Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ollut alkoholiongelma ja olen ollut vuoden juomatta, uskallanko yrittää kohtuukäyttöä?

Vierailija
27.05.2020 |

Takana siis vuoden täysraittius, en ole juonut edes simaa, kombuchaa tms., missä voisi olla pientäkään määrää alkoholia. Jostain testistä tuli aikoinaan tulokseksi keskivaikea alkoholismi. Kohtuukäytöllä tarkoitan tässä sellaista, että esimerkiksi kerran kuukaudessa lähtisin ulos ystävien kanssa ja yrittäisin pitää järjen mukana, mutta ihan humalaan juoden kuitenkin. Puhutaan noin pullollisesta viiniä.

Mielipiteitä, kokemuksia? Kuinka todennäköisesti mulle iskee alkoholiongelman ajoilta liian tutuksi käynyt deliriumrytmihäiriökrapula viinipullon jälkeen? Mielellään asiallisia ja järkeviä vastauksia.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, minulle pullo viiniä olisi tosi paljon. Kohtuukäyttönä pidän ehkä kolmea lasillista.

Ja sitten pari huikkaa roskakatoksen pullosta ja illaksi siivut kylpyhuoneen allaskaapista.

Vierailija
22/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullollinen viiniä ei ole kohtuukäyttöä.

Entisenä rajatapausalkkiksena kerron, että mulla onnistuu kohtuukäyttö ainoastaan jos kotona ei ole enempää juomista, pysyn kotona ja tissuttelen sen pari lasia yksin. En siis ole ollut kännissä 15vuoteen ja niista ekat 3v täysraittiina.

Veikkaan, jos lähtisin kesäiltana terassille muutamalle, saattaisi eka selvä hetki koittaa viikon päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä vaan!

Vierailija
24/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt voi muutaman lasillisen ottaa ruuvan kanssa.

Vierailija
25/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli raitistunut alkoholisti, joka päätti pitkän raittiuden jälkeen ottaa pari saunakaljaa kavereiden kanssa. Siitä vuosi ja isä oli kuollut, se vuosi menikin melko lailla juodessa. Jos sulla on lapsia, älä ainakaan kokeile. Älä tee sitä sun lapsille.

RIP iskä<3

Vierailija
26/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viiniä kerralla ei kuulosta kohtuukäytöltä.

Vierailija
27/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saunakaljat voi ottaa.

Vierailija
28/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokeilet, niin tee se tajuten seuraavat asiat

1) vastaat itse omista kokeiluistasi, ei ole mitään "ne netissä sanoi vali vali" ulospääsyä vastuusta

2) voi mennä täysin mönkään, jäädä putki päälle, ja viimeisen vuoden saavutukset menevät kurkusta alas

3) uskallatko yrittää? tarvitseeko se todellakin jotain uskallusta? mitäpä jos uskallat jatkaa mielitekoa vastaan taistelemista? sillä mielihän sinulla tekee, ja haluat etsiä tekosyytä, että saisit alkaa ottamaan viunaa taas. kaunis kesäkin edessä, kiva viettää se omista paheista nauttien.

Lycka till!

Vierailija
29/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ongelma ole olemassa vain silloin kun olet juonut, se on koko ajan. Vähän vaikea selittää, mutta yritän. Kummatkin vanhempani ovat alkoholisteja. Jo lapsena pystyin näkemään kun oli sen päivän aamu kun juominen alkoi. Äidistä varsinkin. Meillä oli sille termikin sisarusten kesken. Äiti oli astunut kaljapullon korkin päälle. Hän oli jo aamusta eri persoona, vaikka korkkasi vasta iltapäivällä. En tykännyt siitä aamunkaan äidistä, tekopirteästä, saati siitä illan.

Ap, olet eri henkilö nyt ja kun juominen ylipäänsä on valikoimassa. Mielenkiintosi kohdistuu juomiseen niinäkin päivinä ja hetkinä kun et juo. Odotat sitä juomista. Nyt et odota. Nyt elät tätä päivää.

Vierailija
30/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä ja kallista ruokaa niin sen kanssa kuuluu normaalisti myös pari lasillista viiniä.

Vierailija
31/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen ettei kuitenkaan lopulta pysyisi kohtuudessa se käyttö. Ensin saattaisi näyttää siltä että eihän tässä mitään ongelmaa ole ja jonkun aikaa pystyy siihen ns. kohtuukäyttöön mutta pikkuhiljaa alkoholisti alkaa keksiä syitä miksi kaksi kertaa kuussakin olisi vielä kohtuullista. Ja sitten ystävä sattuukin pitämään vielä juhlat samassa kuussa ja taas selitetään itselleen että Ei se näin poikkeustapauksessa haittaa vaikka ottaa kolmesti kuussa ja äkkiä olet tilanteessa että olet saanut selitettyä itsellesi että joka viikonloppuinen humala on kohtuukäyttöä. Ja siitä tietenkin suunta vain alaspäin. Ei kannata ottaa riskiä kun nyt olet päässyt alkosta irti.

Vierailija
32/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä saa enää juoda hyvää ruuan kanssa?

Vierailija
33/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä ja kallista ruokaa niin sen kanssa kuuluu normaalisti myös pari lasillista viiniä.

Pari lasillista ei ole sama kuin koko pullollinen.

Vierailija
34/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmakäyttäjälle yksikin on liikaa ja kymmenen on liian vähän. Raittiudesta täytyy pitää kiinni kynsin ja hampain. Laskea jokainen päivä. Tämän ristin me monet suomalaiset olemme saaneet geeneissä kannettavaksemme.

Vierailija
35/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samalla tavalla oli, vuoden raittiina.

Sitten ajattelin että eikait se pari haittaa nyt tämän kerran, juu alussa onnistui. 

Sitten seuraavalla kerralla kolme juomaa, sitten vaan määrä lisääntyi.

Sen jälkeen lisääntyi juoma päivät (ei vain viikonloppuna niinkuin ajattelin) ja oltiin samassa pisteessä kuin alussa. 

Vierailija
36/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ymmärrä. Pullo viiniä ei ole kummoisen paljon. Mikä tekee pullon juomisesta alkoholistin?

Vierailija
37/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa venäläisen ruletin pelaamiselta. Ainakin 5 patruunaa rullassa ja yksi tyhjä, voi olla myös kuusi, eikä yhtään tyhjää.

Vierailija
38/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä. Pullo viiniä ei ole kummoisen paljon. Mikä tekee pullon juomisesta alkoholistin?

Ratakisko loppui justiin.

Vierailija
39/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii. Eihän yksi injetioruiskullinen ole kuin yksi veto vaan jos on ollut heroinisti.

Vierailija
40/82 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti vaan pullo auki! Viina ei ole paha renki!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi