Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi opelle tai luokanvalvojalle?

Vierailija
27.05.2020 |

Jotain helppoa ja neutraalia.

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nekin palkkaa saa, että viinat ja kahvit pystyvät ostamaan itselleen. 

Kyllä, ihan samoin kuin kaupan kassat, kampaajat, virastoihmiset, lääkärit, hammaslääkärit, siivoajat, ja vaikka mitkä muut ammattien edustajat, jotka saavat lahjoja.

Itse en ymmärrä sitä haloota, mitä opettajille annettavat lahjat oikein saavat aikaiseksi.

itse olen työskennellyt kaupan kassana, ja sain silloin jouluna asiakkailta ihan hirveästi lahjoja. Nykyisin kun käyn kampaajalla joulun tai hänen synttärien tienoilla, koko putiikki notkuu asiakkaiden tuomisia.

Vierailija
142/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut muutaman kerran alkoholilahjan juurikin lapsen vanhemmalta henkilökohtaisesti käteen annettuna. Eräs oppilas antoi kerran paketoidun lahjan ja sanoi, että sen saa avata vasta kotona ja näin tein, likööripullo sieltä paljastui. Kerran sain vitsinä kaupan myyntipakkaus,aatikollisen lempipastillirasioita. Niitä riitti koko syyslukukaudeksi. Nämä siis päättäviltä luokilta.

Mitään ei tietenkään tarvitse antaa, mutta kaikki lapset ja vanhemmat eivät inhoa opettajia.

Ei se ole inhoamista. Mutta opettajat tienaa paremmin kuin minä. Joten ei ole varaa itsellekkään ostaa viidenkympin hemmottelulahjoja. Saati että neljälle opettajalle. Olen itsekäs ja panen sen rahan lasten ruokaan. Mutta jos opettaja ajattelee, että inhoan häntä,kunn lomautettuna panen rahat lasten ruokaan, niin ihan vapaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloviinapullo.

Vierailija
144/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut muutaman kerran alkoholilahjan juurikin lapsen vanhemmalta henkilökohtaisesti käteen annettuna. Eräs oppilas antoi kerran paketoidun lahjan ja sanoi, että sen saa avata vasta kotona ja näin tein, likööripullo sieltä paljastui. Kerran sain vitsinä kaupan myyntipakkaus,aatikollisen lempipastillirasioita. Niitä riitti koko syyslukukaudeksi. Nämä siis päättäviltä luokilta.

Mitään ei tietenkään tarvitse antaa, mutta kaikki lapset ja vanhemmat eivät inhoa opettajia.

Ei se ole inhoamista. Mutta opettajat tienaa paremmin kuin minä. Joten ei ole varaa itsellekkään ostaa viidenkympin hemmottelulahjoja. Saati että neljälle opettajalle. Olen itsekäs ja panen sen rahan lasten ruokaan. Mutta jos opettaja ajattelee, että inhoan häntä,kunn lomautettuna panen rahat lasten ruokaan, niin ihan vapaasti

Et ole itsekäs vaan teet aivan oikein. Opettajana ollessani sain aina valtavasti lahjoja jouluisin ja keväisin.Kaikista lahjoista olin kiitollinen mutta joskus mietin myös niitä lahjan antajia joiden perhe oli köyhä. Kaikki oppilaani olivat minulle yhtä tärkeitä ja rakkaita riippumatta siitä sainko lahjan tai en saanut.

Vierailija
145/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku opettaja oikeasti lahjaa odottaa ja lahjan saamattomuuden perusteella tekee moisia päätelmiä, ei vika todellakaan ole muualla kuin opettajassa.

Itse olen saanut maltillisia lahjoja, kaikki arvostettuja, yhtäkään en ole olettanut saavani enkä koskaan läheskään kaikilta luokkani lapsilta lahjaa saakaan. Kaikenlaisista muistamisista sitä kuitenkin ilahtuu. Joskus saa samppanjaa, joskus wilma-toivotuksen, joskus lapsen takin taskusta löytyneen nallekarkin. Perheiden tehtävä ei kuitenkaan ole minua ilahduttaa, joten toivon, ettei kukaan koe pakkoa antaa edes sitä kiitosta. 

Vierailija
146/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ lahjakortti musiikkikauppaan, tukisi opettajan rumpujen soittoharrastusta. Voisi olla myös urheilukauppaan, nyrkkeilysäkkiä ja hanskoja varten.

Vierailija
147/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotoilin sanani väärin. Olen tuo alkoholilahjoja saanut. Lahjoja ei tarvitse antaa ja siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa. Rahat tietenkin pitää käyttää itselle tärkeisiin asioihin eikä lahjojen antamattomuus ole automaattisesti opettajan inhoamista. Kukin kiittää tavallaan tai on kiittämättä, jos ei ole tyytyväinen tai jos ei halua.

Tässäkin ketjussakin ollut useita koiranpaska- ja keskisormennäyttöviestejä, joissa suorastaan inhotaan opettajia. Kaikki oppilaat ja huoltajat eivät ole sellaisia opettajien kohtalaisesta palkasta ja pitkistä lomista huolimatta. Moni huoltaja on tyytyväinen siihen työhön, jonka opettaja on oppilaan oppimisen eteen tehnyt ja tuo myös sen julki joko suullisella kiitoksella tai sitten pienellä muistamisella lukuvuoden ja/tai peruskoulun päättyessä, mutta todellakaan mikään pakko se ei ole eikä suurin osa opettajista sitä edes odota.

Opettajien saamat ”lahjukset” ovat kuitenkin mitättömiä verrattuna monissa muissa, tässäkin ketjussa mainituissa ammateissa saataviin muistamisiin.

Vierailija
148/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vastaan lahjoja. Aikansa vievät niitä takaisin kotiin ja sitten oppivat, ettei kannata tuoda.

Vierailija
149/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä.. Lapset haluaa muistaa, ja se on mulle erittäin fine, nämä opet vanhempien jälkeen vaikuttaa lasten elämässä eniten (aikuisina). Jotkin kukat siis ostan, näistä ilahtuisin itsekin (hoitaja).

Ainoa mikä närästää, niin tokaluokkalainen poika haluaa myös avustajalle kukan. Ja ei, hän ei ole ap/ip:ssä, eikä saa erityistä tukea tms, eli ei ole avustajan kanssa edes tekemisessä. Noh, sama mulle, ei toi mun taloutta kaada. Siis ostan, poika antakoon☺️

Vierailija
150/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu niitä ruusuja keväällä ja hyasintteja jouluksi oppilailta. Takuumigreeni. Vaivihkaa roskikseen. T. Tuoksuherkkä ope

Vierailija
151/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helveti&&ä opettajaa pitää vielä palkita siitä että saa älytöntä palkkaa ja viettää puolet vuodesta lomilla? Keskaria näyttäisin enintään ja itse asiassa ysiltä päästyäni näytinkin.

Älykkyys koulussa nousi huomattavasti lähdettyäsi sieltä

Vierailija
152/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu niitä ruusuja keväällä ja hyasintteja jouluksi oppilailta. Takuumigreeni. Vaivihkaa roskikseen. T. Tuoksuherkkä ope

verbaalisti lahjakas ope?

Vierailija
153/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun ope lankoni sai viime vuonna lahjakortin alkoon, oikeasti. Jonkun isä oli ostanut.

Vierailija
154/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kiitos riittää .

Vierailija
155/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierutyyny.

Vierailija
156/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö lahjaksi Covid-19 ja hengityskoneessa olo seuraavat viikot?

Vierailija
157/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opena vastaan, että oikeasti on ihana saada lapsen tekemä ja kirjoittama kortti. Lisäksi, jos olen opettajana onnistunut jossain erityisen hyvin, on mielestäni aivan ihanaa, jos joku vanhempi sanoo/kirjoittaa asian ääneen. Toisin kuin joku ehkä luulee, eivät opettajat useinkaan huku kiitokseen. Mikäli jotain "tavaraa" haluaa antaa, ovat kukat, servetit ja karkit varmaa tavaraa. Myös lahjakortti jäätelölle tai kahville on tullut käytettyä. Koko luokan toimesta minulle on myös kerätty raha mansikka-amppeliin ja toisena vuonna hortensiaan. Korona-ajasta huolimatta en olisi nytkään huolissani siitä, että lapsi koskee antamaansa lahjaan. Eiköhän tässä ole nyt jo kaikki mahdollinen tarttunut oman luokan kesken..

Älytöntä haloota opettajien lahjoista en suoraan sanottuna ymmärrä. Usein lapset/perheet itse haluavat ja kokevat tärkeänä, että saavat antaa jotain. Ja jos näin on, mielestäni PIENI muistaminen on ok. Aivan niinkuin muissakin ammateissa. Jos opettajan lahja kuitenkin aiheuttaa raivoa tai kiristää kukkaron nyörit liian tiukalle, jätä ostamatta. Ei opettaja sitä sen ihmeemmin ajattele!

Itse muistan omia oppilaitani myös joka vuosi ja ihan omalla rahalla ;) Oppilaani ovat saaneet aina kortit ja joka kevät jotain kesään liittyvää. Esim. Kesäiset kestopillit, superpallot, tarroja+namit yms höpsöä. Erikseen olen kiittänyt myös huoltajia ja tarjonnut kiitoksena todistusten jaon yhteydessä jotain hyvää, kuten paperikääreisiä konvehteja. Saan itse valtavasti iloa siitä, että kaikki lähtevät kesälomalle hyvällä fiiliksellä ja etenkin pienille koululaisille "open lahja" voi olla supertärkeä.

Vierailija
158/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ilahduttanut eniten kauniit sanat, joissa on aidosti tullut ilmi arvostus työtäni kohtaan. Opettajat saavat yleisesti todella paljon kakkaa niskaan (paljolti lomien vuoksi ja muutenkin), että se, että joku huomaa, että teen työtäni täydellä sydämmellä on minulle arvokasta. Muuta en tarvitse. Niillä sanoilla jaksaa pitkään.

Ope yläkoulusta

SydäMMellä!!??? Voi luoja! Ja vielä yläkolulun ope...

t. toinen yläkoulun ope, joka osaa kirjoittaa

Vierailija
159/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Eikös opettajat saa palkan työstään?

Lahjominen on perseennuolijoiden hommaa.

Vierailija
160/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luokanope, jolla itsellä useampi lapsi.

Aina on muistettu opeja, valmentajia, soitinopeja, partion ohjaajia, tuttua parturia ym. henkilöitä. Koska on kiva pienesti muistaa näitä meidän elämäämme kuuluvia ihmisiä.

En jaksaisi tätä joka keväistä ja jouluista haloota opejen lahjoista. Opet saavat kyllä palkkaa työstään, mutta niin saa lähikaupan kanssa tai pihan hiekottajakin ja silti heitä on kiva muistaa vaikka jouluna.

No, ensi viikolla sitten puhutaankin jo opejen pitkistä lomista.... Tänä vuonna en ehkä edes jaksa provosoitua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän