Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiallinen kiltteys ja muiden miellyttäminen, miten päästä eroon?

Vierailija
23.04.2023 |

Ei uskalla toteuttaa omia unelmia, koska lähipiirii ei niitä hyväksy.

Suostuu aina kaikkeen mitä toiset pyytävät.

Töissäkin pyrkii tekemään omat työt mahdollisimman äkkiä että ehtisi auttamaan muita.

Liiallinen kiltteys on todella haitallista itselle.
Miten tästä tavasta pääsee eroon?
Kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussissa. En olisi ikinä voinut uskoa, miten paljon se estrogeeni pehmentää ja kiltteyttää naista. Nyt on ihan uskomaton määrä assertiivisuutta.

Vierailija
2/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit vaan poikki negatiivisiin pahaa oloa tuottaviin ihmisiin.

Aluksi ei helppoa, mutta pidemmän päälle kun pääset näistä eroon tulee lottovoittajan fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on vaan päättää että nyt riittää. Eihän siinä muu auta kun alkaa tietoisesti sanomaan vastaan ja kieltäytymään.

Vierailija
4/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä etukäteen että mitä sanot. Älä selittele. Poistu tilanteesta.

Vierailija
5/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa kiltteydestä on ollut? Ihan mielenkiinnolla kysyn. Millaisissa tilanteissa sitä käytetään hyväksi?

Vierailija
6/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia

Vierailija
7/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täydellinen orja!

T. kokoomus

Vierailija
8/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ärsyyntyä aina jostain. Se auttaa.

Vierailija
9/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityillä on kiltti syndrooma mutta kyllä saa pitää puolensa ja puolustautua myös kun huomaa selvää rikollisuutta huumerikollisia parasta vaan ilmoittaa niistä varkaista.

Vierailija
10/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sanot 'ei' ei tarkoita, että sinun tarvitsee olla töykeä. Opettelet vain ystävällisesti sanomaan, että nyt ei sovi. Sinun ei tarvitse myöskään vieraille ihmisille selittämään miksi ei käy. Jos vaikka et halua mennä johonkin kutsuille niin sanot vain, että kiitos paljon kutsusta, mutta valitettavasti en pääse tulemaan.

Vierailija
11/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti laittaa välit poikki jopa vanhempiini, koska yrittivät määrätä ja puuttua joka asiaan. En vain enää jaksanut sitä.

Heidän mielestään valitsin väärän ammatin, asuinpaikkakunnan ja oikeastaan kaiken mitä olen elämässäni valinnut.

No myöhemmin pyysivät anteeksi ja asiat selvisivät.

Vierailija
12/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa kiltteydestä on ollut? Ihan mielenkiinnolla kysyn. Millaisissa tilanteissa sitä käytetään hyväksi?

Ihmiset olettavat, että sinä olet aina valmis auttamaan heitä, jopa uhraamalla omat menot heidän vuoksi. Mutta he eivät kuitenkaan itse tee samaa sinun vuoksesi. Jokaisella on oikeus omaan elämään ja saada myös vastavuoroisuutta ihmissuhteissa.

Vierailija
13/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti laittaa välit poikki jopa vanhempiini, koska yrittivät määrätä ja puuttua joka asiaan. En vain enää jaksanut sitä.

Heidän mielestään valitsin väärän ammatin, asuinpaikkakunnan ja oikeastaan kaiken mitä olen elämässäni valinnut.

No myöhemmin pyysivät anteeksi ja asiat selvisivät.

Aivan oikein toimittu. Liian kontrolloivat vanhemmat ovat pahinta myrkkyä nuorelle.

Vierailija
14/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, miksi toimit noin. Mitä yrität sillä saavuttaa?

Vierailija
15/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tunnistamaan omat tarpeesi ja jaksamisesi, ala arvostamaan itseäsi ja aseta oma hyvinvointisi ykköseksi. Muille ei todellakaan tarvitse olla töykeä tai röyhkeä. Terapiaa on alapeukutettu, mutta se on oikeasti se tehokkain keino. Oppisit siellä itsetuntemusta ja parempaa kommunikointia, jolloin sinusta ei tuntuisi että toiset hyväksikäyttävät "kiltteyttäsi".

Vierailija
16/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaisi elää muita miellyttääkseen. Oma ainoa elämä, miksi tuhlata se tuolla tavalla?

Vierailija
17/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostamalla itseäsi. Toki voit opetella ja harjoitella ikäänkuin ulkoa tiettyihin tilanteisiin, miten napakka ihminen niissä toimisi. Mutta itsearvostuksen kautta oikea käytös tulee luonnostaan.

Vierailija
18/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku haluaisi elää muita miellyttääkseen. Oma ainoa elämä, miksi tuhlata se tuolla tavalla?

Minä ymmärrän hyvin. Kasvatuksessa mennyt asioita pieleen. Hylkäämispelko ja matala itsearvostus.

Vierailija
19/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se henkinen kasvu ja oman minän löytäminen vie vähän aikaa, ja uskallat uskoa omiin unelmiisi ja itseesi. Olet ihan hyvä sellaisena kuin olet, sun haaveesi on yhtä tärkeitä kuin muidenkin. Miksi siis pienentämään itseäsi? Se haastavin kohta on yleensä se, kun kasvat ulos liian kiltistä kuorestasi ja alat toteuttamaan omia juttujasi, että ympäristö haraa vastaan - koska "ethän sinä herranjestas voi tehdä niin!". Silloin kysytään juuri sitä kanttia ja luottoa itseesi. Älä luovuta siinä kohdin. Voi toki johtaa esim. avioeroon tms. rankempaan juttuun, mutta joskus kasvaminen vaatii rankat polut. Tsemppiä!

Vierailija
20/41 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vasta sitten, kun en kerta kaikkiaan enää jaksanut olla kaikkien auttaja ja myötäilijä. Siinä kohtaa sain nämä minusta hyötyneet kaikki silmilleni. Tulin haukutuksi, minua uhkailtiin toisen ihmisen itsemurhalla, julistettiin että joudun helvettiin ja muuta kivaa.

Siitä on nyt jo useampi vuosi, kun laitoin välit poikki pahimpiin pukareihin, ja pari vuotta, kun hankkiuduin eroon heidän myötäilijöistäänkin. Yritettiin minua sen jälkeenkin vielä painostaa rumasti eri kanavia, joten jouduin tukkimaan niitäkin. 

Minulle oli aina hyvin tärkeää, että ihmiset ajattelisivat minusta myönteisesti, ja välttelin riitoja viimeiseen asti. Enää en välitä. Vaikka mitä tekisin, niin tulen kuitenkin haukutuksi, kun en vastaa vaatimuksia, niin haukkukoot siellä keskenään niin paljon kuin ehtivät.