Tunnetteko perheitä, joissa aikuisilla lapsilla on eri puoluekanta kuin vanhemmillaan?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida puoluekanta periytyä muilla kuin kepulaisilla.
Voi olla niin suurimmalla osalla, mutta ei meillä. Mun vanhemmat kepuja, itse olen demari ja mun poika persu. Ihan sovussa ollaan.
Teillä senkun paranee sukupolvittain 👍
Pojan lapsi äänestää sitten vielä natsimpaa puoluetta?
Vanhemmat kokoomus ja vihreä, minä kokoomus, veli vasurit, toinen veli kokoomus/vihreät ja vaimo kokoomus
Joskus vasuri-veljelle naljailen että missäs se velkaseinä on, josta vois hakea kaikille helposti hyvää
Kaikki siis tosi hyvissä väleissä. Politiikasta voi puhua koska vain.
Meidän perheessä varmaan suurin osa äänestää eri puoluetta kuin me.
Omat vanhemmat Persuja, itse äänestän tällä hetkellä Vasemmistoliittoa mutta olen liikkuvaäänestäjä vihervasemmiston sisällä.
Ei olla oltu vanhempieni kanssa missään tekemisissä vuosikymmeneen, mutta välirikko ei johtunut mistään poliittisista erimielisyyksistä johtuvasta riidasta, vaan siitä että vanhempani tekivät paljon pahaa, esim. olivat henkisesti ja fyysisesti välivaltaisia, laiminlöivät meitä lapsia ja tuhlasivat rahat alkoholiin, ja altistivat meidät lapset sellaisille asioille joita yhdenkään lapsen ei tulisi missään nimessä todistaa, esim. isä ra i s k a si äitini silmieni edessä kun olin 9v, traumatisoiden minutkin.
Jos tuosta voi sanoa edes jotain positiivista niin rankka lapsuus kasvatti sympatiaani muita kohtaan, mikä näkyykin poliittisissa mielipiteissäni. Olen iloinen siitä koska tiedän että kaikkia kärsimys ei suinkaan jalosta vaan ihmisestä voi tulla myös katkera ja pahantahtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat kokoomus ja vihreä, minä kokoomus, veli vasurit, toinen veli kokoomus/vihreät ja vaimo kokoomus
Joskus vasuri-veljelle naljailen että missäs se velkaseinä on, josta vois hakea kaikille helposti hyvää
Veljesi pitää sinua varmasti helvetin yksinkertaisena (ja syystä), mutta sivistyneenä ei sano mitään että rauha pysyy maassa. :D
Isä kokoomuslainen, minä sdp eli maltillinen vasemmisto.
Meillä on nelihenkinen perhe, jossa jokaisella on eri puoluekanta. Ihan hyvin menee, kiitos kysymästä.
Meillä oli ja on todennäköisesti omassa lapsuudenperheessäni tällä tavalla. Kumpikin sisarukseni edustaa aika lailla oik/vas ääripäätä ja vanhempani eivät kumpaakaan näistä, en myöskään itse kumpaakaan näistä. Tosin meillä kotona ei myöskään puhuttu politiikkaa ja vanhemmat eivät vaalisalaisuuden vedoten koskaan kertoneet, ketä äänestävät. Eivät missään vaaleissa. Eivät toki meiltä lapsiltakaan tätä tivanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljesi pitää sinua varmasti helvetin yksinkertaisena (ja syystä), mutta sivistyneenä ei sano mitään että rauha pysyy maassa. :D
Ei pitäisi vastata tällaisiin, mutta hänkin myöntää, että omassa henkkoht taloudessaan ei käytä velkaa ratkaisuina samaa tapaan kuin oma puolue käyttäisi.
Sivistystä en muuten arvioi, mutta yliopistokoulutettuja ollaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkarit on yleensä niin yksinkertaisia, että tuskin edes tajuaisi, vaikka tulisi sanottua. Mutta hyvä kuitenkin, että kunnioittaa perhesopua enemmän kuin sanomista.
Me ollaan vihervassareita ja tytär nyt harhailee jossain Kokoomuksessa tällä hetkellä. Antaa nuorten kokeilla, kyllä routa porsaan kotiin tuo. Vävynen flirttailee persujen kanssa, että sitä mä karsastan, enkä ole uskaltanut miehelle sanoa.. Jospa tämäkin vaan harhailis. Hänen vanhemmat ovat demareita kaupunginvaltuustossa.
Vanhemmat kepuja, minä vihreä. Hyvin sujuu.
Kamalaa miten moni tunnustaa palstalla että kannattaa p*rsuja :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkarit on yleensä niin yksinkertaisia, että tuskin edes tajuaisi, vaikka tulisi sanottua. Mutta hyvä kuitenkin, että kunnioittaa perhesopua enemmän kuin sanomista.
Ei varsinaisesti pahalla, mutta vihervasemmistolaisten leima täysin holtittomasta taloudenpidosta ja haihattelusta vain vahvistuu kun näitä kommentteja lukee :D
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi vastata tällaisiin, mutta hänkin myöntää, että omassa henkkoht taloudessaan ei käytä velkaa ratkaisuina samaa tapaan kuin oma puolue käyttäisi.
Vaikuttaa siltä että sinä olet vain ymmärtänyt hänen sanoneen jotain tollaista. Et vaan tiedä millaista politiikkaa vassarit oikeasti ajaa, siksi jatkuva poliittinen naljailusi veljellesi ei koskaan osu maalin. Voin vain kuvitella sitä silmien pyörittelyä kun yrittää pitää välit typerään kokkareveljeen joka on niin sivistymätön että luulee joidenkin taikaseinä läppien olevan hurjan hauskoja vitsejä.
Teini-ikäinen poikani on persuihin kallellaan.
Minun on ollut vaikea ymmärtää tätä. Miksi kaikista mahdollisista puolueista juuri se.
Minua ylipäätään hävettää, että perheeni uskoo, että äänestämällä voi vaikuttaa tai että "demokratia" olisi mitään muuta kuin umpipaska ja valheellinen järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että sinä olet vain ymmärtänyt hänen sanon
Vaikutat sivistyneeltä ja oppineelta, asiantuntevalta henkilöltä. Voisitko kertoa meille, mikä se vasemmistolaisuuden syvin idea on? Ja miksi kokkarit vaikuttavat sinusta yksinkertaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti pahalla, mutta vihervasemmistolaisten leima täysin holtittomasta taloudenpidosta ja haihattelusta vain vahvistuu kun näitä
Suomella on ollut tällä vuosituhannella enenmän kokoomuslaisia pääministereitä ja valtiovarainministereitä kuin demareita. Miten on mielestäsi mennyt?
Vanhemmat kepulaisia, isoveli perussuomalainen ja meikäläinen entinen vihreä, nykyisin sdp:läinen
N40