Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen ihmisen käytös synnytyksen aikana- Hyväksyisittekö asian?

Vierailija
25.05.2020 |

Moikka!
Tarvitsisin apua yhteen asiaan ja olisin todella kiitollinen, jos joku voisi kirjoittaa omia ajatuksia..
Tästä tapahtumasta on jonkin aikaa, mutta edelleen mietin välillä, miten tämä asia pitäisi ottaa. Täytyy myöntää, että en yhtään tiedä, miten suhtautuisin asiaa vielä tänäkään päivänä.
Noh, asiaan..
Synnytyksestäni on jonkin aikaa. Se kesti melkein vuorokauden. Mieheni äiti viestitteli miehelleni melkein koko synnytykseni ajan. Tuo mieheni äiti muun muassa kommentoi kuinka hidasta touhua on, kuinka ei mihinkään etene yms. Hän oli hermoissaan.
Kaikki asiat olivat sitä ennen hyvin, mutta itseäni alkoi ärsyttämään tuo. Oikeastaan eniten ärsytti, ettei voinut yhtään antaa rauhaa. Mua itseäni tuo loukkasi kyllä.
Olen käynyt asian läpi kyseisen ihmisen kanssa ja hän ei näe toiminnassaan mitään väärää eikä ole kuulema tarkoittanut pahaa. Ei myöskään ole pyytänyt anteeksi. Mä mietin vielä tänäkin päivänä, että miten mun pitäisi suhtautua tuohon asiaan ? Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia? Mitä te itse ajattelisitte asiasta?
Kiitos teille jotka jaksoitte lukea :)

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on idiotti, mutta kun ei tajua, niin ei tajua.

Sen sijaan miehesi on suorastaan törkeä, jos viestittelee äitinsä kanssa, kun vaimo synnyttää. Miehesi tulisi ratkaista tilanne ja keskustella äitinsä kanssa tästä ja toivon mukaan saada anoppi pyytämään anteeksi. Se tietenki edellyttää, että edes miehesi kunnioittaa tunteitasi.

Vierailija
2/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tulevaa mummoa vain hermostuttu itseäänkin. Ainakaan tämän aloituksesi pohjalta en näe noissa viesteissä mitään pahansuopaista tarkoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut vaan viestitellä itsekseen, tärkeämpi kysymys on oletko puhunut miehesi kanssa miksi hän vietti koko synnytyksen tekstaillen äidilleen?! Ihme nyhverö.... Puhelimessa on off-nappi.

Vierailija
4/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä olisi anteeksi pyytänyt, jos ei koe mitään väärää tehneensä. Enkä mäkään tuota kyllä pahana pidä, jännityksestä varmasti johtui.

Vierailija
5/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha minusta anopille on loukkaantua, tuskin tarkoitti pahaa. Miehesi olisi toki voinut vastailla vähemmin aktiivisesti.

Vierailija
6/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että tulevaa mummoa vain hermostuttu itseäänkin. Ainakaan tämän aloituksesi pohjalta en näe noissa viesteissä mitään pahansuopaista tarkoitusta.

Tuossa tilanteessa anoppi ei ajatellut kuin itseään. Poikansa olisi voinut sanoa hänelle, että me ilmoitetaan kyllä sitten myöhemmin.

Itse jouduin sairauteni takia sairaalaan, olin huonossa kunnossa. Äitini soitti alkuun monta kertaa päivässä, voivotteli ja kyseli "kuoletko sinä". Tuo ahdisti minua paljon, olin muutenkin omasta tilanteesta huolissani. Lopulta häntä piti kieltää soittamasta.

Vierailija
7/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ite pistin chätit hiljaiselle ja vastasin vain lapsen isälle (synnytin nyt korona aikaan, ei ollut siis isä mukana). Jumalauta että meni hermo niihin siskojen ja muiden "joko" "mikä on supistusväli" kysymyksiin yms. Hyvää toki tarkoittivat mutta antakaa nyt Herranen aika mun synnyttää oma lapseni, ei ne vauvat oo koskaan sinne kohtuun jääneet.

Ymmärrän siis tuskasi.

Vierailija
8/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen on herkkä asia ja pienikin juttu voi tuntua pahalta. No olihan tuo hölmöä, mutta avai tässä oli miehesi, ei anoppisi. Jos seuraava synnytys tulee, sanot kaikille että puhelimet on sitten kiinni ja ilmoitetaan kyllä kun on ilmoitettavaa.

Minulle tuli vuosien paha mieli kun osastolla hoitaja totesi ylimielisesti, että saahan tänne sitten tulla takaisin kun tulee äitiä ikävä. Halusin siis ensisynnyttäjänä kotiin aiemmin kun oli tapana, kun siinä olisi vielä ollut yksi pyhäpäiväkin joka olisi vielä vuorokaudella viivästyttänyt lopputarkastusta. Yllättävän monta vuotta tätä pahaa mieltä haudoin, turhaan ehkä, mutta kuitenkin. Soitin äidille kun tuli äitiä ikävä....

Vierailija
9/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se lapsenlapsi anopillekin tärkeä mutta oma vikanne jos ette osanneet asiaa hoitaa ennen synnytystä eli kännykät kiinni. Ei synnytyssalissa keskitytä puhelimeen vaan siihen tulevaan lapseen ja sen synnyttämiseen. Näitä ongelmia ei ollut aikana ennen kännyköitä. Naurettavaa heittäytyä avuttomaksi ja syyttää siitä anoppia ja vielä odottaa anteeksipyyntöä. Kaikesta saa riidan aikaiseksi jos tuon asenteen ottaa.

Vierailija
10/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kaiketi vain oli huolissaan, vaikka aika hölmöä se on pommittaa viesteillä, kun toinen synnyttää. Mutta näkisin silti, että miehesi on se suurin törppö tässä. Miksi miehesi tekstaili synnytyksesi aikana raportoiden kaikkea anopille ja miksi samalla rassasi sinua kertomalla viestien sisällöt? Kun menee ihan rajattomaksi touhu, niin ei muuta kuin viesti häiritsijöille, että ilmoitellaan myöhemmin ja puhelin kiinni.

Vierailija
11/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanhan asian olla! Jos sinulle tulee uusi synnytys tee jo hyvissä ajoin miehellesi selväksi että on loukkaavaa jos viestittelee anoppisi kanssa. Hänen tehtävä on olla sinun tukenasi! Miehesi hoitakoon tämän viestin äidilleen.

Vierailija
12/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä kännykkäsukupolvea! Kuka pakottaa tulevan isän roikkumaan netissä synnytyksen aikana.? Vika on miehessä, ei anopissa. Olisi laittanut viestin, että palataan asiaan, kun on valmista.

Vierailija
13/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla niitä erityisherkkiä joita itkettää aina kun kaikki ei mene tai toimi oman mielen mukaan. Jos toinen ei lue ajatuksia tulee paha mieli eikä syytön toinen osapuoli ymmärrä pyytää anteeksi. Tätä voi nyt jauhaa vuosikausia

Vierailija
14/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ite pistin chätit hiljaiselle ja vastasin vain lapsen isälle (synnytin nyt korona aikaan, ei ollut siis isä mukana). Jumalauta että meni hermo niihin siskojen ja muiden "joko" "mikä on supistusväli" kysymyksiin yms. Hyvää toki tarkoittivat mutta antakaa nyt Herranen aika mun synnyttää oma lapseni, ei ne vauvat oo koskaan sinne kohtuun jääneet.

Ymmärrän siis tuskasi.

Mäkin odotan jo synnytystäni yksin. On kolmas lapsi. Isä jää hoitamaan isompia lapsia. Itse olen ihan tyytyväinen tähän päätökseen, mutta jostain syystä muut ei oikein ole. Muut voivottelee, että et kai sä nyt yksin ja kuulemma sitten tajuan kuinka rankkaa on olla ihan yksin, kun alkaa tehdä tosi kipeää. Muutama sukulainen suunnitelee lähes väkisin meile tulemista, että saisivat mieheni edes patistettua seurakseni. Jotenkin ymmärtäisin, jos kyse olisi ekasta lapsesta, mutta enköhän jo parin synnytyksen jälkeen osaa arvioida, että pärjäänkö itse vai en. Mutta joo, pitänee itsekin laittaa puhelin kiinni h-hetkellä, ettei muut ala provosoimaan, kun itse on hormonihuuruissa. Ei ole varmastikaan kiva, että omassa synnytyksessä alkaa ärsyttämään jotkut sivuseikat ja tulee itsekin vielä laitettua jotain kitkeriä vastakommentteja.

Vierailija
15/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä ei ole vain anopin vika, vaan miehen vika myös! Anopin olisi pitänyt älytä jättää teidät rauhaan, ei se synnytys kyselyillä etene. Miehen olisi myös pitänyt tajuta laittaa puhelin pois! Ei niihin jatkuviin viesteihin ole pakko vastata... Olisi voinut vain sanoa että ilmoittaa sitten kun jotain ilmoitettavaa on, tai sitten laittaa vaikka parin tunnin välein viestin että kaikki ok vaikka kestääkin.

Vierailija
16/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa tällaisesta kantaa kaunaa anopille, tai odottaa/vaatia jotain anteeksipyyntöä. Nyt vähän valoja päälle!

Tuossa tilanteessa ei olisi tarvinnut kuin MIEHEN laittaa se puhelin pois/sanoa äidilleen, että laitan tietoa kun on selvillä. Mutta ehkäpä MIES halusi tuossa tilanteessa saada itselleen myös ulkopuolista tukea omalta äidiltään. Onko sekin nyt taas täysin väärin?

Joka tapauksessa, kaikki asiat ei pyöri aina naisen ympärillä, edes silloin kun ollaan synnyttämässä. Isälläkin on oikeus olla siellä, ja tehdä myös asioita, jotka auttavat häntä tilanteessa.

Vierailija
17/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hyväksyisi anopilta tuollaista käytöstä. En myöskään mieheltä. Mun mielestä kunnioittamisen puutetta kyllä täysin. Huomaa, että anoppi ei kyllä kunnioita sinua yhtään puhumattakaan miehestäsi.

Vierailija
18/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katkaisisin välit anoppiin tuollaisen jälkeen.

Vierailija
19/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan hyväksyttävää anopilta. Hän ei yhtään ajatellut sinua ja tunteitasi.

Vierailija
20/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, anoppi kai halusi osoittaa ettei asia ole hänelle yhdentekevä. Halusi myötäelää. Ajattelenatonta, mutta niin ihmiset toimivat kun jännittää. Toinen ääripää olisi ollut , että 0lisi viikon kuluttua tiedustellut , että kumpikos sieltä nyt tuli.