Oudoin asia joka sinulta on varastettu`?
Olin viemässä äidilleni risoja lakanoita lattialuutuiksi ja joku nappasi liikennevaloissa muovipussin pyörän korista! Naurattaa pirusti, mutta samalla herää kyllä kysymys uskaltaako esim. kirjaston kirjoja kuljettaa enää noin...
Kommentit (236)
Aikoinaan kun olin pyörätuolissa murtuneiden jalkojen vuoksi (auto-onnettomuus) sain kirkolta ruoka-apua. Jälleen kerran kaksi kirkon naistyöntekijää toivat minulle pari kassillista ruokaa. Toinen purki niitä kaappiini ja toinen leikitti 3-vuotiasta tyttöäni hänen huoneessaan. Käynnin jälkeen tytön lempilelua, siis ihan puhki halittua, nyppyyntynyttä ja rakastettua pientä lohikäärmettä ei löytynyt mistään. Samana aamuna tyttö oli vielä sillä leikkinyt joten ei ole mitään muuta ratkaisua, kuin että se kirkon työntekijä varasti sen. Tästä tietenkin tuli lapselle valtava suru. Kuka oikeasti kehtaa tehdä noin ja ennenkaikkea miksi??
Yhdeksänkymmentäluvulla Oulun Myllyojalla kaupan edestä polkupyörän tarakalta ruttuinen muovikassi:)
Vierailija kirjoitti:
Meikkipussi. Kuka haluaa käyttää tuntemattoman ihmisen meikkejä, hyi!
Monikin haluaa. Vuosia sitten kirpparilta ostivat puoleksi käytettyjä huulipunia ja luomivärejä jne. Meillä ei herppestä eikä muita tarttuvia ihotauteja ole, mutta mistäpä ostaja sen saattoi tietää. Meinasin nakata meikit alunperin roskiin, mutta eräs kaveri kehotti kokeilemaan, kun muutenkin laitoimme kirpparipöydän ja yllätyin. Itse en ostaisi toisten käyttämiä meikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Pyörä täältäkin. Ei siinä nyt muuten mitään niin omituista olisi, mutta pyörä oli vanha, ruosteinen ja mummomallinen. Tilalle tasan samaan kohtaan oli jätetty aivan uuden näköinen, kallis maastopyörä lamppuineen, juomapullonpidikkeineen kaikkineen ja vielä siisti kypärä kiinni tangossa. Mikä järki? :D
Maastopyörän varastaja tuli katumapäälle?
Ruosteinen lyhdyn kehikko rivitalon etupihalla roikkumasta, löytyi naapurin takapihalta roikkumasta. Otin omani pois.
Vierailija kirjoitti:
Vanha vessanpönttö. Teimme kylppäriremonttia ja vanha pönttö oli kannettu ulos oven eteen odottamaan kaatopaikalle viemistä. Siitä joku sen sitten nappasi. Toivottavasti meni tarpeeseen.
Säästyitpä kuljetukselta. Mitenkähän se satunnainen ohikulkija oli pöntön napannut mukaansa? Se on vähän kookas ja raskas sylissä kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
-
- Raskaustesti, joku kurotti apteekin pussin avonaisesta laukustani kun avasin pyörän lukkoa ja heitti pussukan nurkan takana maahan. Astmalääkkeeni olivat yhä pussissa, raskaustesti ei.
Ajattele niin, että se varkaus tuli varmaankin todella tarpeeseen.
Isä toi minulle Teneriffalta sellaisen purkin, jossa oli erivärisiä kimaltelevia kuulia. Olin ekaluokkalainen silloin. Sen sisällä oli sellainen pieni kuivikepussi, tiedättehän, niitä joissa lukee "do not eat" Heitin sen vaan lelulaatikkooni kun en tiennyt mikä se on. Erään leikkihetken jälkeen se oli kadonnut. Enpä sitä mitenkään kaivannutkaan, ihmettelin vaan. Jonkin ajan päästä leikimme tämän kaverin luona nukkekodilla ja siellähän se oli, kaveri oli tehnyt siitä nukelle tyynyn. Tunnistin sen koska se oli eri näköinen mitä ne yleensä ovat. En sanonut asiasta kuitenkaan mitään, koska mitä väliä :D
Myslimuropaketti. Olimme teininä jossain leirintäalueella telttailemassa ja haettiin lähikaupasta jotain evästä, mutta ei tehnyt mieli oikein mitään, niin ostin myslimuroja, että saan niitä sitten natustaa. Jonkun kourallisen sieltä sitten söin ja sitten lähdettiin hengailemaan leirintäalueelle. Kun menimme takaisin telttaan, en löytänyt muropakettia enää mistään. Mitään muuta ei ollut viety, en ainakaan huomannut.
Vierailija kirjoitti:
- Pipo takin hihasta, terveyskeskuksen aulanaulakosta. Hieno villakangastakki ei kelvannut mutta vanha nyppyyntynyt pipo kyllä!
Todennäköisesi piposi on liukunut hihasta lattialle, joku on sen siitä epähuomiossa potkaissut kauemmaksi ja lopulta se on päätynyt roskiin.
Varsinaisesti mitään konkreettista ei ole viety, mutta kerran unohdin vinttikomeron oven auki ja sinne oli ilmestynyt iso kasa roskia...
Akaattikotilo. Tai no ei se ole asia vaan elävä ja tunteva olento. Olin kolmannella luokalla. Olimme hiljattain tulleet ulkomaan matkalta ja olin kerännyt muistoksi paljon simpukoita. (varmistaen että niissä ei ollut asukasta sisällä) Vietin syntymäpäiviä ja olin kutsunut luokan kaikki tytöt, se oli siihen aikaan tapana. Kotilo oli tuolloin horroksessa, eli sitä lima-osiota ei ollut näkyvillä. Juhlien jälkeen huomasin että ne hienommat simpukat oli varastettu, jotka olivat pöydälläni ja lisäksi kotiloni. Mietin pitkään että luulikohan joku sitäkin matkamuisto-simpukaksi, mutta se oli terraariossa joten eiköhän tuon ikäinen tajunnut mikä se oli. Toivottavasti sille ei käynyt huonosti :( Tästä oli pitkään suru ja paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta anopilta varastettiin saranat ulkorakennuksen ovesta. Ja anoppi asuu ihan keskellä ei-mitään. Sieltä ulkorakennuksesta ei oltu viety mitään, vaikka siellä oli mm. ruohonleikkuri, vesiletku, työkaluja ja ruohotrimmeri. Kummallisinta tässä kaikessa oli se, että seuraavana aamuna kun anoppi meni varastolle, tilalle oli asennettu uudet saranat :O Ilmeisesti varkaalle tuli huono omatunto, tai jotain?
Olisikohan joku väärinkäsitys. Joku on luvannut vaihtaa ulkorakennukseen saranat jollekulle, mutta mennyt vahingossa väärään paikkaan?
Mummopyörä eikä mikään trendikäs jopo vaan kitisevä, ruosteinen suoraan sanoen vähän romu. En edes lukinnut sitä sillä uskoin ettei epätoivoisinkaan pyörävaras moiseen koskisi ,vaan niin se katosi Ärrän edestä kun hain kahvin.
Muovinen dalmatialaisperhe, kun olin 6v. Varkaan osasin aavistaa ja löytyikin kyseiseltä kaverilta. Pöllin sen sitten kätevästi takaisin alkuperäiseen kotiin. :D
Juoluvalot pihasta. Asuin vanhassa rivarissa päätyasunnossa ja jouluvalot oli kieputettu moneen kertaan ympäri aidantolppaa, varas oli kyllä tosissaan tehnyt töitä niitä irrottaakseen muttei valitettavasti koskaan jäänyt kiinni. Oli siis röyhkeästi tullut takapihalleni ottamaan niitä halpisvaloja sieltä ja manittakoon vielä että pihan takana oli metsää ettei valot oikein kelle tahansa edes näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Muovinen dalmatialaisperhe, kun olin 6v. Varkaan osasin aavistaa ja löytyikin kyseiseltä kaverilta. Pöllin sen sitten kätevästi takaisin alkuperäiseen kotiin. :D
Oliko tällainen? https://www.amazon.com/Disney-101-Dalmatians-Figure-Play/dp/B078JF6QZZ
Kaverilla oli tuollainen ja voi luoja kun olin kateellinen :D Ei kyllä käynyt mielessäkään varastaa sitä.
Tämä ei ole oma kokemukseni, mutta anopilta varastettiin saranat ulkorakennuksen ovesta. Ja anoppi asuu ihan keskellä ei-mitään. Sieltä ulkorakennuksesta ei oltu viety mitään, vaikka siellä oli mm. ruohonleikkuri, vesiletku, työkaluja ja ruohotrimmeri. Kummallisinta tässä kaikessa oli se, että seuraavana aamuna kun anoppi meni varastolle, tilalle oli asennettu uudet saranat :O Ilmeisesti varkaalle tuli huono omatunto, tai jotain?