"maksan näillä kolikoilla kun täs ei oo jonoa, näitä on kertyny"
Sitten siinä takanaan ootin 5 minsaa eväsruokien kanssa. Olisi edes kysyny onko kiire.
Kommentit (65)
Asiansa osaavalla kassalla menee ehkä puoli minuuttia sadan kolikon läjän laskemiseen. Mikä on ongelma?
Pierase ja haistele omia paukkujas.
Mulle kävi eilen samoin apteekissa.Tosin henkilö kyseli vielä siitä ja tästä ja tuosta lääkkeestä, ihmetteli syysilmoja, kertoi sisarenpojastaan ja niin edelleen...odottelin hänen takanaan ja minun taakseni kertyi piiitkä jono asiakkaita. Henkistä kengännaputtelua kaikilla ja kyllähän loputon odotus harmitti.
Kolikot on rahaa. Ja rahalla maksetaan ostokset. Viimeisiä kolikoita on voitu etsiä laukkujen pohjilta ja vaatteiden taskusta. Löydetty kenties muutama euro ja helpottuneena mennään ostamaan ruokaa. Jokaisella asiakkaalla on kaupassa oma vuoro. Ja kun oma vuoro ei ole, silloin odotetaan.
Just joo, jonossa tuhistaan ja puhistaan että kyllä on hidasta mutta sit ku se oma vuoro tulee niin ruvetaan ettiin että missähän se kortti nyt on ja missähän ne rahat ny on. Sitte kerrotaan sukulaisista ja näytellään kuvia. Ja seuraava asiakas haukkuu asiakaspalvelijan maan rakoon. Irtisanouduin.
Vierailija kirjoitti:
Asiansa osaavalla kassalla menee ehkä puoli minuuttia sadan kolikon läjän laskemiseen. Mikä on ongelma?
Paitsi näillä 2000-luvulla syntyneillä lumihiutaleilla, jotka kun saavat setelin käteen ihmettelevät että "mikä vi**u tää on" ja antavat sitten viidestäkympistä 70€ takaisin.
Justiin jonotin jonkun kolikon kaivelijan perässä kaupassa. Kun oli maksanut kolikoilla niin halusi vaihtaa 50€ setelin pienemmäksi. Mikähän olisi vienyt vähemmän aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi eilen samoin apteekissa.Tosin henkilö kyseli vielä siitä ja tästä ja tuosta lääkkeestä, ihmetteli syysilmoja, kertoi sisarenpojastaan ja niin edelleen...odottelin hänen takanaan ja minun taakseni kertyi piiitkä jono asiakkaita. Henkistä kengännaputtelua kaikilla ja kyllähän loputon odotus harmitti.
Lammaslaumana ette sitten määkineet että Hei tässä on jonoa ja ois kiire ehdi toki, mulkoilu ja silmienpyörittely paras tapa osoittaa kapinaa:D
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta milleniaalit ei osaa laskea.
Maalaismummot taas puolustamassa kÄtEiSen käyttöä 😆🤣
Kolikot on käypää rahaa, mikä on ongelma?
Silloin harvoin kun ostan käteisellä jotain, lasken (mahdollisen) kasan moneen kertaan kotona ja lisäksi vielä kaupassa. Sitten sanon myyjälle, että siinä pitäisi olla tasaraha, jolloin heillä on jo se oletus valmiiksi ja laskeminen ehkä helpottuu. Tai minulla ainakin helpottuisi. Mutta yritän välttää niitä hirveitä hilukasoja viimeiseen asti. Oli jonoa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi näillä 2000-luvulla syntyneillä lumihiutaleilla, jotka kun saavat setelin käteen ihmettelevät että "mikä vi**u tää on" ja antavat sitten viidestäkympistä 70€ takaisin.
On kyllä todella erikoista. Olen törmännyt tähän monta kertaa. Mikäli tietokone ei kerro paljonko pitää antaa takaisin niin vaikeaksi menee. Päässälaskutaidot on aivan olemattomat mutta pitäisi kassalla kuitenkin olla töissä. Siis paikassa missä nimenomaan niitä numeroita pyöritellään.
Maksan joskus kolikoilla ärsyyttäkseni jonottajia. Vielä useammin alan ostamaan erilaisia Veikkauksen tuotteita kassalla. Harmi, kun niitä tositteita ei enää voi tarkastaa siinä kassalla...
Vierailija kirjoitti:
Kolikot on käypää rahaa, mikä on ongelma?
Mummos perseessä on käypää rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta milleniaalit ei osaa laskea.
Minä olen milleniaali, 40-vuotias, ja osaan kyllä laskea. Mitäköhän ikäluokkaa itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella erikoista. Olen törmännyt tähän monta kertaa. Mikäli tietokone ei kerro paljonko pitää antaa takaisin niin vaikeaksi menee. Päässälaskutaidot on aivan olemattomat mutta pitäisi kassalla kuitenkin olla töissä. Siis paikassa missä nimenomaan niitä numeroita pyöritellään.
Syyttäkää koulua ja digitalisaatiota.
Aha