Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(
Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..
Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".
Kommentit (919)
Itse rajasin asunnostani oman "pahuuden pesäni" verholla ja sermillä. Lempipaikka kotonani.
Valkoinen "moderni" sisustus, hyi stana. Kyllä pelimiehen tulisi heivat tuollainen sairaalasisustaja pihalla, pilaa hyvän peliflown ja varmaan nalkuttaa tämän tästä. Tietokoneita saa valkoisella kotelolla ja tuoleja on ihan tyylikkäitäkin, mutta tyylitietoista naista saa näköjään etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle läppäri kouraan ja kammottava tuoli ulos.
Ei nykyään tarvita enää mitään järkyttäviä mustia laatikoita, läppäri jaksaa pyörittää samaa dataa.
Onneksi heitin sekä mihen, että kammottavat kaiuttimet ja seinän kokoisen tv:n ulos.
Nautin joka päivä omasta rauhasta ja harmoniasta. Seurustelut hoidan ulkoisesti, en omissa nurkissa.
Naurettiin kahvitauolla tätä sun autistista viestiäs oikein joukolla. "Ei v..., mikä burgeri!" tuli melkein yhdestä suusta. Sun kannattaa ihan tutustua dildovalikoimaan ja varmaan sisustukseen sopivaan valkoiseen, ettei harmonia kärsi. (Huutonaurua taukotolassa)
Öh mikä ongelma sulla on autistien kanssa? Minulla muutamiakin kavereina ja tosi ihanaa porukkaa. En näe mitään syytä miksi ketään pitäisi haukkua tällä diagnoosilla. Kertoo enemmän sinusta kuin kohteesta jolle puhut.
Huomaa jo puheistakin asenne eron, naiset puhuvat minun kodista ja miehet puhuvat meidän kodista
Tämä tietokonepöytä on kyllä ikuinen ongelma. Vie paljon tilaa ja on ruma. Pitäisi muuttaa kaksioon, että saisin tämän pois näkyvistä omaan huoneeseensa. Vaikea vaan syrjäytyneenä rahoittaa kaksion vuokraa.
M42
Mistä ihmeestä edes tulee se ajatus, että juuri tietokone on joku kammottava mööpeli/laatikko mitä ei voi silmissään sietää? Ja tuoli myös? Ei taida samanlainen asenne olla televisiota ja sen äänentoistolaitteita kohtaan, vaan niiden vain oletetaan kuuluvan olohuoneeseen, vaikka eivät ne ulkonäöllisesti yhtään sen kummempia ole.
... sama antiikkihuru jatkaa
Olen nyt etsinyt pari päivää hyvän näköisiä työtuoleja jotka sopisivat antiikkisisustukseen, ja linkkaan tähänkin mahdollisille muille kiinnostuneille. Valitettavasti hinnat aika korkeat etenkin design-tuotteissa. En ole näitä ehtinyt koe-istua joten en takaa mukavuutta...
50-luvun tyylinen Italialainen työtuoli: https://skanno.fi/tuote/daiki-studio-tyotuolit/
Martelan klassikko Kilta: https://www.martela.com/fi/kalusteet/tuolit/neuvottelutuolit/kilta-kork…
Kaunis työtuoli keinonahkaa: https://boknas.fi/gaia-konttorituoli,-vintage-light-brown-keinon._b1748
Vanhanaikainen konttorituoli: https://boknas.fi/boknas-konttorituoli
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä Windows -koneita? :D Heitä se helvettiin (puhun koneesta) ja käske ostaa Apple.
Kyse oli pelikoneesta. Applelle edelleenkään ei saa kuin murto-osan niistä peleistä, mitä saa Windowssille.
Vierailija kirjoitti:
... sama antiikkihuru jatkaa
Olen nyt etsinyt pari päivää hyvän näköisiä työtuoleja jotka sopisivat antiikkisisustukseen, ja linkkaan tähänkin mahdollisille muille kiinnostuneille. Valitettavasti hinnat aika korkeat etenkin design-tuotteissa. En ole näitä ehtinyt koe-istua joten en takaa mukavuutta...
50-luvun tyylinen Italialainen työtuoli: https://skanno.fi/tuote/daiki-studio-tyotuolit/
Martelan klassikko Kilta: https://www.martela.com/fi/kalusteet/tuolit/neuvottelutuolit/kilta-kork…
Kaunis työtuoli keinonahkaa: https://boknas.fi/gaia-konttorituoli,-vintage-light-brown-keinon._b1748
Vanhanaikainen konttorituoli: https://boknas.fi/boknas-konttorituoli
En suostuisi vaihtamaan yhtäkään noista nykyisen pelituolini tilalle. Kannattaa käydä katsomassa, millaisia ne pelituolit oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmekään kun suomessa ei parisuhteet kestä. Naiset rakentavat kodit itsekkäästi vain itseä miellyttämään niin ei kai kukaan mies viihdy kodissa joka ei tunnu kodilta
Ja mies ei miellytä itsekkäästi vain itseään halutessaan pitää sekaisen ja joskus myös likaisen pelipisteen olohuoneen nurkassa?
Pieni kämppä tuntuu olevan.
Läppäri ei muuten paljoa tilaa vie. Sellainen maksaa alle kolme tonnia ja sen voi yhdistää telkkariin. Ehdota tätä ja osallistu omalta osaltasi kustannukseen, mikäli käytät laitetta.
Tulee silmän kestävä ratkaisu.
Tuo vaan ei ole ratkaisu siihen pelaamiseen. Läppärin näytöltä kun on ihan surkeaa pelata ja sitten jos pelaa televisiolta, niin se tv on varattuna pelikäyttöön. Eikä se TV:n näyttö ole puoliksikaan niin hyvä kuin pelinäyttö tietokoneelle. Eli tuo ei ole ratkaisu.
Asun kaksiossa ja tein makuuhuoneesta työ- ja harrastushuoneen. Eli sänky olkkariin. Jostain syystä makuutilan rajaaminen olkkarissa on helpompi tehdä ja näyttää rauhallisemmalta kuin jonkun tietokonepöydän.
Työhuoneessa minulla sitten on työpöytä kannettavineen ja erillisine näyttöineen. Lisäksi on työpisteet piirtämistä ja maalaamista varten. Työtilan sisustaminenkin vaatii kärsivällisyyttä. Monien kokeilujen kautta olen saanut siitä viihtyisän - se on mieluisin paikka kodissani ja olkkari säilyi vieraille tarkoitettuna oleskelutilana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmekään kun suomessa ei parisuhteet kestä. Naiset rakentavat kodit itsekkäästi vain itseä miellyttämään niin ei kai kukaan mies viihdy kodissa joka ei tunnu kodilta
Ja mies ei miellytä itsekkäästi vain itseään halutessaan pitää sekaisen ja joskus myös likaisen pelipisteen olohuoneen nurkassa?
Läppäri ei muuten paljoa tilaa vie. Sellainen maksaa alle kolme tonnia ja sen voi yhdistää telkkariin. Ehdota tätä ja osallistu omalta osaltasi kustannukseen, mikäli käytät laitetta.
Tuo vaan ei ole ratkaisu siihen pelaamiseen. Läppärin näytöltä kun on ihan surkeaa pelata ja sitten jos pelaa televisiolta, niin se tv on varattuna pelikäyttöön. Eikä se TV:n näyttö ole puoliksikaan niin hyvä kuin pelinäyttö tietokoneelle. Eli tuo ei ole ratkaisu.
Eihän käytettävyydellä ja ominaisuuksilla ole merkitystä kun pelkkä ulkonäkö ratkaisee kaiken. Asia jota itse en ymmärrä on se että ollaan valmiita maksamaan huomattavasti huonommista ominaisuuksista paljon enemmän kun ulkonäkö sopii sisustukseen
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, pitkässä parisuhteessa ja mua kyllä raivostuttaa lukea näitä kommentteja miten miehen tavarat ja harrastukset ärsyttää ja häiritsee naisen sisustusta ja jotain "tyyliä". Oikeesti? Oletteko tulleet ajatelleeksi, että se on sen miehenkin koti?
Ihan sääliksi käy miehiä, jotka eivät omassa parisuhteessaan saa edes kodista mitään omaa tilaa vaan naisen pitää saada määrätä kaikki. Ei voi olla parisuhdekaan kovin kummoisella tolalla henkisesti, jos nainen vaan justiinana määrää jokaikisen tavaran paikan ja värin, tai sen millainen kone miehellä saa olla. Tuohan on ihan sairasta.
Vai olisko teistä ok jos kuvio ois toisinpäin, että mies määräisi teille millaisia tavaroita tai huonekaluja teillä saisi olla? Omat harrastusvehkeenne hän "heittäisi pihalle" niin kuin täällä jotkut naiset kehuskelevat tehneensä miehen tietokoneelle, ja perusteluksi riittäisi että "ei sopinut sisustukseen". Voi jumalauta oikeasti, älkä olko parisuhteessa jos olette täysin kykenemättömiä ottamaan huomioon ketään muuta kuin oman itsenne ja omat mieltymyksenne.
Kadehtisin puolisoasi jollei minulla olisi samanlaista onnea omata yhtä fiksu puoliso kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä edes tulee se ajatus, että juuri tietokone on joku kammottava mööpeli/laatikko mitä ei voi silmissään sietää? Ja tuoli myös? Ei taida samanlainen asenne olla televisiota ja sen äänentoistolaitteita kohtaan, vaan niiden vain oletetaan kuuluvan olohuoneeseen, vaikka eivät ne ulkonäöllisesti yhtään sen kummempia ole.
Hyvä hyvä, juuri näin. Minua kammottaa puolen seinän kokoinen tv joka hallitsee olohuonetta mölinällään. Ja kun ajattelee sitä sontaa mitä telsusta enimmäkseen tulee satojen mainosten kuorruttamana, päivästä toiseen, niin huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä, juuri näin. Minua kammottaa puolen seinän kokoinen tv joka hallitsee olohuonetta mölinällään. Ja kun ajattelee sitä sontaa mitä telsusta enimmäkseen tulee satojen mainosten kuorruttamana, päivästä toiseen, niin huh.
Sehän onkin sitä mukava istua olohuoneessa katsomassa tyhjää seinää ja kaunista sisustusta kun nainen vieressä huudattaa puhelimestaan niitä ihania some videoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä mutta jotkut TVt ovat pelikäyttöön jo yhtä hyviä kuin pelinäytöt.
https://www.mikrobitti.fi/neuvot/televisio-pelikayttoon-naita-4850-tuum…
Vierailija kirjoitti:
Oma huone noille romuille ja ovi kiinni.
Valitettavasti kaikilla ei ole varaa asuntoon, jossa olisi erillinen työhuone. Oma työpiste on makkarissa, kun olohuoneessa kävisi vielä enemmän hermoille. Makkarissa kuitenkin pääosin nukutaan, jolloin ei häiritse.
Barokkityylin tietsikat:
https://duckduckgo.com/?q=stampunk+computers&t=vivaldim&iax=images&ia=i….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkone kierrätykseen/SER:iin ja Macbook pro tilalle.
Olen ehdottanut mutta ei pyöri kuulemma pelit samalla lailla.
AP
Täällä joku ehdotti myös läppäriä.
Kummatkin ovat aivan kelvottomia ideoita. Jos naisella on ompelukone ja saumuri ja mies tulee ehdottamaan, että heittäisitkö noi pois ja alkaisit käyttämään neulaa ja lankaa, niillä saa saman aikaan. Niin vertaus olisi aika sopiva.
Läppäri: Se tarvitsisi ulkoisen näytön joka tapauksessa, sekä näppäimistön ja hiiren. Myös tuoli ja pöytä pitää olla, että ergonomia on entisellä tasolla. Parannusta tulisi ainoastaan keskusyksikön kohdalla, joka ei paljoa lohduta.
Apple: Aika sama, kuin vaihtaisi auton moottoripyörään. Voi tehdä joitain samoja juttuja, mutta ei kaikkea. Apple ei ole pelikoneen korvike.
Anteeksi en tiennyt että komponentit pitää ostaa suomesta