Tapailumies ja hyväksikäytetty olo :/
Hei! Haluaisin saada vähän näkökulmaa tilanteeseen, kiitollinen jos viitsitte heittää mielipidettä asiaan. Eli!
Olen tapaillut pari kk ajan miestä joka on todella mukava, tasapainoinen, oikein lottovoitto monelta eri kantilta katsottuna. Järkevä ja keskusteleva, syvällinen henkilö. Mulla on oikein ihana ja mukava fiilis muilta osin mutta taloudellinen epätasa-arvo nyppii ja kovasti, en nyt tiedä onko vika minun päässä?
Olen siis meistä huomattavasti varakkaampi, minulla on perittyä omaisuutta sekä olen ollut jo hyvät tovit nk. hyvillä ansioilla. Miehellä on duunarityö jonka lisäksi opiskelee,vuokrayksiö,ei säästöjä eikä mitään omaisuutta. Runsaasti opintolainaa. Kummallakaan meistä ei lapsia, olemme 30-40 väliltä.
Tilanne nyppii siis siltä osin että me hengaillaan aina minun luona. Minulla on toki 100 neliötä isompi kämppä kuin hänellä hyvällä sijainnilla, iso piha ja merenranta tuossa kivenheiton päässä. Hänellä on vuokrayksiö joten tämä on jotenkin luonnostaan kai kääntynyt näin? Silti toivoisin ettei hän tulisi tänne aina tyhjin käsin ja osallistuisi edes jotenkin esim. ruokakuluihin, ei ole vielä näin tehnyt. Viimeksi vihjailin että viikonlopun ruokiin meni minulta 100e, ei kommentoinut mitenkään.
Muutaman kerran lainannut autoani (ei omista autoa, pk-seudulla ei tarvitse kuulemma eikä ole koskaan omistanut) ja silloin tankkasi kyllä. Esim. Ulkona ei olla käyty syömässä kun on korona-aika, en tiedä tarjoaisiko silloin? Nyt myös muutto tulossa, olettaa automaattisesti että tulen autoineni jeesaamaan. On myös usein kyytiä vailla.
Nyt kesäloma häämöttää ja ollaan keskusteltu lomasuunnitelmista, varaamani loma ulkomaille peruuntui joten olen menossa mökille (n. 2h päässä täältä pk-seudulta) ja mies olisi innoissaan lähdössä mukaan, tokihan tämä tarkoittaa että tulisi ja menisi kyydilläni minun omistamalle mökille ja olisi siellä niin kutsutusti minun piikkiin.
Oma pää lyö tyhjää, jos mies muuten mahtava mutta tyhjätasku niin opinko katsomaan nk sormien läpi tätä touhua vai mitä tekisitte tilanteessani? Jos tilanne olisi niin että minä olisin mies ja hän nainen, huutaisi kaikki täällä kuorossa gold diggeriä.
Juttelin miehelle josko varattaisi matka syksyn pimeille, hänellä ei ole varaa ja tämä surettaa. Ikävä tosiasia on että monet suunnitelmat vaativat rahaa.
Mietin onnistuisiko pidemmän päälle tämä tapailu, itselläni ei tarvetta muuttaa yhteen, ottaa lainoja tai lisääntyä hänen tai kenenkään kanssa. Kiitos mielipiteistä!
Kommentit (106)
Ei tulisi itsellä köyhänä miehenä edes mieleenkään lähestyä naisia. Tulee vain ongelmia kuitenkin kun naiset haluaa matkustella sun muuta.
Luulisi sen Ap:n miehenkin tajuavan.
M36
Vierailija kirjoitti:
Olet saita ihminen, ja materialistinen. Iloitse niissä lukaaleissasi ja mökeissäsi ihan yksin vaan äläkä ala tapailla ketään ettei kukaan vahingossakaan pääsisi osalliseksi sinulle tuurilla sattuneeseen elintasoon. Itselleni on itsestäänselvää jakaa vähästänikin ystävien ja rakkaiden iloksi, sinun sydämesi tilalla on laskukone.
Kyllä minuakin ärsyttäisi jos pitäisi yksin maksaa sellainen, jota yhdessä käytetään. Ei kukaan jaksa loputtomiin maksaa yksin.
Olen köyhä, mutten kehtaisi loisia.
MInua ei tuo haittaisi. Eri asia olisi ostella miehelle tavaroita. Jos on varaa niin ei mitään ongelmaa. Eikä olisi minulle ongelma olla tuollaisessa suhteessa se köyhempikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo on mieheltä vain hienovarainen yritys häivyttää sinut elämästään loukkaamatta sinua.
Hän on se aktiivisempi osapuoli tapailussa. Haluaisi nähdä joka päivä, esitellä minut ystävilleen jne, itselleni riittäisi kerran viikossa näkeminen ja mielestäni mihinkään ei ole kiire.
Ap
No tottakai. Ei tuosta tule mitään. Mies on kohta raahaamassa sua vihille samalla kun katselee kaupasta isompaa lompsaa. Mä olen ollu vähän vastaavassa tilanteessa ja se otti päähän koko ajan enemmän ja enemmän. Sitten jos vielä odotukset suhteelta on ihan eri tasolla niin parempi laittaa kantapäät vastatusten ja lähteä eri suuntiin.
Mikset tapaile rikasta miestä? Oletko valmis tekemään yhdessä köyhäilyjuttuja?
Lisäksi voi iskeä 3. maailmansota, mega-tulivuori voi räjähtää tai UFO-miehet hyökätä maapallolle, yhtäkaikki "kaek män".
Velkasijoittaminen, tai sijoittaminen ylipäätään, ei ole sopivaa "entäs jos" -persoonille, näiden kannattaa kävellä oman pankkineuvojan luokse ja laittaa rahat oman pankin ylihinnoiteltuihin 0-tuottoisiin rahastoihin. Toinen hyvä vaihtoehto on myös ottaa rahat käteisenä ja laittaa ne patjan sisälle, kunhan muistaa hiukka pöyhiä ettei sataset homehdu.
Järkevällä varautumisella voi pienentää riskiä, ei toki poistaa.