Tapailen ihanaa miestä, mutta hän huomauttelee syömisistäni
Olen hieman pyöreä, en ylipainoinen kuitenkaan. Hän on hyvin urheilullinen ja hoikka. Meillä on todella kivaa yhdessä ja ei koskaan sano ilkeästi mistään ja on muuten fiksu ja ihana. Mutta syömisistäni huomauttaa, esim. "muru, eiköhän tuo pizzapala ole sitten viimeinen" ja jos yritän kaupasta ostaa suklaata, niin hän sanoo, että "ethän sä mun kanssa suklaata tarvitse". Ja muuta tuollaista. Hän tekee paljon ruokaa ja päättää, mitä ostetaan. Emme ole enää ihan nuoria, joten toisaalta hyvä, mutta tietysti vähän ärsyttää.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sano koskaan ilkeästi ja naljailee syömisistäsi??
Puhut aivan puutaheinää. Juokse hyvä nainen kun vielä ehdit, miehen käytös on henkistä väkivaltaa.
Varsinkin yhdistettynä siihen tietoon, että on näyttäytynyt niin ihanana muuten. Tuo on kokeilua, mitä nainen sietää. Jos olisin naisen asemassa, sanoisin että huolehdin itse painostani ja jos se niin vaivaa miestä hän voi lähteä.
Jos pitää kokeilla mitä toinen sietää, niin koko suhde kuulostaa alkavalta loppumattomalta valtataistelulta. Kuka tuollaiseen testiin haluaa? eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa tämän ketjun miesten kommentteja, ja miettiä hyvin tarkkaan millaisia ovat niiden miesten salatut mietteet, jotka kokevat täysin normaaliksi ja asialliseksi huomautella kumppanille ruokavaliosta. Haluatko oikeasti seurustella ihmisen kanssa joka ajattelee sinusta näin?
Mikä ihme siinä on ettei naiselle saa syömisestä huomauttaa? Kyllä miehelle saa huomauttaa syömisestä, juomisesta, pelaamisesta jne. mutta naisille tuo syöminen on todella pyhä asia. En siis syyttele vaan olen aidosti utelias. Parin naisen kanssa on mennyt välit poikki kun olen erehtynyt puhumaan heille ruoasta kuten puhuisin ruoasta miesten kanssa.
Naisen asenne on hoivaava, miehen asenne on alistava.
Aikamoista stereotypisointia ja miesten demonisointia. Ja naisten vähättelyä kun pidetään naista automaattisesti heikkona alistuvana uhrina.
Mulle ei kyllä sopisi tuollainen mies. Olen normaalipainoinen, mutta bmi 23-24 en toki mikään hoikka tai timmi kropaltani. Olen itse ihan tyytyväinen itseeni enkä tunne tarvetta laihtua, koska terveydellisiä syitä sille ei ole. En jaksaisi miestä joka huomauttelee syömisistäni. Osaan syödä ja liikkua niin etten pääse lihomaan kyllä ihan oman harkintani mukaan.
Minusta tuollainen huomauttelu kertoo siitä, ettet kelpaa miehelle sellaisena kuin olet. Hän haluaisi sinun muuttuvan. Kannattaako tuollaiselle pohjalle edes alkaa parisuhdetta rakentamaan, jos ei edes alkuvaiheessa ole toiselle tarpeeksi hyvä sellaisenaan?
Mikähän siinä on että netissä aina se yleisin neuvo on ero ongelmassa kuin ongelmassa. Harvemmin kehotetaan esimerkiksi puhumaan tai mitään vastaavaa. Johtuukohan siitä että nettiä käyttää eniten yksinäiset elämäänsä tylsistyneet ihmiset ja he kaipaavat lisää ihmisiä porukkaansa.
Ihana mies ei huomauttele kumppaninsa syömisistä. Kuulostaa lähinnä ilkeältä piilovittuilevalta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi monelta APn miehen puolella olevalta kommentoijalta unohtuu se, että syömisestä huomauttelu on ehkä huonoin mahdollinen tapa auttaa toista terveellisempien elämäntapojen saavuttamisessa. Huomauttelu aiheuttaa ainoastaan häpeää ja itseinhoa ja tuhoaa suhteen. Jos tosissaan välittää rakkaan kumppanin terveydestä niin sitten laittaa tälle terveellistä kotiruokaa ja kannustaa yhteisille lenkeille yms. eikä syyllistä jonkun suklaapalan syömisestä.
Tai suklaalevyn. Joo ei saa syyllistää ja arvostella ihmisiä syömisistä, mutta sokeri on epäterveellistä ja addiktoivaa, jos näyttää että joku hankkii itselleen rasvamaksan ja diabeteksen syömisillään niin ei saa puuttua? Mutta on ok yrittää lenkittää jotakuta kuin jotain koiraa?
Ihan samanlaista vihjailua sekin on että "lähdetään lenkille", varsinkin jos ensin valitettu syömisistä. Jokainen tekee omat valintansa syömisten kanssa ja harvemmin toisten nälviminen varmaan auttaa, mutta erikoista että suklaan syöntiä ei saa kritisoida mutta lenkille voi yrittää saada lähtemään sopivan tiheästi?
Ei se lenkki sitä suklaata kuluta jos määrät isoja ja epäterveellistä se on silti vaikka sen kuluttaisikin pois.
Minun mieheni huomautti muutaman kerran suhteen alkuaikoina siitä, jos ostin herkkuja tai otin toisen palan kakkua. Pyysin häntä lopettamaan ja hän lopetti huomauttelun. Meillä on muutenkin todella erilaiset ruokailutottumukset, jotka ovat vaatineet meiltä molemmilta joustoa ja keskustelua. Hän syö suuren aamupalan ja seuraavan kerran saattaa syödä perunoita ja ruskeaa kastiketta suuren annoksen iltakuudelta. Minä syön useamman kerran päivässä, sillä aamupalalla en saa syötyä juuri mitään, joten lounasaikaan mennessä minulla on nälkä ja syön myös iltapalan, koska en jaksa myöskään syödä jätti-illallista.
Neuvoisin keskustelemaan avoimesti miehen kanssa huomauttelusta. Oma mieheni ei ole alistava narsisti, hän oli ajattelematon ja kaavoihinsa kangistunut. Hän ei pidä makeasta, joten hänen oli vaikea ensin uskoa, että minulle on nautinto syödä pulla kahvin kanssa. Minä olen opetellut syömään perunaa ja ruskeaa kastiketta silloin tällöin, mutta mieheni osaa siihen kylkeen jo tehdä vihreän salaatin, koska tietää, että tarvitsen jotain raikasta tuhdin ruoan kylkeen.
Ap, keskustele miehen kanssa. Jos hän ei halua tai osaa keskustella asiasta ja jos hän varsinkin jatkaa huomauttelua vaikka olet pyytänyt häntä lopettamaan, on sinun aika lopettaa miehen tapailu.
Sano hänelle suoraan ettei ole hyvä merkki tulevaisuudesta jos hän määräilee kaupassa ostokset. Ja sinä vielä tottelet häntä, ihan selvästi hän kontrolloi sinua. Sano vaan että saa lähteä omille teilleen. KUKAAN EI omista toista. En jatkaisi .
Vierailija kirjoitti:
Hmm olen samanlaisessa tilanteessa, paitsi olen siis tuo mies. Naisystävä muuten todella mukava ja seksikäskin, mutta syö kun hevoinen. Pelkään että ennen pitkää johtaa lihavuuteen. Kerran kävimme pitsalla karvakäsipaikassa, ja hän söi yhdellä istumalla kokonaisen rullakebabin. En ole ennen nähnyt yhdenkään naisen moista pistelevän poskeensa ykkösellä.
M28
Mikä eläin on hevoinen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi unohtaa suhde hyvän ja hyvännäköisen miehen kanssa vain siksi, että mies pitää huolta sitä, ettei nainen liho?
Miksi pitäisi edes aloittaa suhde ihmisen kanssa, joka ei kelpaa sellaisena kuin hän on? Miksi ei voi etsiä sellaista kumppania, jolle ei heti tapailuvaiheessa jo tarvitse ruveta huomauttelemaan hänen elintavoistaan?
Valitsisitko sinä jatkaa suhdetta tupakoitsijan kanssa, jos tietäisit jo valmiiksi että haluat savuttoman kumppanin? Tai ottaisitko varttialkkiksen saadaksesi koulutettua hänet kohtuukäyttäjäksi? Liian moni nainen ainakin menee tuohon jälkimmäiseen halpaan, ja katuu katkerasti jälkeenpäin. Kannattaako oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on että netissä aina se yleisin neuvo on ero ongelmassa kuin ongelmassa. Harvemmin kehotetaan esimerkiksi puhumaan tai mitään vastaavaa. Johtuukohan siitä että nettiä käyttää eniten yksinäiset elämäänsä tylsistyneet ihmiset ja he kaipaavat lisää ihmisiä porukkaansa.
Ei johdu. Miten olet tullut siihen johtopäätökseen, että netin käyttö olisi kuvailemasi ihmisryhmän käytössä kaikkein eniten? Mutu ja vauvapalsta eivät nyt riitä kovin tarkkaan päätelmään.
Tässä keskustelussa on kehotettu myös puhumaan miehen kanssa asiasta, mutta jos huomauttelu jatkuu, niin suhde tulee kariutumaan joskus. Joistakin tarinoista se vaan paistaa läpi, vaikka aloittaja ei sitä olisi vielä itse tajunnut. Mies on muuten ihana, MUTTA... ne pari jatkolausetta kertovat enemmän.
Miksi vain miehillä on oikeus olla lihavia/pyöreitä ja miksi vain miehillä on oikeus syödä isoja annoksia ja mättää herkkuja
Kyllä minä toivoisinkin miehen ystävällisesti huomauttavan, jos syön usein epäterveellisesti tai paino alkaa hiipiä ylöspäin huomaamattani. Sehän on välittämistä. Jos ilkeästi piikittelisi ilman syytä, eri asia, siitä en pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä toivoisinkin miehen ystävällisesti huomauttavan, jos syön usein epäterveellisesti tai paino alkaa hiipiä ylöspäin huomaamattani. Sehän on välittämistä. Jos ilkeästi piikittelisi ilman syytä, eri asia, siitä en pitäisi.
Se on palstan mukaan mieheltä ilkeää alistamista mutta naiselta tarpeellista hoivaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu. Miten olet tullut siihen johtopäätökseen, että netin käyttö olisi kuvailemasi ihmisryhmän käytössä kaikkein eniten? Mutu ja vauvapalsta eivät nyt riitä kovin tarkkaan päätelmään.
Tässä keskustelussa on kehotettu myös puhumaan miehen kanssa asiasta, mutta jos huomauttelu jatkuu, niin suhde tulee kariutumaan joskus. Joistakin tarinoista se vaan paistaa läpi, vaikka aloittaja ei sitä olisi vielä itse tajunnut. Mies on muuten ihana, MUTTA... ne pari jatkolausetta kertovat enemmän.
Juu pari harvaa ihan fiksuakin neuvoa löytyy, loput ovat sitä "eroa nyt heti".
Ai mitenkö olen tullut tuohon johtopäätökseen? Ihan yleisesti havainnoimalla minkälainen on asenneilmapiiri internetissä ja verrannut sitä sellaisiin kyselytutkimuksiin jotka käsittävät edustavan otoksen väestöstä. Viimeisimpänä esimerkkinä vaikkapa hallituksen onnistuminen koronakriisissä, netti ja uutisten kommenttipalstat ovat olleet täynnä vihaisia viestejä siitä kuinka hallituksen tulisi erota jne. Parhaimmillaankin on saanut käsityksen että ehkä lievä enemmistö on ollut hallituksen toimien kannalla. Sitten gallupin mukaan ehdoton enemmistö suomalaisista pitää hallituksen toimia hyvinä. Olet oikeasti aika pihalla jos kuvittelet internetin keskustelupalstojen olevan jotenkin edustava otos väestöstä.
Osa tästä on ihan perus matematiikkaa: jos kymmenen ihmistä notkuu netissä aamusta iltaan heillä on enemmän sanavaltaa kuin kahdella sadalla ihmisellä jotka käyvät kääntymässä netissä alle puoli tuntia vuorokaudessa. Eli ihmiset joilla on kaikista eniten vapaata aikaa eikä mitään järkevää käyttöä sille valtaavat internetin mielipideilmapiirin.
Ja tosiaan oletko oikeasti sitä mieltä että netin keskustelupalstoilla vietetty aika olisi jotenkin hyvin käytettyä aikaa? Jos vietät koko illan netissä onko sinulla usein sellainen olo että tulipa vietettyä ilta hyvin? Sen sijaan että olisit vaikka käynyt ulkoilemassa, tapaamassa ystäviäsi, lukenut hyvää kirjaa, katsonut hyvää elokuvaa tai jotain muuta vastaavaa josta tulee oikeasti hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun otsikko alkaa sanalla "tapailen" eli suhde on ihan alkuvaiheessa. Miksi edes aloittaa suhde sellaisen henkilön kanssa, jota pitää alusta asti saada muutettua? Ihan sama koskipa se syömistä, hiusten pituutta, vaatetusta tai harrastuksia, sanomista tulee aina vain lisää. Haluatko sinä ruveta seurustelemaan sellaisen kanssa, joka heti alussa kertoo sinulle, mitä sinun pitää itsessäsi muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Osa tästä on ihan perus matematiikkaa: jos kymmenen ihmistä notkuu netissä aamusta iltaan heillä on enemmän sanavaltaa kuin kahdella sadalla ihmisellä jotka käyvät kääntymässä netissä alle puoli tuntia vuorokaudessa. Eli ihmiset joilla on kaikista eniten vapaata aikaa eikä mitään järkevää käyttöä sille valtaavat internetin mielipideilmapiirin.
Ja tosiaan oletko oikeasti sitä mieltä että netin keskustelupalstoilla vietetty aika olisi jotenkin hyvin käytettyä aikaa? Jos vietät koko illan netissä onko sinulla usein sellainen olo että tulipa vietettyä ilta hyvin? Sen sijaan että olisit vaikka käynyt ulkoilemassa, tapaamassa ystäviäsi, lukenut hyvää kirjaa, katsonut hyvää elokuvaa tai jotain muuta vastaavaa josta tulee oikeasti hyvä olo.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mieskin on varmasti hyvillään, kun ystäväporukan illanvietossa tai ihan vaan kaksitaan kotona sanot miehelle "Pertti, älä ota enää toista olutta, yksi riittää" tai "Pertti, kerroit tuon jutun jo viime kerralla" tai "Pertti, eikö me sovittu, että ei tupakoida". Sinähän pidät huolta miehesi terveydestä, ei siitä saa loukkaantua.
Naisen asenne on hoivaava, miehen asenne on alistava.