Mitä miehet todella ajattelevat naisten kuukautisista?
Tätä miettinyt ja ylipäätään sitä mitenköhän mies oikeastaan edes ymmärtää asian :D Aiheuttaako menkoista puhuminen nolostusta tai inhotusta miehissä vai mitenkä? ja millaisia kokemuksia naisilla on miehiin ja menkkoihin liittyen?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Sex Tape suomi kaksi paria vältteli seksiä menkkojen aikana. Silti av:lla ja naistenlehdissä väitetään, että menkkaseksi on yleistä ja suositeltavaakin. Mikä lie totuus?
Mun ei ainakaan tee menkkojen aikaan mieli kun joka paikkaa sattuu, pierettää ja on epäviehättävä olo kun on ihan turvoksissa ja menkat haisee hirveälle. Miestäkin etoo se rautainenhaju, muuten ei kuulemma häiritsisi. Ollaan 6vuoden suhteessa kaksi kertaa taidettu menkkojen loppupuolella harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suhtautumustapoja omien havaintojeni suhteen. Menkat tuntuu olevan vähän mystinen ja hankala asia, joka herättää myös myötätuntoa. Mies ei mielellään osta mulle kaupasta siteitä ja katsoo muualle, jos vaarana on nähdä verinen side esim kun riisun. Menkkaseksi on kuitenkin silloin tällöin kelvannut. Jos käyn menkkojen aikaan yöllä vessassa ja joudun jättää vessan vetämättä, voi aamuinen näky pöntössä olla miehelle järkytys " miten sitä on noin paljon?!?" Meillä on 11-v tytär ja miehelle tuntuu olevan tosi hankala ajatus, että pian hänen pikkutytöllään on myös menkat.
Menkkojen aikaan mies saattaa tuoda lämmitetyn vehnätyynyn tai vaihtaa lakanoita jos on tahraantunut vereen ja huomioida paremmin mun levon tarpeen. Se, että ennen vuotopäiviä mun olo on jo huono, ei taas aukea miehelle ollenkaan ja hän on aidon hämmentynyt, että voisin olla jotenkin kipeä ennen kuin vuodan.
Milloin JOUTUU jättämään vessan vetämättä?! Inhottavaa, oli kuukautiset tai ei.
Ei kai mitään kummempia ajatuksia? Ikävää että joudutte käymään sen rumban läpi jatkuvasti :( empatiani teille. Menkkaseksissä emätin ehkä tuntuu hieman ”silkkisemmältä” ja lämpimämmältä siittimen ympärillä, muuten en juurikaan eroa osaa sanoa. Veri tuo itsessään kinkyaspektin aktiin ja toisia se kiihottaa ja toisia ei (itse kiihotun).
Kaikki poikaystävät on suhtautunut menkkoihin ihan hyvin. Asiasta on voinut keskustella ihan normaalisti. Ovat ymmärtäneet että kun sattuu ei oikein mikään huvita ja olleet empaattisia. Nykyinen on jo oppinut että viikko ennen menkkoja oon vähä äkäsempi ja saatan itkeskellä oudoille asioille. Mulla on miehiä kavereinakin enkä muista että heistäkään kukaan edes teininä olisi ihmetellyt tai yökötellyt menkkajutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suhtautumustapoja omien havaintojeni suhteen. Menkat tuntuu olevan vähän mystinen ja hankala asia, joka herättää myös myötätuntoa. Mies ei mielellään osta mulle kaupasta siteitä ja katsoo muualle, jos vaarana on nähdä verinen side esim kun riisun. Menkkaseksi on kuitenkin silloin tällöin kelvannut. Jos käyn menkkojen aikaan yöllä vessassa ja joudun jättää vessan vetämättä, voi aamuinen näky pöntössä olla miehelle järkytys " miten sitä on noin paljon?!?" Meillä on 11-v tytär ja miehelle tuntuu olevan tosi hankala ajatus, että pian hän6en pikkutytöllään on myös menkat.
Menkkojen aikaan mies saattaa tuoda lämmitetyn vehnätyynyn tai vaihtaa lakanoita jos on tahraantunut vereen ja huomioida paremmin mun levon tarpeen. Se, että ennen vuotopäiviä mun olo on jo huono, ei taas aukea miehelle ollenkaan ja hän on aidon hämmentynyt, että voisin olla jotenkin kipeä ennen kuin vuodan.
Olemme asuneet kahdessa eri asunnossa, jossa viemärin ääni vastaa räjähdystä. Näissä taloyhtiöissä kaikki ovat välttäneet öistä vessan vetämistä. (Pahoittelut, että en avannut tätä yksityiskohtaa tekstiini, se ei tuntunut teeman kannalta niin olennaiselta)
Vierailija kirjoitti:
Ikävä ja varmasti vähän ärsyttävä juttu naisille. En ole innokas näkemään, miltä kuukautisten toteuma näyttää (veriset tamponit tai vuotavat vaginat), mutta en myöskään koe mitään suurta vastenmielisyyttä itse ilmiötä kohtaan. Kuukautiset ja niiden lähestyminen vaikuttavat jonkin verran vaimoni mielialaan, mikä on välillä vähän raskasta.
Jos olisi mahdollista, ettei kuukautisia olisi ilman, että siitä olisi mitään haittavaikutuksia, niin valitsisin sen maailman. Ei kuitenkaan mikään iso asia elämässäni.
M29
Mieheni olisi voinut kirjoittaa tämän. Tosin hän on M34. Luin ääneen ja hän nyökkäsi että just näin. Lisäsi että ihan luonnollista eikä järkyty vaikka verta näkisikin.
Kyllä meillä on useinkin seksiä menkoista huolimatta, käytän kuukuppia joten suuseksiä voi antaa ja sitten jos tekee mieli niin yhdyntä onnistuu kun käy ottamassa kupin pois ja varalta pyyhe alle. Ei ole koskaan valittanut menkoista. 😄
Huomaa kyllä, jos/kun olen pms-oireissani normaalia kiukkuisempi ja itkuherkempi. Osaa onneksi tunnistaa nuo oireet ja on aika väliinpitämätön silloin kiukkuiluilleni. Yritän hillitä omaa käytöstäni. Yleensä jälkeen päin nauretaan yhdessä minun kireälle tunnelmalleni ja hänen äänettömille huokauksilleen. 😅
Evoluutio ja kulttuuri muokkasi miehistä lihaksikkaita ja kestäviä, jotta voisivat metsästää ryhmässä tai yksin. Naisista evoluutio muokkasi emoja eli kotipaikan ylläpitäjiä, ruuanlaittajia ja varsinkin lapsien tuottajia. Vaikka sivistys on muuttanut monia asioita, niin naisten lisääntymiskyky ei ole muuttunut miksikään. Ja hyvä niin. Kuukautiset on oleellinen osa lisääntymiskykyä.
Itse en ole miehenä koskaan ajatellut että kuukautisissa olisi jotain ihmeellista. Samanlainen normaali ruumiillinen toiminto kuin kaikki muutkin. Meillä ei niitä ole koskaan tarvinnut jotenkin peitellä tai häpeillä ja minä ostan vaimolle siteet kaupasta sen kummemmin ajattelematta jos ne ovat ostoslistalle ilmestyneet.
En siis oikein osaa sanoa mitä kuukautisista ajattelen kun en oikein ajattele mitään erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suhtautumustapoja omien havaintojeni suhteen. Menkat tuntuu olevan vähän mystinen ja hankala asia, joka herättää myös myötätuntoa. Mies ei mielellään osta mulle kaupasta siteitä ja katsoo muualle, jos vaarana on nähdä verinen side esim kun riisun. Menkkaseksi on kuitenkin silloin tällöin kelvannut. Jos käyn menkkojen aikaan yöllä vessassa ja joudun jättää vessan vetämättä, voi aamuinen näky pöntössä olla miehelle järkytys " miten sitä on noin paljon?!?" Meillä on 11-v tytär ja miehelle tuntuu olevan tosi hankala ajatus, että pian hän6en pikkutytöllään on myös menkat.
Olemme asuneet kahdessa eri asunnossa, jossa viemärin ääni vastaa räjähdystä. Näissä taloyhtiöissä kaikki ovat välttäneet öistä vessan vetämistä. (Pahoittelut, että en avannut tätä yksityiskohtaa tekstiini, se ei tuntunut teeman kannalta niin olennaiselta)
Hyi s aatana.
Eipä ole aihe ikinä ahdistanut, ja jokaisen tyttöystävän (ja vaimon) kanssa on perus seksiä harrastettu myös kuukautisten aikana. Ymmärrän kuukautisten olevan iso osa naisen elämää, mutta en minäkään nyt erityisemmin halua niistä keskustella. Onneksi tähän mennessä yksikään nainen ei ole välttämättä halunnut aihetta syvällisemmin käsitellä. Ei minullakaan ole välttämättä tarvetta aloittaa keksustelua vaimon kanssa, että minullapa se seisoo mulkku aina välillä, vaikka suoranaisesti ei seksiä olekkaan tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suhtautumustapoja omien havaintojeni suhteen. Menkat tuntuu olevan vähän mystinen ja hankala asia, joka herättää myös myötätuntoa. Mies ei mielellään osta mulle kaupasta siteitä ja katsoo muualle, jos vaarana on nähdä verinen side esim kun riisun. Menkkaseksi on kuitenkin silloin tällöin kelvannut. Jos käyn menkkojen aikaan yöllä vessassa ja joudun jättää vessan vetämättä, voi aamuinen näky pöntössä olla miehelle järkytys " miten sitä on noin paljon?!?" Meillä on 11-v tytär ja miehelle tuntuu olevan tosi hankala ajatus, että pian hänen pikkutytöllään on myös menkat.
Olet oksettava. Aamulla pöntössä verta ja kuset haisemassa. Vielä kaiken lisäksi varmaan viikon ajan veriset siteet löyhkäämässä vessan roskiksessa. Olet kuvottava, yök!
Omalta mieheltä en viitsi edes kysyä kun menee vaikeaksi. Joku menkoissa on hänelle jollain tavalla ällöä tai noloa, en tiedä tarkemmin kun ei ole koskaan selittänyt asiaa. Mutta sen huomaa siitä että seksiä ei tipu menkkojen aikana vaikka olisin miten puutteessa. Ei osta mulle siteitä ja kutsuu kaikkia siteitä ja tampooneja jollain yleisnimityksellä, kuten "rätit" tms mikä on mun mielestä lapsellista. Muutenkin suhtautuminen asiaan on vähän sellasta miesvauva tasoa, mutta katson läpi sormien enkä painosta sen enempää. Ei olla kukaa täydellisiä ja ei se nyt niin paha vika ole.
Tiedän että ne ovat olemassa ja suunnilleen miten ne toimivat, mutta on naisen oma asia kuinka paljon haluaa aihetta käsitellä. Suhtaudun niihin tieteellisen neutraalisti, ei aiheuta erityisiä tunnerektioita vaikka näkisin jotain jälkiä asiasta. Harmittaa toisen puolesta, kun on kurja olo. Lievitän tilannetta jos jotenkin voin. Seksin osalta mennään menkkojen aikaan naisen tahdissa, pyyhettä alle vain.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on loukkaava. Sen kuuluisi olla; "Mitä miesoletetut todella ajattelevat naisoletettujen kuukautisista?"
Joku muunsukupuolinenoletettu veti taas palkokasvin sieraimeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin järjestäisin pöntön viereen vaikka ämpärin josta vettä pönttöön kaatamalla voisi pöntön huuhdella herättämättä koko taloa. Mutta jokainen omalla tyylillään.
En ole koskaan seurustellut miehen kanssa jolle menkat olisi jotenkin erikoinen asia. Samalla tavalla on harrastettu seksiä oli kuukautiset tai ei ja ihan hyvin olen aina voinut pyytää esim. tuomaan tamponeja kaupasta. Ihan luonnollinen osa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin järjestäisin pöntön viereen vaikka ämpärin josta vettä pönttöön kaatamalla voisi pöntön huuhdella herättämättä koko taloa. Mutta jokainen omalla tyylillään.
Sinne samaan äänekkääseen viemäriin se ämpäristä kaadettu vesikin menee.
Kun mulla on menkat, niin en oikeastaan huomaa mitään eroa olotilassa muuta kuin että vuodan verta - usein vielä aika paljon. Mutta mitään kipuja tms ei oikeastaan ole, syynä tähän varmaan hormonaalinen ehkäisy.
Mutta muuten koen että voin toimia ihan normaalisti. Mies ei pidä mitenkään ällönä sitä. Harrastamme (yhdyntä)seksiä normaalisti kuukautisten aikana. Pyyhe alla, vitsailemme siitä välillä jos alavartalo näyttää ihan kuin ois ollut murder scenellä.
Joskus mekkojen aikaan ironisesti seksi tuntuu itselleni paremmalta kuin normaalisti, en tiedä onko se yleistäkin?
Suhtautuu hyvin neutraalisti. Ei yököttele tms, ostaa valittamatta siteitä ja tamponeja jos on tarpeen (ja vieläpä ihan oikeita!), on empaattinen silloin kun on kovempia kipuja. Mutta ei aiheesta keskustella muuten kuin sen verran, että mainitsen menkoista jos on tarpeellista. Seksiä ei silloin harrasteta.
Ikävä ja varmasti vähän ärsyttävä juttu naisille. En ole innokas näkemään, miltä kuukautisten toteuma näyttää (veriset tamponit tai vuotavat vaginat), mutta en myöskään koe mitään suurta vastenmielisyyttä itse ilmiötä kohtaan. Kuukautiset ja niiden lähestyminen vaikuttavat jonkin verran vaimoni mielialaan, mikä on välillä vähän raskasta.
Jos olisi mahdollista, ettei kuukautisia olisi ilman, että siitä olisi mitään haittavaikutuksia, niin valitsisin sen maailman. Ei kuitenkaan mikään iso asia elämässäni.
M29