Haluaisin alkaa kasvattamaan mökillä currykanoja, pärjäävätkö ne Suomen ilmastossa?
Mökkini sijaitsee Pohjanmaalla, rannikolla. Mitä tuollaisen munilla voi tehdä? Pitääkö hankkia myös currykukko heti alkuun?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pihan perällä luostariläävässä munkkipossuja. Ovat hiljaisia ja ahkeria ja tyytyvät vähään, mutta pitävät välillä aivan megamittaisia hartaushetkiä jolloin niitä ei saa häiritä.
Olen kuullut että rukoilijapirkot sopivat hyvin kaveriksi, pitävät verta imevät häiriköt poissa hartaushetkinä.
En tiedä, mutta meidän sohva alkoi haista ihan sille itselleen, joten istutin siihen perunoita. Hyviä tuli, ja toimivat hyvin erilaisissa kiusauksissa.
Täällä kasvatellaan Kiovan kanoja. Muuten jees mutta aina meinaa liukastella kun niitä käy ruokkimassa, tiputtelevat rasvaa ympäriinsä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun saisi oranssimarinaadin reseptin jostain.
Ei siihen mitään reseptiä tarvita, se on currykanan ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kasvatellaan Kiovan kanoja.
Nykyään on muotia kutsua niitä Kievin kanoiksi. Englanti jyllää tälläkin alalla. Saisit kanasi varmasti paremmin kaupaksi, jos muutat tuotteen nimeä.
Hevosihmisiä paikalla? Onko pe-konien kasvatus työlästä?
Millaisessa lätissä voisi kasvattaa persikaa ja mansikaa? Olen ymmärtänyt että persika on kotoisin Persiasta ja mansika Man-saarilta, joten pohjoinen ilmasto ei välttämättä suosisi.
Mä ostin kaksi kesäkanaa, toinen on nimeltään Sweet ja toiselle annoin nimeksi Sour. Eka on tosi suloinen, mutta tuolla toisella on tosi hapan ilme naamallaan koko ajan. Ehkä se ei tykkää kun ruokin niitä sellasella imelällä litkulla.
Kukoksi ajattelin näille Kung Po Kanaa, mut potkiiko se verkot hajalle karatessan?
Älkää hyvät kasvattajakollegat vaan tehkö samaa virhettä kuin minä ja kasvattako kanaviillokkeja! Ne ovat niin hauraita, että suorastaan hajoavat käsiin ja haju muistuttaa ikävästi ala-asteesta. Sorruin ostamaan muutaman, kun ne sopivat Suomen ilmastoon ja lannoittavat erityisesti mustaherukkapensaita hyvin, mutta nehän murenivat heti kättelyssä.:(
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kaksi kesäkanaa, toinen on nimeltään Sweet ja toiselle annoin nimeksi Sour. Eka on tosi suloinen, mutta tuolla toisella on tosi hapan ilme naamallaan koko ajan. Ehkä se ei tykkää kun ruokin niitä sellasella imelällä litkulla.
Kukoksi ajattelin näille Kung Po Kanaa, mut potkiiko se verkot hajalle karatessan?
Kukko nimeltä Kana?? Ehkä potkii siksi
Tosi hyviä vinkkejä täällä, mutta miten te saatte esim. nyt vaikka sitruunakanan kuoren kasvamaan rasvaisen rapsakaksi? Meidän kanoilla tuppaa jäämään se pintaosa jotenkin kosteaksi, ehkä johtuu sitten ilmastosta. Höh.
Minäpä kasvatin viime kesänä kokonaisen hirssimökin! Säät suosi, ja syötiin sitä koko talvi.
Miksei, onhan currywurstikin hyvää? Ja voihan ne aina myydä hipstereille trendiruoka currykatyyreinä.