Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mielestänne hääruokana olla keitto?

Vierailija
06.07.2006 |

Mietin vaan, kun tuolla toisessa ketjussa tuntuu yksi " kamalimpien häiden" merkki olevan vaatimaton tarjoilu, erityisesti keittoruoka.

Olen ollut yksissä ihanissa häissä, joissa ruokana oli juuri tuota surullisenkuuluisaa (?) lohikeittoa. Minusta siinä ei ollut mitään säälittävää tai omituista. Morsiamella on suuri suku, joten vieraita tuli väkisinkin paljon. Hääparista kumpikaan ei ole varakkaasta perheestä. Minusta oli ihanaa, että he olivat kuitenkin kutsuneet suvun lisäksi vielä paljon kavereitakin. Lohikeiton lisäksi tarjottiin monta lajia tuoretta leipää ja levitteitä sekä salaattia. Kala-allergisille oli oma keitto. Kyllä siinä kaikki saivat vatsansa täyteen. Kahvipöytä oli sitten kyllä varsin runsas, sulhasen veli on leipuri.

Noissa häissä tunnelma oli ehkä mukavin kaikista häistä, joissa olen ollut (ja joukossa on myös todella viimeisen päälle järestetyt " kaupungin kermaan" kuuluvan tytön häät ym.). Minusta kaikilla muillakin vaikutti olevan hauskaa.

Omissa häissänikin oli aika vaatimaton tarjoilu, vain yksi ruokalaji + paria salaattia ja leipää + karjalanpiirakoita (itse tehtyjä). Kahvin kanssa oli kyllä seitsemää sorttia :) Me maksoimme häät itse tilanteessa, jossa kummallakaan ei ollut kuin satunnaisia keikkatöitä. Meille oli tärkeää, että pystyimme kutsumaan häihin kaikki meille rakkaat ihmiset (150 henkeä). Ajattelimme, että se on tärkeämpää kuin hienot tarjoilut. Ehkä häävieraamme sitten olivat pettyneitä? Onneksi olivat niin kohteliaita, että peittivät sen kyllä todella hyvin.

Bändiin olimme kyllä panostaneet, koska halusimme häihin juuri tietyn porukan soittamaan. Musiikista tuntuivat vieraatkin erityisesti pitävän. Ehkä se sitten pelasti muuten surkean juhlan?

Kysyisin vielä, liittyykö tuo vaatimattomasta tarjoilusta valittaminen vain sellaiseen tilanteeseen, jossa hääpari tarjoaa ei-niin-hienoa ruokaa mutta toivoo kuitenkin kalliita lahjoja? Vai tekeekö vaatimaton ruokapöytä häistä mielestänne automaattisesti huonot?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me taas kutsuimme häihimme vähemmän väkeä, oisko ollut noin 60 vierasta, ihan vain siksi, että halusimme tarjota hyvät ruoat ja juomat, en olisi halunnut mitään keittoa missään tapauksessa. Jokainen tavallaan. Itse olen tottunut siihen, että juhlissa on tarjoamista.

Vierailija
22/25 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ranskalainen paikka muistaakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä te sitten yleensä syötte? Meillä lempiruuat on järjestään keittoja. Vai ettekö te osaa laittaa niistä hyviä :)

Olen edelleen sitä mieltä että hyvä keitto on tosiaankin HYVÄ, sopii tosiaan tarjota vaikka missä juhlissa.

Vierailija
24/25 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juhlaruoaksi siitä ei mielestäni ole, koska minusta juhlaruoissa pitää olla valinnanvaraa enemmän kuin vain yksi laji.

Vierailija
25/25 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me joskus intoudutaan menemään naimisiin ja peräti juhlistamaan sitä, niin juhla tulee olemaan hyvin rento ja epämuodollinen, kohtuullisen pienellä porukalla. Ja sinne kyllä sopisi ruoaksi vaikka pari hyvää keittoa. Paino sanalla hyvää, yksinkertainenkin ruoka voi olla sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän