Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kaahasi korttinsa hyllylle, olenko kohtuuton jos en suostu kuskaamaan?

Vierailija
27.05.2020 |

Sakkoja pohjalla jo ennestään ja tänään lähti kortti. Nyt mies on sitä mieltä, että minun pitäisi viedä hänet aamuisin töihin, vaikka se tarkoittaisi 15 kilometrin ylimääräistä lenkkiä. Ajattelen, että oppi menee parhaiten perille, jos herra pyöräilee työmatkat. Mies taas väittää että lyön lyötyä. Mielestäni tuollainen vaatimus ei ole oikein edes siinä tapauksessa, että ajaisin tämän ajan miehen autolla.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä vähän järkyttynyt tästä ketjusta. Ei uskoisi, että tässä ketjussa puhutaan sen läheisimmän ihmisen mokasta.

Jos, meillä kävisi näin, olisin raivona ja mies tietäisi sen. Ja varmasti katuisi.

Ja kyllä, sopisimme minä päivinä voisin viedä ja hakea hänet, milloin pitäisi mennä pyörällä yhteen tai molempiin suuntiin. En siis katsoisi, että minun pitäisi tehdä kaikkeni ettei hänen tarvitsisi koskaan mennä muuten kuin kyydilläni, mutta auttaisin kun se olisi mahdollista.

Oletan myös, että mies tekisi minulle saman. Jos mokaisin, hän olisi vihainen ja sanoisi mielipiteensä, mutta ei hylkäisi ja auttaisi sen minkä voisi.

Te olette parisuhteessa sitten vain hyvinä päivinä? Vai oletteko niin itsenäisiä, että toisen auttaminen onkin vain sinun häirintääsi?

Vierailija
42/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaimoa pitäisi miehen rikoksista rangaista? Fillari on keksitty ja 10 km hurauttaa alle puolessa tunnissa rapakuntoinenkin turvokki.

Rikoksista saadaan rangaistus siksi, että ei ole vähemmästä opittu. Munamankeli opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä vähän järkyttynyt tästä ketjusta. Ei uskoisi, että tässä ketjussa puhutaan sen läheisimmän ihmisen mokasta.

Jos, meillä kävisi näin, olisin raivona ja mies tietäisi sen. Ja varmasti katuisi.

Ja kyllä, sopisimme minä päivinä voisin viedä ja hakea hänet, milloin pitäisi mennä pyörällä yhteen tai molempiin suuntiin. En siis katsoisi, että minun pitäisi tehdä kaikkeni ettei hänen tarvitsisi koskaan mennä muuten kuin kyydilläni, mutta auttaisin kun se olisi mahdollista.

Oletan myös, että mies tekisi minulle saman. Jos mokaisin, hän olisi vihainen ja sanoisi mielipiteensä, mutta ei hylkäisi ja auttaisi sen minkä voisi.

Te olette parisuhteessa sitten vain hyvinä päivinä? Vai oletteko niin itsenäisiä, että toisen auttaminen onkin vain sinun häirintääsi?

En hyväksy rikoksia ollenkaan. Niitä voi mainiosti olla tekemättä.

Vierailija
44/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman korttia voi hyvin ajella, kunhan auto on jonkun muun nimissä; poliisilla on joissain autoissa ne rekisterikilventunnistimet, ja ne kyllä hälyttävät jos kortittomaksi joutuneen auto tulee vastaan.

Mutta jos auto olisi esim. rouvan nimissä niin sen kuin ajelee menemään - kiinnijäämisen riski on niin lähellä nollaa ettei eroa juuri näe.

Parasta onkin pyrkiä parin kaverin kanssa sellaiseen diiliin että jos yhdeltä lähtee kortti niin vaihdetaan autoja siksi aikaa.

En lähtisi tuollaiseen.

Syy? En minä ainakaan autoa lainatessani ystävältä tarkista onko hänellä kortti mukana vai ei. Kunhan tiedän että ylipäänsä on autoilija.

Käytännössä riskitön juttu. Paitsi jos se tyyppi on joku oikea kolarikaahari.

Sinä itse joudut syytteeseen, jos annat autosi lainaan tyypille, josta tiedät että hänellä ei ole ajo-oikeutta ja että tämä ajaa sillä autolla.

Vierailija
45/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisit sinkku, tapailu jonkun kanssa loppuisi siihen, että saisit tietää hänen saaneen ylinopeussakot?

Vierailija
46/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun pitäisi olla tyytyväinen kun saat ajella miehesi autolla? Entä jos hän kieltäisi sua ajamasta sillä ja hommaisi kyydin jostain muualta? Jos joku nainen vaikka suostuisi kuskaamaan hänet...? Olehan varuillasi. Etkö yhtään pelkää menettäväsi miestäsi? Vai luotatko ettei niin voi käydä?

Noinko helposti luulet miehen löytävän kuskin? Kuskaisitko sinä naapurin miestä 30-40 km päivässä aamuin illoin vain siksi, että mies on kaahannut korttinsa?

Jotkut miehet löytäisivät kuskin helposti... En tiedä millainen ap:n mies on noin muuten, onko valioyksilö muilta osin? Toisaalta eipä monia naisia haittaisi mitkään sakot, on noita naisia nähty, lankeavat helposti miehiin joilla on kontollaan jotain.  Ja eikö tässä nyt ollut kyse vain 10 km suuntaansa? Eihän se ole matka eikä mikään autolla hurauttaa. 

Ja itse en ole koskaan edes ajanut ajokorttia (ei ole ollut ylimääräistä rahaa eikä mitään suurempaa tarvettakaan), joten kuskiksi minua ei voi kukaan saada :). Talvella kuljen bussilla ja muina vuodenaikoina pyörällä. 

Sinä pystyt kortittomana pyöräilemään, mutta mielestäsi aloittajan mies ei kykene siihen? Mikset sinä sitten etsi jotain miestä kuskaamaan sinua, sehän käy helposti? Ihan turhaan pyöräilet ja kuljet julkisilla, kun voisit saada henkilökohtaisen kuskin joka päivälle. Oikeasti aikuisten elämässä jokaisella on omat jokapäiväiset velvollisuudet, joten jos lähistöllä ei asu työkaveria, kuskin löytäminen on hyvin vaikeaa, koska kuskiksi pitää ruveta määräaikoihin aamulla ja iltapäivällä.

Vierailija
47/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän moka on sattunut monta kertaa, kun nyt lähti kortti kuivumaan. Mies on saanut vähälle aikaa useita ylinopeussakkoja.

Vierailija
48/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehellä on ilmiselvästi toistuvia vaikeuksia ajaa lain puitteissa, joten en kuskaisi. En varsinkaan, jos asenne kyytien pyytämiseen ln huono.

Jos omalle miehelle kävisi joku aivan ihme moka ja menetyäisi korttinsa, niin kuskaisin tietysti. Koska hän ajaa erinomaisen hyvin ja rauhallisesti, niin varmaan tällainen voisi käydä, jos esim. ei huomaisi jotain työmaahan liittyvää rajoituskylttiä motarilla.

Tiedän myös, että hän ei VAATISI yhtään mitään vaan pyytäisi asiallisesti. Ja tämä kuvio toimisi ihan samoin roolit vaihdettuna.

Vierailija
49/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuskaa!

Vierailija
50/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisit sinkku, tapailu jonkun kanssa loppuisi siihen, että saisit tietää hänen saaneen ylinopeussakot?

Jotain vikaa tyypissä täytyy olla, kun hän saa ylinopeussakkoja niin usein, että kortti lähtee. Liikenteessä kaahaaminen on vaarallista. En usko sitäkään, että sakko on napsahtanut ihan sattumalta aina silloin, kun nopeutta on ollut liikaa.

eri

Vierailija
51/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli kolmas pieni ylinopeus vuoden sisään niin on kyllä ollut varsinainen idiootti, muutama päivä jäljellä jonka jälkeen muuttuvat liikennevirhemaksuiksi eikä ole enää noin jyrkkä kortinlähtö.

Vierailija
52/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi miestä ei kiinnosta parantaa tapojaan ainakaan niin kauan kun niistä ei ole hänelle sen kummempia seuraamuksia. Taitaa olla tyyppiä, joka ei ajattele omaa napaansa pidemmälle.

Teet ap sekä miehelle että yhteiskunnalle ison palveluksen, jos et lähde hänen lusmuiluunsa mukaan.

Niinhän sitä sanotaan, että nälästä kärsiville ei kannata antaa kala-ateriaa, vaan opettaa onkimaan. Koska kala-aterian hotkaistuaan he ovat pian uudestaan taas nälkäisiä, mutta onkimisen opittuaan he pärjäävät itse.

Ap:n miehen on aika oppia, että kaahailu ei ole oikein. Ilmaiset kyydit vesittäisivät tämän.

Vierailija
53/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelisin huoletta, jos ei aja kännissä eikä tee mitään liikennerikkeitä, on minimaalinen mahdollisuus että poliisi tien päällä pysäyttää ja korttia kysyy.

Vierailija
54/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä julkiset tai taksi?

Julkisia ei kulje. Taksilla voi minun puolestani mennä, jos rahat riittää.

ap

Kai teillä on erilliset rahat muutenkin? Ja sinä maksat kaikesta puolet? 

Vierailija
55/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä julkiset tai taksi?

Julkisia ei kulje. Taksilla voi minun puolestani mennä, jos rahat riittää.

ap

Kai teillä on erilliset rahat muutenkin? Ja sinä maksat kaikesta puolet? 

On oma rahat ja yhteiset jutut maksetaan puoliksi.

ap

Vierailija
56/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa aikamoista välinpitämättämyyttä lakia kohtaan. Kontatkoon mun puolesta. Ero tulisi myös.

Vierailija
57/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että keskiverto av-pullavalla 15km fillarointi ei ole juuri mitään.. joopa joo 

Vierailija
58/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luultavasti tekisin jonkinlaisen kompromissin, eli muutaman kerran viikossa mies saisi kyydin ja muutoin polkee pyörällä. 

Vierailija
59/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että keskiverto av-pullavalla 15km fillarointi ei ole juuri mitään.. joopa joo 

Miehen työmatka on 10 km suuntaansa, eikä se ole mikään kummoinen matka pyöräillä. Jopa huonokuntoinen pystyy sen tekemään kesäkelillä. Kyse on viitsimisestä.

Vierailija
60/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman korttia voi hyvin ajella, kunhan auto on jonkun muun nimissä; poliisilla on joissain autoissa ne rekisterikilventunnistimet, ja ne kyllä hälyttävät jos kortittomaksi joutuneen auto tulee vastaan.

Mutta jos auto olisi esim. rouvan nimissä niin sen kuin ajelee menemään - kiinnijäämisen riski on niin lähellä nollaa ettei eroa juuri näe.

Parasta onkin pyrkiä parin kaverin kanssa sellaiseen diiliin että jos yhdeltä lähtee kortti niin vaihdetaan autoja siksi aikaa.

En lähtisi tuollaiseen.

Syy? En minä ainakaan autoa lainatessani ystävältä tarkista onko hänellä kortti mukana vai ei. Kunhan tiedän että ylipäänsä on autoilija.

Käytännössä riskitön juttu. Paitsi jos se tyyppi on joku oikea kolarikaahari.

Sinä itse joudut syytteeseen, jos annat autosi lainaan tyypille, josta tiedät että hänellä ei ole ajo-oikeutta ja että tämä ajaa sillä autolla.

Sitten syyttäjän tarvitseekin enää todistaa että tiesin kaverin kortin olevan hyllyllä...

Minä väitän ettei tullut mieleenkään, ”Reiskahan ajaa aina niin kauniisti, miten hänen korttinsa olisi voinut joutua poliisin haltuun? Siunaa ja varjele! Enpä totisesti tiennyt!”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän