Tiina, ihan ikäisensä näköinen. Miltä näyttää 40 v
Törmäsin juttuun, jossa Tiinaa luullaan aina ikäistään nuoremmaksi. Minusta hän näyttää just ikäiseltään?
Miltä ihmeeltä nelikymppiset oikein näyttävät noin normaalisti? Mikä siis mielletään tuohon ikään kuuluvaksi? Ylipaino ilmeisesti. Sehän vanhentaa. Tätimäinen vaatetyyli ja vanhanaikaiset silmälasit??
Kommentit (56)
Ihan ikäisensä näköinen nätti nainen. Olisiko se enemmänkin pukeutumistyyli ja vaikka kiinnostuksen kohteet jotka antavat tällaisen vaikutelman? Jos vaikka poikkeaa työyhteisössä rennommalla pukeutumistyylillä, josta voi syntyä mielikuva nuoremmasta henkilöstä? Tai on tosiaan pieni ja siro.
Kylläpä kävi ketuttamaan, kun hoetaan Tiina sitä, Tiina tätä, eikä naisen nimi edes ole Tiina. T: Oikeasti Tiina
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä juttua yhtään. Tämähän on jo jonkun viikon vanha, ja näytin silloin tuota jutun kuvaa miehelleni ja kysyin, että no minkä ikäinen tää susta on? Vastasi, että no jos otsikossa valittaa näyttävänsä 10v nuoremmalta, niin on sitten varmaan nyt 50v. Samaa ajattelin itsekin. Ihan ikäiseltään näyttää. Juuri tältä näyttävät 4-kymppiset, joilla elämäntavat kunnossa, ei ryypätä eikä polteta. Se kyllä alkaa näkyä naamassa tässä iässä.
Ihmeellistä itsensä korostamista nämä "näytän 10v nuoremmalta"-jutut. Tälläkin palstalla niitä on säännöllisesti, ja koska kuvaa ei näe, epäilen että nämä tyypit on just näitä Tioja, jotka kuvittelevat olevansa niin nuorekkaita, kun pukevat hupparin päälleen, käyvät ottamassa tekoripset ja huutelevat että jakkupukuun en suostu tässä iässä pukeutumaan. Itse asiassa aika harva nykyään pukeutuu jakkupukuun, vaikka työ vaatisikin siistiä pukeutumista, joten en tajua tätäkään, mistä tuo jakkupukujuttu aina tulee. Siististi voi pukeutua niin monella tavalla.
Tuo jakkupukujuttu on niin outo. Olen tehtävässä (laki) jossa jakkupuku on edelleen perus työasu, ja kyllä nuoremmat kollegat näyttävät nuorilta myös jakkupuvussa. Eihän jakkupukuista Sanna Mariniakaan kukaan erehdy 50-vuotiaaksi luulemaan.
Jakkupuku myös on nimenomaan sellaista pukeutumista jota kukaan ei suosi vapaa-ajalla, ja työaikana vain kun etiketti vaatii. Se ei ole meilläkään koko aikaa, vaan vain jos on asiaa oikeuteen, tapaamisia tms. Jos hienostella haluaa, niin siihenkin on noin miljoona hauskempaa vaihtoehtoa kuin perus arkijakkupuku.
Nelikymppisten naisten pukeutuminen kyllä yleensä eroaa teinityylistä, mutta jakkupuvun kohdalla se ero ei mene.
Onkohan tämä totuus myös av:lla parveilevista +40v naisista jotka ovat omasta mielestään ainakin 10v ikäistään nuoremman näköisiä, hyvä jos ei tyttäreen sekoiteta..?
Mun mielestä paras juttu oli kun muijan 45v/150cm ja poika 8v/130cm kanssa oltiin eräältä vanhemmalta mieheltä ostamassa venettä, puhui koko ajan että olin lähtenyt lasten kanssa venekaupoille, lapset tykkää veneillä ym.
Muija hinkeentyi kunnolla kun tajusi että lapsella tarkotti sitä.
Ihan ikäiseltään tuo näyttää, ihmettelin iteki. Ite oon himpun verran alle 40 ja oon pitkä, blondi, mutta voisi luulla kolmikymppiseksi nopsaa katottuna. Naamaa kun kattoo niin silmärypyt on ja päässä on orastavia raitoja harmaata, joten joku voisi kai luulla 45:ksikin. Eipä haittaa. Harmaa on charmantti enkä yritä näyttää olevani nuoremman näköinen. Oon vielä alle 40 mutta sanon aina olevani nelikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on näitä, joka pukeutuu kuin teini, mutta näyttää muuten ikäiseltään.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa ei kai kerrota pituutta?
Epäilen, että Tia (ei Tiina) on lyhyt ja kohtalaisen hoikka. Semmoinen kun käyttää huppareita, ei näyttävästi meikkaa eli on naturelli look -> vaikutelma nuoremmasta.
Jos näkisimme Tian meikattuna, hiukset ojennuksessa, tyylikkäässä asussa -> ikä täsmäisi.Joo tää on hauska! Selkeästi aikuisen näköistä, mutta 150-senttistä luullaan usein max 20-vuotiaaksi. Ihan kuin siinä vaiheessa vielä tulisi 10-20 senttiä pituutta lisää. :D
Kirjoitin tuon aiemman kommentin, sillä olen läheltä nähnyt tilanteita.
Oma tyttäreni oli lähes 30-vuotias (jatko-)opiskelija ja menin saattamaan häntä juna-asemalle. Lippupisteessä hänelle tarjottiin lastenlippua! Tyttäreni halusi ostaa kumminkin aikuisten lipun, eikä ollut oikeutettu edes opiskelija-alennukseen.
Asia nauratti minua, mutta tyttöni sanoi, että tuota tapahtuu ihan koko ajan.
Hän on "lapsellisen" näköinen nykerönenä, alle 160 cm luonnonlapsi, hipahtavissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tiinan kotikulmilla nelikymppiset ovat tosi vanhan näköisiä!? Suhteellista siis
Tätä olin tulossa sanomaan. Veikkaan että on itä-Helsingistä. Ripsipidennykset viittaa siihen vahvasti ja huppari.
Kyllä siellä suurin osa naisista on tuossa iässä jo karua katseltavaa. Rööki, sidukka ja yh-äitiys vanhentavat.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Mullaon ollut lapsesta lähtien alaspäin kääntyvät suupielet. Nelikymppisenä aikas kivat... ei auta yhtää lihoa.
Viinin sivistynytkin viikottainen tissuttelu vanhentaa. Naisiata tulee aika väsähtäneen näköisiä. Tupakointi näkyy harmaana ihona
Tästä oli jo 2 pitkää ketjua ajallaan! Ja henkilön nimi oli Tia, ei Tiina.
Henkilö sanoo olevansa nuoren näköinen -> henkilöllä ryppyjä -> mammoilla peijaiset
nuoremmaksi ? näyttää ihan 40-45v
Nää on näitä. Esimerkkitapauksen ikä voisi olla jossain 28-48 väliltä, joten lähinnä siis ikäisensä näköinen. Oikeastihan se ongelma on siinä, että jotkut kohtelevat muita ihmisiä eri tavalla sen mukaan, ovatko nämä 30 vai 40. Saati sitten 25 tai 50. Siinähän se virhe oikeastaan on. Tuntemattomasta ihmisestä ei pitäisi tehdä mitään höperöitä oletuksia sen perusteella, miksi arvioi tämän iän. Ainoa paikka, jossa itse olen selkeästi saanut aivan erilaista kohtelua, on joku Sokoksen kassa - huppareissa, lenkkareissa ja ponkkari päässä ilman meikkiä versus ns. aikuisen tyylikkäissä vaatteissa nutturassa ja arkimeikissä. Mutta tuo ei luultavasti ole ikään vaan varallisuustasoon liittyvä oletusero ja näkyy kohtelussa.
Tytöttelystä en jaksa vanhuksille suuttua näin yli nelikymppisenäkään, hassuahan se on kun mummot ja papat höpisee ja kyllä mullakin on parikymppisiä kohtaan vahva suojeluvaisto, että kannattaisi vain ymmärtää.
Yleensähän näitä ikäarvioita alaspäin naisille pidetään kohteliaisuutena, en kyllä itse osaa ajatella niinkään, olen pitänyt siä lähinnä huvittavana, mutta myös ymmärrettävänä. Kaikki iät on hyviä ja meneillään oleva on erinomainen. Äitini aikoinaan piristyi aina valtavasti, kun joku luuli häntä tämän ikäisenä silloisen teini-ikäisen minun siskoksi. Itse jos kuulisin nyt tuollaista roskaa niin remahtaisin röhönauruun, mutta suhtaudunkin ihan oikeasti ikääntymiseen ilolla. Olen paljon onnellisempi itseni kanssa näin 40+++ iässä kuin parikymppisenä, vaikka ulkoisesti kuinka rupsahtanutkin. Ei haittaa siis mitään. Melkein kaikki kun on kuitenkin paremmin.
Ei nyt kovin kummoinen ongelma mielestäni, ellei asu jossain konservatiivien kehdossa, jossa huppariasuinen aikuinen nähdään narkkarina tms.
M44v kirjoitti:
Mun mielestä paras juttu oli kun muijan 45v/150cm ja poika 8v/130cm kanssa oltiin eräältä vanhemmalta mieheltä ostamassa venettä, puhui koko ajan että olin lähtenyt lasten kanssa venekaupoille, lapset tykkää veneillä ym.
Muija hinkeentyi kunnolla kun tajusi että lapsella tarkotti sitä.
Mitäs ei ole aikuisen ihmisen mittainen. Turha siitä on hikeentyä jos on pituusvammainen ja joku erehtyy.
Apua, miten harhaista menoa :D
" minulla ei ole ryppyjä" öh, sumeassa huonolaatisessa selfiessäkin näkyy kulmakarvojen välin poikkirypyt ilmiselvästi....
Nää on näitä ikiteinejä, joilta kysytään papereita koska vaikuttavat niin kännisille/sekaville/tms muuta epäilyttävää, ja ottavat kohteliaisuutena