Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko perheitä, joissa aikuisilla lapsilla on eri puoluekanta kuin vanhemmillaan?

Vierailija
26.05.2020 |

Ja miten se sujuu?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienviljelijävanhemmat olivat kepullaisia, tavan vuoksi, vaikkeivat ymmärtäneet politiikasta yhtään mitään.

Itse yliopistokoulutettuna taas ymmärrän sen verran, etten tikullakaan koske siihen p s kaan

Vierailija
102/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta tiedän lapseni äänestävän demareita, itse olen enemmän keskusta-oikeistolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Miksei sujuisi? Kokoomus ja vasemmistolaisuus tulee ihan hyvin toimeen, kun puhutaan asioista. Eikä halveksita ja jaotella ihmisiä. 

Vierailija
104/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koko laaja  suku on äänestänyt jo yli 100 vuotta Kokoomusta ja jopa jo  Kokoomuksen edeltäjää Nuorsuomalaista puoluetta. Avioon kun on menty niin miniät ja vävyt on käännytetty jos ovat olleet jotain muuta, harvoin ovat olleet. Periksi ei annettu arvomaailmasta edes Finlandisierung ajanjaksolla. 

Vierailija
105/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pienviljelijävanhemmat olivat kepullaisia, tavan vuoksi, vaikkeivat ymmärtäneet politiikasta yhtään mitään.

Itse yliopistokoulutettuna taas ymmärrän sen verran, etten tikullakaan koske siihen p s kaan

...ja tarkoitan tällä politiikkaa, kepulaisiin en ota kantaa

Vierailija
106/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että porukalla löytyy munaa. Itsellä kaveripiirissä kaikki äänestävät samaa kuin vanhempansa. Eivät toki myönnä sillä olevan mitään valitusta omaan äänestyskäyttäytymiseensä.

En voisi edes äänestää samaa kuin vanhempani, koska mulla ei ole kahta ääntä.

En varmasti ole mikään poikkeus siinä, että mun vanhemmat äänestää eri puoluetta.

Vierailija
107/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi yhtään kuunnella vanhemman persupropagandaa. t. vihreä aikuinen lapsi

Olette tasapainossa, sillä tuskin hänkään sinun puheitasi arvostaa.

Vähän sama tilanne. Aikuisten lasten isänä tällä elämänkokemuksella ei voi kuin ihmetellä, miten todellisuuteen perustumaton propaganda voi saada lapsen hylkäämään työhönsä perustuvan toimeentulon ja sen sijasta vinkuu kadulla istuen yhteiskunnan pahuutta tekemättä muuten mitään sen parantamisen eteen. 

Vierailija
108/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi yhtään kuunnella vanhemman persupropagandaa. t. vihreä aikuinen lapsi

Olette tasapainossa, sillä tuskin hänkään sinun puheitasi arvostaa.

Vähän sama tilanne. Aikuisten lasten isänä tällä elämänkokemuksella ei voi kuin ihmetellä, miten todellisuuteen perustumaton propaganda voi saada lapsen hylkäämään työhönsä perustuvan toimeentulon ja sen sijasta vinkuu kadulla istuen yhteiskunnan pahuutta tekemättä muuten mitään sen parantamisen eteen. 

Ihan akateemisesta mielenkiinnosta, paljonko tämä "työhön liittyvä toimeentulo" oli mitattuna yksilköllä säännöllisesti tilille kuukaudessa tulevat eurot?

Vierailija
109/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä: oma perheeni. Epäilen että kaikki muut perheenjäsenet äänestävät persuja. Vanhempien kohdalla tiedän tämän varmaksi, sisarusteni kohdalla epäilen vahvasti. Itse äänestän vihreitä/demareita/vasemmistoa, riippuen vähän vaaleista ja ehdokkaista.

Tämä erimielisyys politiikassa on meinannut hajottaa välini perheeseeni ja se tuottaa minulle suurta surua - en vaan kestä yhtään että minulle rakkaat ihmiset ovat rasisteja ja uskovat populistien potaskat. 

Olen perheessäni, yllätys yllätys, korkeiten koulutettu, jos sillä mitään merkitystä on. 

Tämä on erona Perussuomalaisissa ja SDP & Vihreät & Vasemmiston äänestäjissä. Vassarit eivät kestä vastapuolen mielipiteitä.

Minä, perussuomalaisena, korkeasti koulutettuna muuten, olen sitä mieltä, että kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä. Ei tulisi mieleenikään välirikko perheenjäsenten välillä politiikan vuoksi. 

Kommunismissahan ei erilaisia mielipiteitä sallita - suottaapi vaikka pudota ikkunasta.

Vierailija
110/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä: oma perheeni. Epäilen että kaikki muut perheenjäsenet äänestävät persuja. Vanhempien kohdalla tiedän tämän varmaksi, sisarusteni kohdalla epäilen vahvasti. Itse äänestän vihreitä/demareita/vasemmistoa, riippuen vähän vaaleista ja ehdokkaista.

Tämä erimielisyys politiikassa on meinannut hajottaa välini perheeseeni ja se tuottaa minulle suurta surua - en vaan kestä yhtään että minulle rakkaat ihmiset ovat rasisteja ja uskovat populistien potaskat. 

Olen perheessäni, yllätys yllätys, korkeiten koulutettu, jos sillä mitään merkitystä on. 

Tämä on erona Perussuomalaisissa ja SDP & Vihreät & Vasemmiston äänestäjissä. Vassarit eivät kestä vastapuolen mielipiteitä.

Minä, perussuomalaisena, korkeasti koulutettuna muuten, olen sitä mieltä, että kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä. Ei tulisi mieleenikään välirikko perheenjäsenten välillä politiikan vuoksi. 

Kommunismissahan ei erilaisia mielipiteitä sallita - suottaapi vaikka pudota ikkunasta.

Tunnistan tämän mielipiteiden jyräämisen 

Vierailija
111/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen, oma perheeni.

Vierailija
112/112 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä siitä mitä sanot, mutta puolustan kuolemaan asti oikeuttasi ilmaista sanomasi." Kuuluisa sitaatti kiteyttää sananvapauden syvimmän olemuksen.

Tämä olisi vihervasemmiston hyvä oppia