Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi opelle tai luokanvalvojalle?

Vierailija
27.05.2020 |

Jotain helppoa ja neutraalia.

Kommentit (232)

Vierailija
121/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäiset ei muuten saa pitää hallussaan viinaksia.

Siksi se näyttikin niin hassulta, että toivat niitä pulloja. Kaikilla ei ollut edes vanhempia mukana. Itse en tohtinut antaa pulloa lapsen vietäväksi vaan annoin sen sitten opettajalle todistustenjaon jälkeen itse. Kaikki vanhemmat eivät ilmeisesti ole säännöistä niin tarkkoja. 

Vierailija
122/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaasta sanoisin, että jos viette suklaata, niin mieluummin sitten sellaista vähän parempaa, mitä ei tule useinkaan raaskisi itselle ostaa. Me ei usein annettu suklaata, mutta jos annettiin, niin sitten suklaapuodista valikoima käsintehtyjä belgialaisia. Ne tuli kauniissa kullanvärisessä rasiassa ja kaunis rusettinauha päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaasta sanoisin, että jos viette suklaata, niin mieluummin sitten sellaista vähän parempaa, mitä ei tule useinkaan raaskisi itselle ostaa. Me ei usein annettu suklaata, mutta jos annettiin, niin sitten suklaapuodista valikoima käsintehtyjä belgialaisia. Ne tuli kauniissa kullanvärisessä rasiassa ja kaunis rusettinauha päällä. 

Pah, minusta ehkä ihanin suklaalevy on, jonka olen koskaan saanut oli kun eräs pieni oppilas toi minulle sellaisen vajaan euron vaaleanpunaisen prinsessasuklaalevyn, jonka oli itse valinnut ja tiesi, että lempivärini on vaaleanpunainen. Toinen oli kun kerran eräs pieni oppilas toi itse illalla koristelemansa Mignon munan. Oli kaatunut kouluun tullessa ja munankuori oli haljennut ja siitä oli kova surku. Nuo oli oikeasti ajatuksella lapset itse valinneet. 

Vierailija
124/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja voisi ilmoittaa, että ei ota mitään lahjoja vastaan. Näin ei kenellekkään tulisi noloa tilannetta tai velvollisuuden tunnetta lahjoittaa jotakin. Palkka on korvaus työstä ja sen pitää riittää!

Lahjuksillahan pyritään vaikuttamaan myönteiseen suhtautumiseen ja saavuttamaan edullisempi asema itselle varsinkin, jos saaja on "höynäytettävissä".

Vierailija
125/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja ja silloin tällöin potilas tai omainen tuo meille osastolle jotakin kiitosta hyvin hoidetusta työstä. Joskus se on suklaata, joskus kakku tai leivoksia, joskus kukkia ja kerran jopa teatterilippuja eräältä näyttelijältä. Kaikki karkkipussista lähtien ollaan otettu kiitollisina vastaan. Kyse on lähinnä symboliikasta ja kaikki olemme tyytyväisiä.

Opettajien kanssa on tämä jokakeväinen keskustelu yhtä varmasti kuin joka kevät puhuttaa lumen alta paljastuneet koiranjätökset ja lopputulema on joka ikinen vuosi sama; opettajien tapauksessa mikään ei riitä eikä kelpaa. Raha kelpaa tai lahjakortit, ja aitoa Champagnea saa tuoda, ei missään tapauksessa mitään halpaa skumppaa. Ne kalliit viinipullot kyllä pystyy kuljettamaan kotiin vaikkei olisikaan omaa autoa mutta ruusuja ei voi. Joten säästäkää vanhemmat rahanne, paras lahja jonka lapsi voi opettajalle antaa on itse askarreltu kiitoskortti, kun lahjaa ostaessa on suuri mahdollisuus ainoastaan mokata hankkimalla opettajalle kelpaamaton lahja. Ainoastaan yhdessä keskustelussa muistan erään opettajan sanoneen että hän on tyytyväinen ja onnellinen ihan kaikesta mitä hän saa. Hänelle nostan hattua. (Tuskin hänkään piti kaikkea lahjatavaraa itsellään muttei kuitenkaan nyrpistellyt nenäänsä).

Tämä. Opettajat ovat kyllä palstan negatiivisimpia ihmisiä. Kaikki, ihan kaikki heillä huonosti. Miten voi tällaisestakin asiasta, lasten ja vanhempien lahjoista kiitokseksi lukukaudesta, tehdä näin helvetillisen ongelman? Juu, ei jaksa kantaa, allergiaa, 100 teepakettia, turhaa roinaa. Jep.

Vierailija
126/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaampi shamppanja käy aina, ei mitään spumante-paskaa. Sikarit, etenkin Kuubalaiset. Niinja konjamiini on ihan ykkönen, tosin tuskin saan ees jallua. Kerran sain Cd-levyn.

Se on samppanja ihan ilman hoota!

Mulla tulee shiihen aina hoo, mutta hyvä ku ymmärsit kuitenskin.

Vierailija
127/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullo Lasolia ja luunappi.

Toimii toikin jos ei oo varaa Alkon tuotteisiin, kiitti.

Vierailija
128/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku opettajia vihaava ensin itse postaa näitä typeriä lahjavaatimuksia ja sen jälkeen esiintyy kiitollisena sairaanhoitajana, joka "kummastelee" opettajien toiveita.

Ei kai kukaan ole niin naivi, että luulee näiden kieliposkessa esitettyjen "lahjatoiveiden" olevan aitoja.

Ite oot kuule feikki.

Vierailija
129/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kiitokset riitä. Aikansa elänyt instituutio, että pitäisi jotain erityistä opettajalle antaa. Hänhän on julkisessa ammatissa, eikö se ole lahjontaa?

Vierailija
130/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä opettajia oikein muka ilmaantuu, joille ei saa viedä kahvia, teetä, suklaata, kukkia eikä mitään tavaraakaan? Aina välillä tuntuu, että kommentoimassa on joku ihan muu, joka haluaa meidät opettajat huonoon valoon. Omassa koulussani meitä on kymmeniä opettajia, ja olemme keskustelleet tästä asiasta. Kaikki me olemme ihan aidon ilahtuneita jokaisesta lahjasta, jos sellaisen saamme. Emme toivo mitään lahjoja, ihan parasta on, jos joku sanoo jotain kaunista tai kiittää lukuvuoden työstä. Ja jotain lahjoja kuitenkin tulee, emme me nyt ainakaan niistä nurise. Itse en juo teetä, ja olen saanut monia teepaketteja vuosien varrella. Olen ilahduttanut niillä lukuisia ystäviä. Samoin jollakin toisella lahjalla, mitä en itse tarvitse. Jokaisen muistamisen on joku henkilökohtaisesti valinnut, enkä voisi sitä mennä arvostelemaan. Ja ihan parasta on hymy, käden puristus tai tosiaan joku kaunis sananen, niillä jaksaa taas jatkaa.

Vierailija
131/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin antaminen peruskoulun opettajalle on tökeröä! 

Ensinnäkin lahjahan on (tai ainakin pitäisi olla) alaikäiseltä lapselta!

Toisekseen, kun ei koskaan voi tietää kenenkään alkoholiongelmista, tai absolutismista, niin se voi olla hyvinkin tuhoava tai loukkaava lahja. Versus se perus kahvi-tai teepaketti.

Vierailija
132/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samppakalja o alkoholia vaan ilone kesähupi. Sitä paitsi kun on pitkä loma niin kerkee siinnä vieroituksenkin hoitamaan.

Vierailija
133/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut muutaman kerran alkoholilahjan juurikin lapsen vanhemmalta henkilökohtaisesti käteen annettuna. Eräs oppilas antoi kerran paketoidun lahjan ja sanoi, että sen saa avata vasta kotona ja näin tein, likööripullo sieltä paljastui. Kerran sain vitsinä kaupan myyntipakkaus,aatikollisen lempipastillirasioita. Niitä riitti koko syyslukukaudeksi. Nämä siis päättäviltä luokilta.

Mitään ei tietenkään tarvitse antaa, mutta kaikki lapset ja vanhemmat eivät inhoa opettajia.

Vierailija
134/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen ostanut kahvilalahjakortteja (keväisin johonkin kivaan kesäkahvilaan), mutta nyt askarreltiin itse kortti ja se annetaan kiitosten kera.

Vierailija
135/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nekin palkkaa saa, että viinat ja kahvit pystyvät ostamaan itselleen. 

Vierailija
136/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisopelle ehdottomasti Satisfyer pro2!

- terveiset opettajainhuoneesta

Vierailija
137/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pakko on jotain antaa, niin ei mitään krääsää tai tavaraa ylipäätään. Ei mitään.

Kukkaset ja muut häviävät jutut ok.

Ope

Vierailija
138/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyn kaikista lahjoista. Toivon, ettei lahjoja tuotaisi.

Vierailija
139/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräys pystyyn ja opelle satisfyer pro 2.

T: Opettaja

Vierailija
140/232 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäkarvatrimmeri on aina hyvä valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän