Yrittääkö työn tilaaja iskeä mieheni vai olenko turhasta mustasukkainen?
Mieheni on talonrakentaja ja hänellä on oma yritys. Nyt hän tekee isoa remonttia taloon, jonka omistaa yksinäinen nainen. Tai siis sinkku. Suurinpiirtein saman ikäinen kuin mitä me ollaan.
Tää nainen on aika usein siellä remonttia tekemässä itsekin, eli he viettävät mieheni kanssa aika paljon aikaa yhdessä. Nyt hän on alkanut laittaa usein viestejä myös työajan ulkopuolella, toki vain työasioita koskevia mutta joku niissä viesteissä vaivaa minua. Ne on liian tuttavallisia. Aika usein niissä on jotain että kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua tai että olit taas tehnyt ihanaa jälkeä. Ei siis mitään suoraa sellaista mikä sanoisi että hän on kiinnostunut, mutta joku tässä häiritsee. Olen siis nähnyt osan viesteistä, kun mies on pyytänyt lukemaan jos hän ei ole itse puhelimeen juuri sillä hetkellä päässyt.
Mies pitää minua ihan hulluna, kun sanoin näistä epäilyistäni hänelle. Ei kuulema ainakaan hänen puolelta ole mitään kiinnostusta. Mutta mulla on vaan tää olo. Naisen vaisto, ehkä?
Mutta laitatteko itse teidän remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää, vai onko mulla päässä vikaa?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä laitan remppamiehille tuollaisia viestejä silloin kun olen raksalla katsomassa remppamiehen jälkeä. mielestäni on kohteliasta kiittää ja koen, että suomessa annetaan positiivista palautetta liian harvoin, joten pidän itse huolen siitä, että kiitän, kun siihen on aihetta. lisäksi haluan pitää hyvän remppamiehen, joten hän tulee luultavimmin tekemään seuraavaa remppaakin, jos olen kohtelias enkä hauku jokaisesta hiekanmurusta.
sanoisin sinulle (ainiin, olen siis sinkkunainen ja saman ikäinen kun remppamieheni ja aika usein tulee muutenkin juteltua suhteessa olevien miesten kanssa, eikä siinä välttämättä ole mitään romanttista tai muutakaan säätöä, vaan puhumme vain ihminen ihmiselle), että älä tuhoa suhdetta turhilla epäilyillä. jos miehesi on sanonut ettei mitään syytä huoleen ole, tyydy siihen. Jos miehesi valehteli sinulle noin sanoessaan, se asia tulee ilmi itsestään, siis oikeasti itsestään, ei mitään sellaista että alkaisit stalkata miestäsi tai kysellä kerran viikossa, että oletko pettänyt tai sellaista.
Ai, laitat että "ihanaa jälkeä" ja että "en tiedä miten pärjäisin ilman sinua"? :DDDD
Minusta kuulostaa aika erikoiselta "kiitokselta".
Onko "ihanaa jälkeä" sinusta jotenkin romanttinen tai eroottinen ilmaisu? Itse en niin tuota ihana-sanaa käytä, mutta tietääkseni ihan tavallinen sana?
En ottaisi itselleni miestä, joka lämpiäisi tällaiselle viestittelylle. Eli valitsee kumppanin oikein, niin ei ole mitään pelättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti.
Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.
Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.
Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!
T. Rakennuttava sinkkunainenOletko jotenkin ajattelematon? Remppamiehilläsi on ehkä perhe, lapsia, isovanhempia ja vapaa-aika kyllä kuuluu heille ja omille harrastuksille.
Viestittelylläsi pidät heidän mielensä työasioissa vaikka et maksa siitä extraa.
Miksei remppamiehellä ole erikseen työpuhelinta? En minä omasta numerostani hoitelisi firman asioita. Yrittäjä on vapaa määrittämään omat työaikansa, ja mistä minä tiedän vaikka tekisikin iltapainotteisesti.
Haluaisin tietää ketä nämä rääkyvät naiset (?) täällä kommentiosiossa ovat, jotka pitävät viestihäirikön toimintaa ihan ihastuttavan ihanana asiana ja AP todetaan skitsoksi vainoharhaiseksi? AP:hän minun mielestä kysyi, onko pimatsun toiminta muiden mielestä ihan asiallista? Mutta näitä näköjään riittää. Minä, minä, minä, minä, minä -naisia, joille toisen perheen vapaa-aika on niin suuri mustasukkaisuutta aiheuttava asia, että on ihan pakko lähetellä perheen iskälle viestejä kesken perheen iltaruoan. Osaako joku näistä naisista vastata, mikä hormoonivaje teidät moiseen huonoon käytöstapaan ajaa? Eikö äiti ja iskä rakastanut lapsena, vai mikä ihme saa käytöstavat unohtumaan? Tyhmyyskö? Tupakointi? Alkoholismi?
Ihan vilpittömästi kyselen? Pystyykö kukaan teistä vastaamaan (ilman arvattavaa itkupotkuraivaria)? LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä laitan remppamiehille tuollaisia viestejä silloin kun olen raksalla katsomassa remppamiehen jälkeä. mielestäni on kohteliasta kiittää ja koen, että suomessa annetaan positiivista palautetta liian harvoin, joten pidän itse huolen siitä, että kiitän, kun siihen on aihetta. lisäksi haluan pitää hyvän remppamiehen, joten hän tulee luultavimmin tekemään seuraavaa remppaakin, jos olen kohtelias enkä hauku jokaisesta hiekanmurusta.
sanoisin sinulle (ainiin, olen siis sinkkunainen ja saman ikäinen kun remppamieheni ja aika usein tulee muutenkin juteltua suhteessa olevien miesten kanssa, eikä siinä välttämättä ole mitään romanttista tai muutakaan säätöä, vaan puhumme vain ihminen ihmiselle), että älä tuhoa suhdetta turhilla epäilyillä. jos miehesi on sanonut ettei mitään syytä huoleen ole, tyydy siihen. Jos miehesi valehteli sinulle noin sanoessaan, se asia tulee ilmi itsestään, siis oikeasti itsestään, ei mitään sellaista että alkaisit stalkata miestäsi tai kysellä kerran viikossa, että oletko pettänyt tai sellaista.
Ai, laitat että "ihanaa jälkeä" ja että "en tiedä miten pärjäisin ilman sinua"? :DDDD
Onhan toi ihan läheisyyshakuista viestintää... Kuka on noin ylitsevuotavainen esim. kaverilleen?
Laittakaa tilalle 70-vuotias leskinainen, niin kukaan ei näe noita ilmaisuja uhkaavina ja ehdottelevina. On kyllä säälittävää porukkaa, kun pitää olla noin jumalattoman mustasukkaisia puolisoistaan. Hankkikaa vaikka joku harrastus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi ihan läheisyyshakuista viestintää... Kuka on noin ylitsevuotavainen esim. kaverilleen?
Minä saan tuollaisia viestejä kavereiltani ja niitä sydämiä vielä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää ketä nämä rääkyvät naiset (?) täällä kommentiosiossa ovat, jotka pitävät viestihäirikön toimintaa ihan ihastuttavan ihanana asiana ja AP todetaan skitsoksi vainoharhaiseksi? AP:hän minun mielestä kysyi, onko pimatsun toiminta muiden mielestä ihan asiallista? Mutta näitä näköjään riittää. Minä, minä, minä, minä, minä -naisia, joille toisen perheen vapaa-aika on niin suuri mustasukkaisuutta aiheuttava asia, että on ihan pakko lähetellä perheen iskälle viestejä kesken perheen iltaruoan. Osaako joku näistä naisista vastata, mikä hormoonivaje teidät moiseen huonoon käytöstapaan ajaa? Eikö äiti ja iskä rakastanut lapsena, vai mikä ihme saa käytöstavat unohtumaan? Tyhmyyskö? Tupakointi? Alkoholismi?
Ihan vilpittömästi kyselen? Pystyykö kukaan teistä vastaamaan (ilman arvattavaa itkupotkuraivaria)? LOL
.
No minä en ainakaan ajattele pätkääkään haittaako jonkun vaimoa mun viestittelyt. Omahan on asiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remonttia yksin teettävä ihmiset harvemmin on mitään tyhjätaskuja ja sori nyt vaan, sellaiset harvemmin kiinnostuvat mistän remppamiehistä. Korona-aika varmaan tekee sen, ettei iltaisin voi normijuttuja tehdä, joten remppasuunnitelmiin pystyy iltaisin paneutumaan. Ja tottakai asiakas viestii silloin, kun haluaa; miehesi voi toki vastata sitten seuraavana päivänä töissä. Ja tuskin nyt nainenkaan kaikkia päiviä vain remppaa, eiköhän hänkin tee esimerkiksi etätyötä.
Taas jostain ulkoavaruudesta revittyä tasoteoriasoopaa. Ei ihmisten kiinnostus toista kohtaan riipu millään lailla tuloista tai varallisuudesta, eikä varsinkaan jos sitä jo on riittävästi (eli ei olla kultaa kaivamassa). Ei myöskään toisen ammatista. Miksi elämässään pärjäävä remppamies muka olisi epäkiinnostava ammattinsa vuoksi? Hah, mitä typeryyttä. Joku vanhan viinan ja kusen hajuinen pitkäaikaistyötön voi olla mokille pinnallisesti turn-off, mutta silti sellaisiinkin rakastutaan.
Tota.
Kyse ei ole mistään tasoteoriasta, vaan on täysin mahdotonta kuvitella, että saattaisin kiinnostua remonttimiehestäni sillä lailla. Olen akateeminen ja todella hyvin menestynyt elämässä ja sinkkunainen. Se ei yksinkertaisesti olisi mahdollista mitenkään.
Olen tosi ystävällinen näille remppamiehillw, kun minusta on aina jotenkin kiusallista jutella, anteeksi nyt tämä rinnasrus, mutta sellaisille ihmisille, jotka ovat ns alaisiani. Töissä yritän olla superystävällinen avustajille jne. Aikoinaan äidilläni oli mahtavat remonttimies yms siivooja- ja kotiapulaisverkostot, kun hän osasi jutella kaikkien kanssa niin ystävällisesti. Naapurinsa oli töykeä remppamiehille ja ne maksoivat takaisin huonolla työnjäljellä.
Eli pidän aivan naurettavana kuvitelmaa, että taloa sinkkuna rakennuttava menestynyt nainen yrittäisi viedä ap:n remonttimiehen. Sori, mutta melkein naurattaa ääneen.
Apua. Apua apua apua.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa tilalle 70-vuotias leskinainen, niin kukaan ei näe noita ilmaisuja uhkaavina ja ehdottelevina. On kyllä säälittävää porukkaa, kun pitää olla noin jumalattoman mustasukkaisia puolisoistaan. Hankkikaa vaikka joku harrastus!
Sulle on kysymys kohdassa 208!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti.
Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.
Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.
Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!
T. Rakennuttava sinkkunainenOletko jotenkin ajattelematon? Remppamiehilläsi on ehkä perhe, lapsia, isovanhempia ja vapaa-aika kyllä kuuluu heille ja omille harrastuksille.
Viestittelylläsi pidät heidän mielensä työasioissa vaikka et maksa siitä extraa.Kaikilla ei ole sellainen työ, että voisi jotain remppa-asioita hoidella työpäivän aikana. Haluaisitko, että kampaajasi tai hammaslääkärisi lähtisi kesken varaamasi ajan soittelemaan omille rempantekijöilleen? No tähän tietysti joku vastaa että kyllä pitää asiakkaiden välissä ehtiä, saitte varmaan kiinni siitä mitä tarkoitan.
Jos on asiaa, niin sitten laitetaan viestiä, kun pystyy. Tuo ovat tietenkin persoonasta kiinni, kuinka paljon käyttää aikaansa työasioihin vapaa-aikana. Mutta kannattaa ottaa huomioon se vaihtoehto, että remppamiehen on pakko lukea niitä viestejä, koska elanto on kiinni esim maineestaan työntekijänä. Vaikka muuten haluaisikin keskittyä vapaa-aikaan. Tuskin kukaan haluaisi, että töistä soitellaan lauantai-iltaisin, että ihan vaan kun pomolle tuli mieleen että haluaa erikseen kiittää työpanoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko "ihanaa jälkeä" sinusta jotenkin romanttinen tai eroottinen ilmaisu? Itse en niin tuota ihana-sanaa käytä, mutta tietääkseni ihan tavallinen sana?
No sanotaan nyt ainakin niin, etten puolitutulle remppamiehelle tuollaisia kirjoittelisi. Miksi muuten et itse käytä, jos kerta ihan tavallinen sana? Tai tuo "en pärjäisi ilman sinua", onko ihan normipuhetta osoittaa kiitollisuutta remppamiehelle? Omissa korvissa nuo kuulostaa ihan tosi oudolta tuossa tilanteessa. Varsinkin kun työn tilaajahan maksaa remppamiehelle, eihän yrittäjä hyväntekeväisyyttä tee? Olisi eri asia jos ilmaiseksi tekisi ja toinen olisi rahaton, niin sitten olisi loogista sanoa noin. Mutta joo, meitä on tietysti moneen junaan. Voihan se olla että kyseinen työntilaaja on hieman muutenkin outo, että tuossa ei sinänsä takaa-ajatuksia ole. Jos taas ihan normaalikäytöksinen tyyppi muuten, niin kyllä tuossa selvästi taka-ajatus on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Kaipa täällä on aika lailla yksinäisiä ihmisiä, jotka hakemalla hakevat toisten käytöksestä oikeutusta omalleen ja dissaavat muiden ihmisten ihmisarvon kumoon kliksuttelullaan.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin sisustussuunnittelijalle viestin, että en olisi mitenkään pärjännyt ilman häntä. Ja se oli vain totisinta totta. En olisi ikinä itse keksinyt niitä ratkaisuja asuntooni. No hän oli nainen ja itse olen myös nainen-
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan vilpittömästi kyselen, että onko miehen saaminen elämäsi suurin saavutus? Siltä nimittäin vaikuttaa, ja pelkosi menettää tämä ainoa saavutuksesi paistaa läpi viestistäsi. Mikä muu syy sinulla olisi suhtautua niin pilkallisesti naimattomaan naiseen kuin pelko? Kyllä aikuisen miehen pitää kyetä laittamaan puhelin äänettömälle ruokailun ja yöunien ajaksi, ettei tarvitse siitäkin maksavaa asiakasta syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt eräälle remppamiehelle juuri tuollaisia tsemppiviestejä, jotta hän jaksaisi paneutua asuntoni ongelmakohtien korjaamiseen. En olisi muuten uskaltanut, mutta hän mainitsi mulle vaimostaan. Jos olen tarkoittamasi nainen, miehesi ei mua siinä mielessä kiinnosta, vaikka kaikin puolin mukava onkin:)
Paneutua tsirk. pieni freudilainen lipsahdus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan nyt ainakin niin, etten puolitutulle remppamiehelle tuollaisia kirjoittelisi. Miksi muuten et itse käytä, jos kerta ihan tavallinen sana? Tai tuo "en pärjäisi ilman sinua", onko ihan normipuhetta osoittaa kiitollisuutta remppamiehelle? Omissa korvissa nuo kuulostaa ihan tosi oudolta tuossa tilanteessa. Varsinkin kun työn tilaajahan maksaa remppamiehelle, eihän yrittäjä hyväntekeväisyyttä tee? Olisi eri asia jos ilmaiseksi tekisi ja toinen olisi rahaton, niin sitten olisi loogista sanoa noin. Mutta joo, meitä on tietysti moneen junaan. Voihan se olla että kyseinen työntilaaja on hieman muutenkin outo, että tuossa ei sinänsä takaa-ajatuksia ole. Jos taas ihan normaalikäytöksinen tyyppi muuten, niin kyllä tuossa selvästi taka-ajatus on.
Remonttimiehiä on joka lähtöön, ja kun löytää kunnollisen niin kyllä häntä haluaa kiittää vaikka siitä maksaakin. Kaverin remontti meni ihan persuksilleen, ja kun omani meni tosi hyvin, niin kyllä niitä kiitoksen sanoja tuli lähetettyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se leskirouva lähettelee niitä viestejä jatkuvasti työajan ulkopuolella ja samalla kyselee remppaneuvoja, niin kyllä minä pitäisin sitä leskirouvaa vähän höpsähtäneenä ja ns. hankalana tapauksena, joka ei ymmärrä että sillä remppamiehellä on omakin elämä. Mutta voisin ajatella että ehkä on joku alkava dementia, yksinäisyys tai muu sellainen vanhuuteen liittyvä syy, ettei kaikki hoksottimet enää toimi niin kirkkaasti ja siksi ei ymmärrä normaaleja kanssakäymisen rajoja. Jos taas kyseessä on työikäinen, normaalijärkinen ihminen, niin kyllä ajattelen että kyseinen ihminen on tosi röyhkeä ja hänellä on joku taka-ajatus tai sitten vain yksinkertaisesti on niin täynnä itseään, ettei ymmärrä että toisilla ihmisillä on omat elämänsä, jotka ei pyöri juuri hänen ja hänen remonttinsa ympärillä, vaikka siinä palkattuna työntekijänä ovatkin.