Taivaalla näkyi kuuden jälkeen aamulla voimakas valoilmiö Orivedellä
"Eräs valoilmiöstä ilmoittanut kertoi kuulleensa jälkikäteen myös voimakasta, rämisevää ääntä." AL
https://www.aamulehti.fi/saa/art-2000009202377.html
Kommentit (17)
Taivaanvahti sivustolla on valopallo -havaintoja nyt. Löytyisikö sieltä lisätietoa.
Mä näin kerran kun koko taivas muuttui kirkkaan vihreäksi keskellä yötä, siis oikeasti tuli ihan valosaa kesken kaiken, kaik oli sellast vihreetä koko taivas niin kauaks ku näit... En ole koskaan saanut selitystä tälle.. Olin vielä armeijassa näinä aikoina, minut otettiin ihan kuulusteluunkin siitä ilmiöstä yms mitä todistin.
Sama räjähdysääni petäjävedellä m viikkomsitten
Kiovan aave siellä jahtailee vihulaisia.
Mitä ne etsivät Orivedeltä? Tekevätkö ihmiskokeita, vai kaivavatko jotain mineraaleja aluksensa polttoaineeksi? Sumu on ollut hyvä piilottamaan aluksen, sitä on kuultu meteoriitiksi.
Toisaalta tuli nyt mieleen että Pirkkalasta lähtee koneita harjoituksiin ja voi olla soihtuja tai valoja ilmassa. Mutta mitä se Orivedellä tekisi, saati että rämisee.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin kerran kun koko taivas muuttui kirkkaan vihreäksi keskellä yötä, siis oikeasti tuli ihan valosaa kesken kaiken, kaik oli sellast vihreetä koko taivas niin kauaks ku näit... En ole koskaan saanut selitystä tälle.. Olin vielä armeijassa näinä aikoina, minut otettiin ihan kuulusteluunkin siitä ilmiöstä yms mitä todistin.
Kai alikessu kuulustelujen aluksi riisui päästäsi pimeänäkölaitteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit thän täytyy vielä sanoa, että se ei ollu mikään avaruuden kappale.. Se oli enemmänki sellanen, että joku olis laittanu valot vaan päälle yhtäkkii, sit se kesti jonkunaikaa ja sammu. Se oli outo :D
Näin kerran valokaaren. Aamuhämärän täytti kirkas valonleimaus ja katuvalot sammui. Olin pankkiautomaatilke kävelemässä, eihän sekään tietenkään toiminut
Läheisessä voimlassa oli jotain häikkää sattunut.
Mutta oli aika aavemainen olo mikä tää on. Ennenko paikallisuutisista kuuli.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tuli nyt mieleen että Pirkkalasta lähtee koneita harjoituksiin ja voi olla soihtuja tai valoja ilmassa. Mutta mitä se Orivedellä tekisi, saati että rämisee.
No täällä maaseudulla ne lentelee. Sunnuntainakin niin matalalta, että taloissa katot rämisi ja koneen erotti melkein yksityiskohtaisesti. Kyllä oli sydän pysähtyä, kun yhtäkkiä aivan sanoin kuvaamaton meteli ja pihan päältä pyyhkii hävittäjä. Ei ollut ensimmäinen kerta tämä, mutta ihan näin matalaa lentoa en muista.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä testaa risteilyohjuksia.
Niin. Entä avaruusromu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä maaseudulla ne lentelee. Sunnuntainakin niin matalalta, että taloissa katot rämisi ja koneen erotti melkein yksityiskohtaisesti. Kyllä oli sydän pysähtyä, kun yhtäkkiä aivan sanoin kuvaamaton meteli ja pihan päältä pyyhkii hävittäjä. Ei ollut ensimmäinen kerta tämä, mutta ihan näin matalaa lentoa en muista.
Juu. Yllättävän alhaalta on lentäneet kautta aikain. Mikähän siihen on syynä. Kerrostalojen päältä meni joitakin vuosia sitten. Olen nähnyt suomalaisten koneiden ja venäl. menneen matalalla silloin. Pienkoneet tosin menevät usein liian lähellä asutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit thän täytyy vielä sanoa, että se ei ollu mikään avaruuden kappale.. Se oli enemmänki sellanen, että joku olis laittanu valot vaan päälle yhtäkkii, sit se kesti jonkunaikaa ja sammu. Se oli outo :D
Joidenkin meteoriittien perässä tulee värivalo, vihreä tai punertava. Mutta voi kai muissakin ilmiöissä olla.
👽