Mies kaahasi korttinsa hyllylle, olenko kohtuuton jos en suostu kuskaamaan?
Sakkoja pohjalla jo ennestään ja tänään lähti kortti. Nyt mies on sitä mieltä, että minun pitäisi viedä hänet aamuisin töihin, vaikka se tarkoittaisi 15 kilometrin ylimääräistä lenkkiä. Ajattelen, että oppi menee parhaiten perille, jos herra pyöräilee työmatkat. Mies taas väittää että lyön lyötyä. Mielestäni tuollainen vaatimus ei ole oikein edes siinä tapauksessa, että ajaisin tämän ajan miehen autolla.
Kommentit (64)
Et ole kohtuuton. Oppikoot virheestään
Mitäs siinä vihkivalassa sanottiinkaan myötä- ja vastamäistä?
Vaatimuksia en ottaisi vastaan tuossa tilanteessa, pyyntöön voisin suostuakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan kuulunut vihkikaavaan.
Eihän 15 km ole mitään.
Kyllä veisin, jos aikataulut sopii.
No en veisi! Jos mies saisi auton käytön takia jatkuvasti jotain sakkoja niin sekin sapettaisi jo tarpeeksi vaikka teoriassa omat rahat saa käyttää mihin haluaa mutta silti.
15 kilometrin pyörämatka ei ole kohtuuton, jos miehen ei tarvitse viedä lapsia hoitoon tai käydä tulomatkalla kaupassa. Jos käy kunnon päälle, niin hän voi ostaa sähköpyörän.
Ajattelin jo, että olisin voinut viedä jos sataa vettä, mutta nyt kiukuttaa niin paljon että ajakoon taksilla jos ei polkeminen maita.
ap
Käske ostaa mopo, jos on ennen vuotta 1985 syntynyt. Jos sen jälkeen, niin polkupyörä. Monelle 15 km työmatka pyörällä on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
15 kilometrin pyörämatka ei ole kohtuuton, jos miehen ei tarvitse viedä lapsia hoitoon tai käydä tulomatkalla kaupassa. Jos käy kunnon päälle, niin hän voi ostaa sähköpyörän.
Siis miehen työmatka on 10km/suunta, minulle siitä tulisi 15km ylimääräistä jos ajaisin sitä kautta. Eikä tarvitse viedä mitään muuta kuin itsensä.
ap
Ei ole sinun tehtäväsi huolehtia aikuisen miehen työmatkoista. Hän on itse ajolupansa sössinyt. Sinulla ei ole vastuuta siitä asiasta, eikä velvollisuutta huolehtia miehen arjen sujuvuudesta.
Kun valitsee käyttäytymismallin, valitsee myös seuraukset!
Vierailija kirjoitti:
Että myös niissä noudatetaan nopeusrajoituksia, ellei oman niin muiden liikenteessä olijoiden turvallisuuden vuoksi.
Ellei tähän pysty, on paras turvautua polkupyörään tai kävelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Sakkoja pystyy helposti välttämään. Ei minusta lueta elämän vastoinkäymisiksi, koska ovat itse aiheutettuja.
Ihana unelmanainen. Oikea unelmapuoliso. Ai että. Kyllä suomimuija on niin ihana.
Vierailija kirjoitti:
Siellä selvästi sanotaan, jos toinen on täysi vätys ja mokaa oman korttinsa hyllylle, hoitakoot itse omat työmatkansa, eikä nillitä puolisolleen turhasta! Fakta tieto!
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia!
T. Suomityttö
Miten se mies pääsee sieltä töistä pois?
No, jos mies tekee päivittäin puolisen tuntia enemmän kotitöitä ja /tai lastenhoitoa, mikä on sinun velvollisuuksistasi pois, niin sitten voit kuljettaa.
Toivottavasti miehesi kohtelee sinua täysin samalla tavalla.
No en todellakaan kuskaisi. Eihän se mitään opi jos ei joudu kärsimään virheistään. Ole kuin minä. Älä kuskaa.
Vain tyttö voi olla aina uhri.