti.
Vierailija kirjoitti:
Laivalla aikoinaan 30 v sitten lompakko. Oli kahvilassa kukkaro toisessa kädessä ja tarjotin myös eli pitelin kumpaakin käsissäni. Pitkämekkoinen , wink, tönäisi ja horjahdin. Kun menin pöytääni, huomasin, että lompakko rahoineen ja kortteineen viety. Olin onneksi köyhä opuskelija ja poikakaveri mukana buffaamassa loppureissun. Vitutti hommata kuitenkin ajokortti yms.kortit uudestaan. Eihän sitä koskaan saatu kiinni vaikka ilmoitin asiasta.
Miten lompakon varastaminen on outoa?
Pyörän kahvojen kumisuojat -_- Inhottava pieni riesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupan kassajonossa ja edessäni oli mummo, joka oli pakkaamassa ostoksiaan, kun maksoin omiani. Mennessäni pakkaamaan ostoksiani mummo oli vielä siinä ja huomasin ostamani maitopurkin hävinneen. Muuta vaihtoehtoa ei ollut, kuin että mummo sen oli napannut siitä. Kiivaasti mummo väitti, ettei mitään ole ottanut. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt kutsua vartijat paikalle.
Juuri tuon takia seuraan haukankatseelle ostokseni, kun menevät sinne kassahihnan päätyyn ettei naapuri muka vahingossa ota siitä muutaman sentin päästä omia pakatessaan mukaan jotakin minulta! Eipä ole otettu. Vituttaa vaan nykyään se, kun varastetaan niin paljon ja pitää olla varovainen joka helvetin paikassa. Ajatelkaapa sitä, että muutama kymmenen vuotta sitten oli ulko-ovi mummolassani auki ja mummo kaupassa. Oven edessä varsiluuta merkkinä ettei olla kotona! Ja ei, kyse ei ole näistä vääränvärisistä vaan varkaat on ihan kantiksia!!
Minulta vietiin kassan pakkauspäästä maitopurkki.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkinarulla kuivumaan jätetty uimapuku on viety ja vieläpä kahtena perättäisenä kesänä.
Sulla on hyvä uikkarimaku ja sopiva koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkinarulla kuivumaan jätetty uimapuku on viety ja vieläpä kahtena perättäisenä kesänä.
Sulla on hyvä uikkarimaku ja sopiva koko.
Tai perverssi naapuri.
Lapsen aurinkolasit suoraan hänen kasvoiltaan. Lapsi nukkui eikä olisi siis itse voinut riisua ja heittää pois lasejansa.
Muovinen mainosavaimenperä. Tiedän kuka sen vei ja miksi mutta mielestäni asia oli niin nolo, etten kehdannut sanoa mitään. Eikä avaimenperällä ollut minulle tuon taivaallista merkitystä.
Sisareni varasti käydessään hajuvedet, alushousut, paidat jne. Sittemmin hän lihoi n. 30 kg, ja itse pysyin hoikkana, vaatekokoni ei ollut enää sama, joten vaatteeni säilyivät, mutta hajuvedet kelpasi vat edelleen. Liikkui asunnossamme aina olkalaukun kanssa, jopa olohuoneessa istui laukku tiukasti kainalossa. Nykyään seuraan niin ettei jää yksin hetkeksikään , sekä laitan tuoksut piiloon ja kutsun enää hyvin harvoin kylään luokseni.
Hän myös joka kerta tavatessamme kertoo kuinka joku työkaveri varasti häneltä työkengät ja paidan. En tiedä miksi hän varastaa juuri minulta, ei tietääkseni kaupoista tai muilta tuttaviltaan.
Männynkävyistä tehdyt kolme "puukiipijää". Siis ötökät, joilla oli pää ja raajat ja olivat korkealla pihamännyssä rauhallisella omakotialueella. Mikään lintu tai orava ei olisi voinut viedä niitä kaikkia niin siististi jättämättä jotain jälkiä.
Minulta varastettiin kaupassa maksamisen jälkeen raskaustesti ja huuhteluaine. Maksamisen jälkeen menin pakkaamaan ja siinä tämän huomasin. Hassuinta oli, että minua edeltävä asiakas oli ikäiseni nuori mies. Ei ollut vienyt kuitenkaan muuta.
Kolme muutakin kertaa olen joutunut varkaan uhriksi kaupassa, eli varastavat jotakin, kun olen maksamassa. Nykyään menen heti pakkaamaan, mutta silti maksamisen aikana tuotteita pöllitään
Matto kerrostalon pihalta mattotelineeltä. Vein matot tuulettumaan siivouksen ajaksi ja joku oli varastanut matoista suurimman. Kerrostalon piha oli sellainen suojainen sisäpiha, jonne ei näy miltää tieltä, joten varas oli joku ihanista naapureistamme tai heidän vieraistaan. Kyseessä rauhallinen taloyhtiö.
Vanha vessanpönttö. Teimme kylppäriremonttia ja vanha pönttö oli kannettu ulos oven eteen odottamaan kaatopaikalle viemistä. Siitä joku sen sitten nappasi. Toivottavasti meni tarpeeseen.
Pyörä täältäkin. Ei siinä nyt muuten mitään niin omituista olisi, mutta pyörä oli vanha, ruosteinen ja mummomallinen. Tilalle tasan samaan kohtaan oli jätetty aivan uuden näköinen, kallis maastopyörä lamppuineen, juomapullonpidikkeineen kaikkineen ja vielä siisti kypärä kiinni tangossa. Mikä järki? :D
En nyt suoranaiseksi varastamiseksi laske, ehkä enemmän siskosten jutuiksi, mutta mun pikkusisko aina otti mun tavaroita ja väitti niitä omakseen. Siis ihan kaikki kelpasi, tyyliin mun lempibändin paita tai joku kälynen pipo, ei pelkästään lelut ja karkit. Tämä tosin oli vaan sellainen vaihe, ehkä mini halusi olla kuin minä tai jotain :D
Ihan hiljattain pyörästäni pöllittiin sellainen parin euron punainen ledilamppu, jonka olin kiinnittänyt satulaan, vähän niinkuin takavaloksi. Siitä oli patterikin jo loppu ja kaikki, en ole varma toimiiko koko roska enää ollenkaan. Tavallaan tajuan jonkun oikeasti arvokkaan jutun pöllimisen, jos sillä voi tehdä tiliä tms, mutta krääsän nyysimistä pidän todella outona :D
Multaa pellosta. Eikä mitään paria lapiollista, sellaista en olisi edes huomannut, vaan jäljistä päätellen oli käyty ihan peräkärryllä ja kuormaajalla hakemassa.