Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko perheitä, joissa aikuisilla lapsilla on eri puoluekanta kuin vanhemmillaan?

Vierailija
26.05.2020 |

Ja miten se sujuu?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ylipäätään hävettää, että perheeni uskoo, että äänestämällä voi vaikuttaa tai että "demokratia" olisi mitään muuta kuin umpipaska ja valheellinen järjestelmä. 

Perhettäsi varmaan hävettää kun kasvattivat tuollaisen wannabe tyrannin joka ei ymmärrä ettei äänestäminen tarkoita sitä että sinä yksin saat päättää kaikesta.

Vierailija
82/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat sivistyneeltä ja oppineelta, asiantuntevalta henkilöltä. Voisitko kertoa meille, mikä se vasemmistolaisuuden syvin idea on? Ja miksi kokkarit vaikuttavat sinusta yksinkertaisilta? 

Tämä ketju ei ole sitä varten. Osaat varmasti lukea joten voit mennä selvittämään sen ihan itse, perehtymällä asiaan, mutta voin antaa sellaisen vinkin ettei se ole mitään taikaseiniä, velalla elämistä ja muuta paskaa mitä olet itse täällä kuvannut. Koskaan ei kannata kysyä toiselta kokkareelta millaisia poliittiset vastustajat ovat (vastauksena saat vain opitun mantran), vaan menet ihan oikeasti perehtymään ilman ennakkoasennetta. Haastan sinut. Tulet yllättymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin oikeistolaisesta kodista lähtöisin. Äänestän demareita tai vasemmistoliittoa. Keskustaa vihaan syvästi.

Kun kerran vihaat Keskustaa niin silloin sinulla pitäisi olle syy sille.

Voitko ilmoittaa tuon syyn? 

Vierailija
84/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli intohimodemari nuorena, ikääntyessään kääntyi persuksi. Mun mutsi äänestää vasemmistoa ja me lapset vihreitä tai vasemmistoa. 

Isä ei meinaa millään käsittää tätä kuviota. Mua ei haittaa yhtään, me ollaan kuitenkin perhettä.

Vierailija
85/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä äänestänyt viime aikoina Persuja. Äiti Keskustaa ja Persuja.

Poika Vasemmsitoliittoa.

Pojan kanssa ei voi puhua politiikasta ollenkaan, koska hän kiihtyy ja suuttuu. Hän suuttuu sen takia ilmeisesti, koska hän huomaa argumenteillani, että on väärässä. Hänellä on illuusio vasemmistolaisesta reiluudesta, vaikka semmoista reiluutta ei oikeasti ole olemassakaan. Illuusio hyvästä maailmasta, missä vain annetaan kaikille hyvä, ilman ponnisteluja, "rikkailta".

Isä.

Vierailija
86/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi meidän perhe. Ei ongelmaa. Yleensä politiikka ei ole ykkösaihe nähdessä.

Vierailija
87/87 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä: oma perheeni. Epäilen että kaikki muut perheenjäsenet äänestävät persuja. Vanhempien kohdalla tiedän tämän varmaksi, sisarusteni kohdalla epäilen vahvasti. Itse äänestän vihreitä/demareita/vasemmistoa, riippuen vähän vaaleista ja ehdokkaista.

Tämä erimielisyys politiikassa on meinannut hajottaa välini perheeseeni ja se tuottaa minulle suurta surua - en vaan kestä yhtään että minulle rakkaat ihmiset ovat rasisteja ja uskovat populistien potaskat. 

Olen perheessäni, yllätys yllätys, korkeiten koulutettu, jos sillä mitään merkitystä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme