Haluaisin alkaa kasvattamaan mökillä currykanoja, pärjäävätkö ne Suomen ilmastossa?
Mökkini sijaitsee Pohjanmaalla, rannikolla. Mitä tuollaisen munilla voi tehdä? Pitääkö hankkia myös currykukko heti alkuun?
Kommentit (93)
Vielä kun saisi oranssimarinaadin reseptin jostain.
JoO, ja pari lamaa myös ja niille sellainen laamasuoja.
Se on tietenkin kurrikukko, nyt ollaan sentään Suomessa!
Mutta tokihan kurrikanat ja -kukot viihtyvät hyvin, kun vain muistaa öljytä ne kerran kahden tunnin välein.
Tottakai pärjäävät kun saunotat ne keskiviikkoisin ja lauantaisin.
Ite oon miettinnyt joskus Chilikanoja, mutta jäi siihen kun en tiennyt syövätkö chiliä vai ei.
Ja nyt kun goolettelin niin chili on linnunruokaa. Ihan uutta tietoa ja auttaa vielä vastustuskykyynkin.
Miksipä ei. Itse kasvatan perinteistä tillilihaa ja vähän haastavampaa sitruunakanaa Pohjanmaalla, vaikka jälkimmäisen kasvatus on vetänyt kilpailijoiden ilmeet happamiksi.
Minä ajattelin mandariinisorsaa, ne ovat näille korkeuksille nyt useinkin eksyneet.
Minulla on ollut parvekkeella hunajakanoja nyt pari kesää, ihan hyvin ovat pärjänneet. Talveksi olen sitten pistänyt lihoiksi.
Vaikea, vaikea tehtävä.
Itse rakensin kasvihuoneen jossa on Intian ilmasto.
Ei onnistunut siinäkään.
Nugetit ovat tosi söpöjä! Helppojakin ovat kun eivät koskaan kasva kovin isoiksi.
Meidän mökillä kasvaa nysäkyrppiä. Vaimo niitä säilöö liemeen ja syssyllä sitten imeskellään niitä ydessä.
Mulla ei ole kokemusta kuin Piri-piri kanojen kasvatuksesta. Aika vauhkoina painaa kokoajan ympäri aitaustaan. Eikä nukkuminenkaan tunnu olevan kauhean tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökillä kasvaa nysäkyrppiä. Vaimo niitä säilöö liemeen ja syssyllä sitten imeskellään niitä ydessä.
Kai te olette muistaneet ryöpätä ne?
Muuten siitä saattaa pahassassa tapauksessa irrota strykniiniä, kiniiniä ja kökköä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten siitä saattaa pahassassa tapauksessa irrota strykniiniä, kiniiniä ja kökköä!
Asbestista nyt puhumattakaan.
Kasvata ihmees mieluummin Sillii. Mut miksei kanaki kelpaa tosijjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljään kertaan keitetään anopin aamuvirtsassa.
Ostin Hesestä minikanoja ja aloin kasvattaa niitä. He halusivat niistä eroon, koska niitä oli tosi vaikea pyydystää keittiökalusteiden alta.
Sitruunakana ja happamat ilmeet, kiitos! :DDD
Vierailija kirjoitti:
Nugetit ovat tosi söpöjä! Helppojakin ovat kun eivät koskaan kasva kovin isoiksi.
Onko poppikset niiden tipuja, en ole luonnossa vielä tavannut ?
Mä yritin kasvattaa kananaksia mutta ei sopeutunut Suomen luontoon.