Tunnetteko perheitä, joissa aikuisilla lapsilla on eri puoluekanta kuin vanhemmillaan?
Kommentit (84)
Faija äänestää Kokoomusta, äippä milloin mitäkin, Kokoomus, SDP ja Vihreät nyt ainakin. Sisko äänestää todennäköisesti Vihreitä. Itse äänestin Kokoomusta 2007, mutta 2011 lähtien olen äänestänyt Jussi Halla-ahoa tai jotakuta mahdollisimman fiksua persua.
Voiko joku yrittäjän, joka äänestää Kokoomusta, lapsi ilmoittautua, joka ei äänestä Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku yrittäjän, joka äänestää Kokoomusta, lapsi ilmoittautua, joka ei äänestä Kokoomusta.
Hep. Vanhemmat ovat jopa yrittäneet maksaa minulle että äänestäisin kokoomusta.
Olen itse vasemmistoaktiivi.
Ei taida puoluekanta periytyä muilla kuin kepulaisilla.
En ole yleensä äänestänyt samoja puolueita kuin vanhempani, ja toivon että omat lapseni tekevät ihan omia johtopäätöksiä asioista ja äänestävät niiden mukaan.
Vanhempani ovat vankkumattomia kokoomuslaisia, samoin ainakin yksi sisaruksistani. Hassua kyllä, että ainakin vanhempani arvostavat kovasti verovaroilla kustannettuja palveluita, kuten terveyskeskuksia, mutta äänestävät puoluetta, joka suosii yksityistämistä. Muiden sisarusteni puoluekantaa en tiedä. Itse olen vihreä, en pidä ollenkaan kokoomuksen kovista arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niin suurimmalla osalla, mutta ei meillä. Mun vanhemmat kepuja, itse olen demari ja mun poika persu. Ihan sovussa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku yrittäjän, joka äänestää Kokoomusta, lapsi ilmoittautua, joka ei äänestä Kokoomusta.[/
Huutelen sivusta, meillä mies yrittäjä, äänestää kokoomusta ja lapsemme äänestää vihreitä.
Oikeastaan tuntuisi oudommalta jos tuntisin ihmisiä joilla on sama puoluekanta kuin vanhemmillaan.
Äidin ja isäpuolen kannasta en tiedä, mutta eivät ainakaan vihreitä äänestä, kun ovat kovia bisnesihmisiä. Isä äänestää persuja. Itse äänestän vihreitä. Politiikasta vaikea puhua, kun kaikilla meistä on todella vahvat poliittiset mielipiteet. Isän mielestä esimerkiksi Sipilä on ihan kelpo veikko, itse vihaan kyseistä äijää. Isäpuoli vihaa kommunisteja, itse olen kommari.
Ei varmaan ole olleñkaan harvinaista, näin meidänkin perheessä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niin suurimmalla osalla, mutta ei meillä. Mun vanhemmat kepuja, itse olen demari ja mun poika persu. Ihan sovussa ollaan.
Teillä senkun paranee sukupolvittain ☺️👍
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ovat vankkumattomia kokoomuslaisia, samoin ainakin yksi sisaruksistani. Hassua kyllä, että ainakin vanhempani arvostavat kovasti verovaroilla kustannettuja palveluita, kuten terveyskeskuksia, mutta äänestävät puoluetta, joka suosii yksityistämistä. Muiden sisarusteni puoluekantaa en tiedä. Itse olen vihreä, en pidä ollenkaan kokoomuksen kovista arvoista.
Onpa typerät vanhemmat jos haluavat julkisten palvelujen säilyvän mutta äänestävät Kokoomusta joka haluaa yksityistää kaiken 😂
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat äänestävät SKP:tä. Luulevat kasvattaneensa 3 kommaria lapsistansa. Oma puolue kanta on demarit, sisarusteni kokoomus ja perussuomalaiset. Vaan vanhemmat luulee vieläkin, että äänestämme SKP:tä. Heille jopa demarit edustaa porvareita.
Porvoossa SKPta vielä äänestetään.
Meidän perheessä äiti on SDP:läinen, veljeni persu, isä keskustalainen ja minä Äänestän pääasiassa vasemman laidan puolueita. Veljen kanssa emme keskustele politiikasta koska siitä, tulisi vain riitaa.
Hän kannattaa kovia arvoja, minä ja vanhempani kannatamme julkisten palveluiden säilyttämistä.
Täällä teinit kapinoivat vihreää äidinsukuaan vastaan olemalla kanssani full-HD isämmaallisia. Pian, kolme vastaan yksi -ylivoimalla, käännytämme äidinkin peisetiksi.
Ei mitään hajua, ketä äitini äänestää. Aktiivinen äänestäjä on kuitenkin. Isä äänestää harvoin, minä en ole eläissäni äänestänyt. Ei juurikaan puhuta politiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä teinit kapinoivat vihreää äidinsukuaan vastaan olemalla kanssani full-HD isämmaallisia. Pian, kolme vastaan yksi -ylivoimalla, käännytämme äidinkin peisetiksi.
Ulinalaudalla sattuu ja tapahtuu 😂
Vanhemmat ottivat aikoinaan eroa omiin vanhempiinsa, erosivat kirkosta tms. Itsellä ei ole ollut vastaavaa tarvetta. Eri puoluetta toki äänestän.
Omat vanhemmat aikanaan vakaumuksellisia vihreitä (90-luvulla). Itsekin menin vanavedessä kunnes rupesin opiskelemaan. Nyt kokoomus puolueena lähimpänä sydäntä (empaattista sellaista) Hall.Ah. vaikuttaa älykkäimmältä yksittäiseltä poliitikolta.
Vanhempani ovat 2010-luvulla tulleet järkiinsä ja kääntyneet pois vihreän sekä vasemmalla olevan politiikan riveistä. Eli ajattelumme on sittenkin edelleen samoilla linjoilla muttei siksi, että olisin seurannut vanhempiani.