Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko perheitä, joissa aikuisilla lapsilla on eri puoluekanta kuin vanhemmillaan?

Vierailija
26.05.2020 |

Ja miten se sujuu?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ylipäätään hävettää, että perheeni uskoo, että äänestämällä voi vaikuttaa tai että "demokratia" olisi mitään muuta kuin umpipaska ja valheellinen järjestelmä. 

Perhettäsi varmaan hävettää kun kasvattivat tuollaisen wannabe tyrannin joka ei ymmärrä ettei äänestäminen tarkoita sitä että sinä yksin saat päättää kaikesta.

Vierailija
82/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat sivistyneeltä ja oppineelta, asiantuntevalta henkilöltä. Voisitko kertoa meille, mikä se vasemmistolaisuuden syvin idea on? Ja miksi kokkarit vaikuttavat sinusta yksinkertaisilta? 

Tämä ketju ei ole sitä varten. Osaat varmasti lukea joten voit mennä selvittämään sen ihan itse, perehtymällä asiaan, mutta voin antaa sellaisen vinkin ettei se ole mitään taikaseiniä, velalla elämistä ja muuta paskaa mitä olet itse täällä kuvannut. Koskaan ei kannata kysyä toiselta kokkareelta millaisia poliittiset vastustajat ovat (vastauksena saat vain opitun mantran), vaan menet ihan oikeasti perehtymään ilman ennakkoasennetta. Haastan sinut. Tulet yllättymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin oikeistolaisesta kodista lähtöisin. Äänestän demareita tai vasemmistoliittoa. Keskustaa vihaan syvästi.

Kun kerran vihaat Keskustaa niin silloin sinulla pitäisi olle syy sille.

Voitko ilmoittaa tuon syyn? 

Vierailija
84/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli intohimodemari nuorena, ikääntyessään kääntyi persuksi. Mun mutsi äänestää vasemmistoa ja me lapset vihreitä tai vasemmistoa. 

Isä ei meinaa millään käsittää tätä kuviota. Mua ei haittaa yhtään, me ollaan kuitenkin perhettä.

Vierailija
85/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä äänestänyt viime aikoina Persuja. Äiti Keskustaa ja Persuja.

Poika Vasemmsitoliittoa.

Pojan kanssa ei voi puhua politiikasta ollenkaan, koska hän kiihtyy ja suuttuu. Hän suuttuu sen takia ilmeisesti, koska hän huomaa argumenteillani, että on väärässä. Hänellä on illuusio vasemmistolaisesta reiluudesta, vaikka semmoista reiluutta ei oikeasti ole olemassakaan. Illuusio hyvästä maailmasta, missä vain annetaan kaikille hyvä, ilman ponnisteluja, "rikkailta".

Isä.

Vierailija
86/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi meidän perhe. Ei ongelmaa. Yleensä politiikka ei ole ykkösaihe nähdessä.

Vierailija
87/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä: oma perheeni. Epäilen että kaikki muut perheenjäsenet äänestävät persuja. Vanhempien kohdalla tiedän tämän varmaksi, sisarusteni kohdalla epäilen vahvasti. Itse äänestän vihreitä/demareita/vasemmistoa, riippuen vähän vaaleista ja ehdokkaista.

Tämä erimielisyys politiikassa on meinannut hajottaa välini perheeseeni ja se tuottaa minulle suurta surua - en vaan kestä yhtään että minulle rakkaat ihmiset ovat rasisteja ja uskovat populistien potaskat. 

Olen perheessäni, yllätys yllätys, korkeiten koulutettu, jos sillä mitään merkitystä on. 

Vierailija
88/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ja puolison perhe. Omat vanhemmat tai ainakin isä ovat olleet keskustalaisia ja me lapset vihervasemmistoa. Puolison perheessä ollaan perussuomalaisten/kokoomuksen puolella enemmän tai vähemmän ja puoliso on enemmän liberaali.

Ei puhuta politiikkaa lapsuuden perheille ja jos siihen meinaa keskustelu mennä, niin kommentoidaan vain lyhyesti asiattomuuksia esimerkiksi rasistisia huomautuksia.

Vierailija
89/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani demareita oikein jäsenkirjan kanssa, minusta tuli riistäjä, porvari, työläisten alistaja yrittäjä/kokoomuslainen.

En viitsi jutella politiikasta heidän kanssaan, eivät osaa vasta-argumentoida mitenkään.

Yleensä vihainen huutaminen käy argumentista.

Vierailija
90/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat äänestävät SKP:tä. Luulevat kasvattaneensa 3 kommaria lapsistansa. Oma puolue kanta on demarit, sisarusteni kokoomus ja perussuomalaiset. Vaan vanhemmat luulee vieläkin, että äänestämme SKP:tä. Heille jopa demarit edustaa porvareita.

Porvoossa SKPta vielä äänestetään. 

SKP on ainoa oikea vaihtoehto.

Vierailija
91/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kinastele politiikasta,  joskus keskustellaan. Ainoa oppi asiaan liittyen kotoa on ollut se, että aina pitää äänestää!

Vierailija
92/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa äänestetään ruskeita.

Vierailija
93/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa vanhempieni enkä puolisoni puoluekantaa, mutta olettaisin että useimmilla sujuu hyvin elämä vaikka olisi eri puolue. En ymmärrä miksi se olisi ongelma? 

Vierailija
94/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa minä ja vanhempani. 

Vierailija
95/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä: oma perheeni. Epäilen että kaikki muut perheenjäsenet äänestävät persuja. Vanhempien kohdalla tiedän tämän varmaksi, sisarusteni kohdalla epäilen vahvasti. Itse äänestän vihreitä/demareita/vasemmistoa, riippuen vähän vaaleista ja ehdokkaista.

Tämä erimielisyys politiikassa on meinannut hajottaa välini perheeseeni ja se tuottaa minulle suurta surua - en vaan kestä yhtään että minulle rakkaat ihmiset ovat rasisteja ja uskovat populistien potaskat. 

Olen perheessäni, yllätys yllätys, korkeiten koulutettu, jos sillä mitään merkitystä on. 

Itseasiassa yllätyin että olet korkeiten koulutettu, koska puoluekannat eivät sitä enteilleet. 

Vierailija
96/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kskskksm kirjoitti:

Vanhemmat persuaktiiveja molemmat tyttäret äänestävät vihreitä.

Siinä saa vanhemmat hävetä silmät päästään..

Vierailija
97/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli kokoomusperheessämme musta lammas, eli sosialisti, mutta hänestä tuli eläkkeellä persu ja hän alkoi kannattamaan Trumpia.

Vierailija
98/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.

Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "

https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…

Vierailija
99/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 77 v ja seuraan politiikkaa vanha isäni hokee kokoajan että te nuoret ette tiedä politikasta yhtään mitään.

Vierailija
100/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 77 v ja seuraan politiikkaa vanha isäni hokee kokoajan että te nuoret ette tiedä politikasta yhtään mitään.

:D Mitäs sitä siihen sitten sanomaan. 😂