Haluaisin alkaa kasvattamaan mökillä currykanoja, pärjäävätkö ne Suomen ilmastossa?
Mökkini sijaitsee Pohjanmaalla, rannikolla. Mitä tuollaisen munilla voi tehdä? Pitääkö hankkia myös currykukko heti alkuun?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin kasvattaa tänä vuonna jouluksi kääretorttuja. Raportin jatkossa miten projekti onnistuu.
Luin että tokmannilla on jopa kilon painoisia, joten isoja niistäkin Kai saa.
Currykana ei tosiaan menesty Suomen ilmasto olosuhteissa. Paremmin pärjää Tikka masala, kun huolehdit, että ympäristössä kasvaa riittävästi lahopuita. Sen kesyynnyttäminen on syytä aloittaa varhain, jotta pyydystäminen tarvittaessa onnistuu ja saat lautaselle jotain syötävää.
Täällä ei kasva kuin sohvakurppa, hätistellyt muut tiehensä. Paino nousee kyllä nopeasti, joten ihan ok.
Mitä ruokaa naakasta? Nytkin on varmaan munat piipussa. Nötköttimunakas?
Mutta haluan oikeaa lihaa. Miten pyydystän ja laitan? Mitkä mausteet?
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluan oikeaa lihaa. Miten pyydystän ja laitan? Mitkä mausteet?
Mustan amexin heiluttelu herättää helposti naakan huomion.
Kun naakka on tullut istumaan pöytääsi sujauta ovelasti lenkin sen nilkan ympäri ja kytket kiinni pöytään.
Asiantunteva keittiöhenkilökunta osaa kyllä hoitaa asian tästä eteenpäin, muista antaa tippiä!
Mitähän vanhempasi(mökin omistajat ja täysi-ikäiset huoltajasi) tähän sanoo?
Onko kellään tietoa miten provencen broileri menestyy suomen ilmastossa?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tietoa miten provencen broileri menestyy suomen ilmastossa?
En tiedä. Kievin kana voi menestyä paremmin kun kuitenkin periaatteessa mannerilmastossa ollaan.
Itse yritin kasvattaa kukkoa viinissä, mutta kalliiksi tuli ja lähi-Alkon myyjä katsoi aina niin pitkään että luovuin ajatuksesta.
Voiko Pekingin ankkaa kasvattaa muualla kuin Pekingissä?
Noitahan voisi kokeilla risteyttää allihaahkan kanssa, toiselta nimeltään pulksa-alli. Viihtyvät kylmässä ja nimi lupaa hyvää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Allihaahka
Onko muita jotka kasvatatte kukkoja viinissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta haluan oikeaa lihaa. Miten pyydystän ja laitan? Mitkä mausteet?Mustan amexin heiluttelu herättää helposti naakan huomion.
Kun naakka on tullut istumaan pöytääsi sujauta ovelasti lenkin sen nilkan ympäri ja kytket kiinni pöytään.
Asiantunteva keittiöhenkilökunta osaa kyllä hoitaa asian tästä eteenpäin, muista antaa tippiä!
Onko se luottokortti vai? Ei mulla ole. Eikä henkilökuntaa. Ihan köyhä vaan mutta olen määrittänyt nuo naakaksi.
Toisten köyhien piipussa elävät ja valittavat paljon. Just kuului yyh yyh yyh. Saatavat omaa oksaansa eli nurkkiani tai piippuani.
Minulla on tila, jossa kasvatan Pekingin ankkoja sekä porkkanapossuja. Ovat oikein toverillisia otuksia. Olen miettinyt joukon jatkoksi joko sika-nautoja tai nauta-sikoja mutta hyväksyvätköhän Pekingin ankkani ja porkkanapossuni vähän raskaampaa tekoa olevia tulijoita? Entä voiko lintukirppu tarttua sika-nautaan (tai nauta-sikaan)?
Vierailija kirjoitti:
Pekingin ankkaa on kasvatettu menestyksekkäästi ympäri maailmaa ja se oli varsin suosittu. Valitettavasti koronaviruksen levittyä juuri Kiinasta maailmalle, kasvatustoiminta lakkautettiin ja kanta on lähes romahtanut muualla kuin Pekingistä. Ei todellakaan tahdo saada sitä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se silloin ole Pekingin ankka! Joku Kouvolan ankka ei vaan kuulosta samalta; todennäköisesti päätyy johonkin ketun popsittavaksi, kun sulkapeitteessä on punaisia tai muita räikeitä raitoja. Ei osaa maastoutua.
Mulla on jo vuosia kasvanut kasvihuoneessa kanasalaattia, vaivaton kasvatettava. Tänä vuonna koitin viljellä kanacaesarsalaattia, mutta anjovikset tukki kasteluputket, tähän täytyy keksiä jokin ratkaisu. Kanaruukku ja härkäruukku ovat myös helppoja kasvihuonelaatuja.
Eilen kylvettiin porvoolaista trollinäätää.
Minä olen vegaani ja kasvatan vain seitania ja porkkalaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko muita jotka kasvatatte kukkoja viinissä?
En suosittele. Tuppaavat lopulta hukkumaan.
Minä ajattelin kasvattaa tänä vuonna jouluksi kääretorttuja. Raportin jatkossa miten projekti onnistuu.