Mitä miehet todella ajattelevat naisten kuukautisista?
Tätä miettinyt ja ylipäätään sitä mitenköhän mies oikeastaan edes ymmärtää asian :D Aiheuttaako menkoista puhuminen nolostusta tai inhotusta miehissä vai mitenkä? ja millaisia kokemuksia naisilla on miehiin ja menkkoihin liittyen?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suhtautumustapoja omien havaintojeni suhteen. Menkat tuntuu olevan vähän mystinen ja hankala asia, joka herättää myös myötätuntoa. Mies ei mielellään osta mulle kaupasta siteitä ja katsoo muualle, jos vaarana on nähdä verinen side esim kun riisun. Menkkaseksi on kuitenkin silloin tällöin kelvannut. Jos käyn menkkojen aikaan yöllä vessassa ja joudun jättää vessan vetämättä, voi aamuinen näky pöntössä olla miehelle järkytys " miten sitä on noin paljon?!?" Meillä on 11-v tytär ja miehelle tuntuu olevan tosi hankala ajatus, että pian hän6en pikkutytöllään on myös menkat.
Menkkojen aikaan mies saattaa tuoda lämmitetyn vehnätyynyn tai vaihtaa lakanoita jos on tahraantunut vereen ja huomioida paremmin mun levon tarpeen. Se, että ennen vuotopäiviä mun olo on jo huono, ei taas aukea miehelle ollenkaan ja hän on aidon hämmentynyt, että voisin olla jotenkin kipeä ennen kuin vuodan.
Milloin JOUTUU jättämään vessan vetämättä?! Inhottavaa, oli kuukautiset tai ei.
Olemme asuneet kahdessa eri asunnossa, jossa viemärin ääni vastaa räjähdystä. Näissä taloyhtiöissä kaikki ovat välttäneet öistä vessan vetämistä. (Pahoittelut, että en avannut tätä yksityiskohtaa tekstiini, se ei tuntunut teeman kannalta niin olennaiselta)
Itse ainakin järjestäisin pöntön viereen vaikka ämpärin josta vettä pönttöön kaatamalla voisi pöntön huuhdella herättämättä koko taloa. Mutta jokainen omalla tyylillään.
Sinne samaan äänekkääseen viemäriin se ämpäristä kaadettu vesikin menee.
Vai niin, ihanko totta? Et taida penaalin terävin kynä olla?
Ei mitään erityistä ajattelua oikein voi vaatiakaan, mutta naiset toivoisivat usein, että mies ymmärtäisi kuinka suuri asia kuukautiset naisen elämässä on ja että niiden aiheuttamat ongelmat eivät ole keksittyjä tai turhaa valitusta. Eli siis empatiaa ja ymmärrystä.
Ei ole helppoa jaksottaa elämäänsä kymmeniä vuosia sen mukaan, kuinka vuodot tulee, vahtia niiden alkamista, rampata vessassa tilanteissa joihin se ei sovi (esim. juhlat vieraassa paikassa), kärsiä kivuista ja muista haitoista.
Miehet eivät myöskään usein ymmärrä, että naiset joutuvat vetämään elämässään useita tilanteita kovissa kivuissa ja vuotaen. Mökkijuhannus, rippijuhlien emännöinti, matkat, tavallinen arki, työelämä erilaisine tilanteineen ja vaatimuksineen... siinä on välillä todellakin luovimista ja kestämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suhtautumustapoja omien havaintojeni suhteen. Menkat tuntuu olevan vähän mystinen ja hankala asia, joka herättää myös myötätuntoa. Mies ei mielellään osta mulle kaupasta siteitä ja katsoo muualle, jos vaarana on nähdä verinen side esim kun riisun. Menkkaseksi on kuitenkin silloin tällöin kelvannut. Jos käyn menkkojen aikaan yöllä vessassa ja joudun jättää vessan vetämättä, voi aamuinen näky pöntössä olla miehelle järkytys " miten sitä on noin paljon?!?" Meillä on 11-v tytär ja miehelle tuntuu olevan tosi hankala ajatus, että pian hän6en pikkutytöllään on myös menkat.
Menkkojen aikaan mies saattaa tuoda lämmitetyn vehnätyynyn tai vaihtaa lakanoita jos on tahraantunut vereen ja huomioida paremmin mun levon tarpeen. Se, että ennen vuotopäiviä mun olo on jo huono, ei taas aukea miehelle ollenkaan ja hän on aidon hämmentynyt, että voisin olla jotenkin kipeä ennen kuin vuodan.
Milloin JOUTUU jättämään vessan vetämättä?! Inhottavaa, oli kuukautiset tai ei.
Olemme asuneet kahdessa eri asunnossa, jossa viemärin ääni vastaa räjähdystä. Näissä taloyhtiöissä kaikki ovat välttäneet öistä vessan vetämistä. (Pahoittelut, että en avannut tätä yksityiskohtaa tekstiini, se ei tuntunut teeman kannalta niin olennaiselta)
Itse ainakin järjestäisin pöntön viereen vaikka ämpärin josta vettä pönttöön kaatamalla voisi pöntön huuhdella herättämättä koko taloa. Mutta jokainen omalla tyylillään.
Sinne samaan äänekkääseen viemäriin se ämpäristä kaadettu vesikin menee.
Vai niin, ihanko totta? Et taida penaalin terävin kynä olla?
Menkkaraivoinen yököttelijä :D
Mietin okei ei yhdyntäseksiä mutta vaimo voisi ottaa suihin ja runkata 🤔
M33
Vierailija kirjoitti:
Odottelevat varmaa aina et kuukautiset loppuvat niin saa taas seksiä.
Kyllä seksiä voi harrastaa kuukautistenkin aikana. Näin minä ainakin parisuhteissa saanut tehdä eli
kun panetus ollut niin kova, niin nainen on antanut myöten. Pyyhe vaan sängylle suojaksi ja hommmiin.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten kuukautiset estävät seksin, ellei kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku vielä elää noin?
Kai nyt suuri osa naisista jo hoitaa menkat kokonaan pois. Eikä menkat mitenkään edes estä seksiä..
Eipä paljon pyöri mielessä. Satunnainen veri tippa pöntössä oli ainoa todiste alienin uusiutumistapahtumasta
mies54v
Lähinnä ajattelen että jes nyt voin laueta paljaalla sisään, nainen ei voi tulla raskaaksi.
Veri on vain pieni osa kuukautisvuotoa. Suuri osa vuodosta on kohdun irronnutta limakalvoa. Sitä ei imaise mikään tamponi tai side.