Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hipelöidyt kaupan tomaatit. Pesettekö ulkopuolen saippualla varmuuden vuoksi

Vierailija
25.05.2020 |

Koska korona. Hipelöidyt ja muiden ihmisten mahdollisesti koskemat tomaatit inhottivat jo tätä ennen aivan kauheasti. En siis vielä pese saippualla mutta mietin pitäisikö.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti olen vain huuhdellut vedellä. Nyt korona aikana käytän pesuainetta. Tuntuu hölmöltä, mutta minkäs teet.

Vierailija
2/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedellä hyvin pesen, en käytä mitään aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never.

Vierailija
4/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieron ne jauhenlihan pesuvedellä.

Vierailija
5/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole nyt korona-aikana uskaltanut ollenkaan ostaa irtomyynnissä olevia tomaatteja, olen ostanut vain pakkauksessa olevia.

Vierailija
6/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain paketissa tulevia kotimaisia terttutomaatteja. Ne huuhdon vedellä.

Vierailija
7/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tarttuu erittäin heikosti pinnoilta, joten vedellä peseminen riittää. Menee jo sairaan puolelle alkaa pesemään saippualla elintarvikkeita.. 

Vierailija
8/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostain vain pakattuja, esim. luumukirsikatomaatteja rasiassa. Huuhtelen ne lämpimällä, en pese. Toistaiseksi on mennyt ok näin.

Vierailija
9/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kauppaan heti aamukuudelta (riskiryhmäläinen) eikä niitä tomaatteja silloin ole kerinnyt moni hipelöidä. Siltikin huuhtelen ne.

Vierailija
10/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tarttuu erittäin heikosti pinnoilta, joten vedellä peseminen riittää. Menee jo sairaan puolelle alkaa pesemään saippualla elintarvikkeita.. 

Samaa mieltä.

Niille, jotka pesevät kaiken pesuaineilla, hyöty lienee psykologinen.

Virus on  niin näkymätön, ja koska se tarttuu ilmateitse, ihminen tuntee itsensä avuttomaksi. Kun pesee kovasti pintoja, niin tuntuu, että asia on (muka) itsellä hallussa. Sama pätee heppoisiin tai kotikutoisiin maskeihin.

Vierailija
11/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske irtotomaatteihin. Ostan vain pakattuja. 

Vierailija
12/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä pese saippualla. Ruuasta tulee syömäkelvotonta saippuan jälkeen. Pelkällä vedellä huuhtelen.

Vierailija
13/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruiskutan vaivihkaa kloriittia koko hedelmävihannes-osaston kaukaloihin ennen valintoja, niin voin olla varma puhtaudesta.

Vierailija
14/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen siirtynyt ostamaan vain rasiaan pakattuja kirsikka/luumutomaatteja. Muutkin tuotteet, mitä toiset hipelöivät kaupassa, ostan nykyään vain pakattuna. Sinänsä ärsyttää suosia muoviin pakattuja elintarvikkeita, kun olen niitä yrittänyt välttää. Mutta näin toimin kuitenkin toistaiseksi.

Vierailija
15/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole nyt korona-aikana uskaltanut ollenkaan ostaa irtomyynnissä olevia tomaatteja, olen ostanut vain pakkauksessa olevia.

Voithan kypsentää ne kokonaan tai osittain, esim. Uuniin oliiviöljyn ja yrttien kanssa muhimaan, niin ne tuolla etelän maissakin niitä kypsentävät.

Itse olen tomaatit kastanut hetkeksi kiehuvaan veteen, kyllä siinä käsittelyssä delaavat mitkä hyvänsä virukset. En mielelläni syö vieraiden asiakkaiden käsien lähmimiä vihanneksia raakana.

Vierailija
16/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki vihannekset hyvin.

Ja hedelmät.

Salaatteja en nyt osta.

Vierailija
17/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Inhottaa muutenkin, ei vain korona, ja terttutomaatit maistuvat eriltä.

Vierailija
18/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Ostan pakastekasviksia jotka paista kunnolla.

Vierailija
19/19 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en helvetissä pese saippualla. Ruuasta tulee syömäkelvotonta saippuan jälkeen. Pelkällä vedellä huuhtelen.

Astianpesuainetta ja perusteellinen huuhtelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi