Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos laittaisin keittiörempassa puolipaneelit JA kaapinovet helmipaneelista,

Vierailija
21.05.2020 |

niin olisko se hullun näköistä? Ne vois olla samaa väriä, eri väriä tai yhden värin kahta eri sävyä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut entäs tää väri? Olisko puolipaneeli samaa vai eri väriä kuin ovet, vai olisko paneeli ja ovet saman värin eri sävyjä? Oon vatvonut näitä väriasioita ja ne ovat muuttuneet tosi paljon... Nyt mietin, että jos lattia olis mintunvihreä (näin vähän aikaa sitten tosi kivan mintunvihreän lattian jossain vanhassa talossa), paneelit ja kaapinovet harmaata, muuri turkoosia ja sitten jotain tapettia siihen paneelin yläpuolelle tietysti...

Ap

Laittaisin eri värillä ovet ja paneelin. Ehkä vähän raskas vaikutelma jos samaa kaikki. Onko paljon yläkaappia ja onko kuinka korkeita? Miten kaappien rungot, puutako ja maalattu ovien värisiksi?

Meillä jää varmasti tiskipöydän ympärillä olevat kaapit, on siis yläkaapit. Rungot on valkoiset, en tiedä, mitä niille tehdään, ovet uusitaan. Hellan luo tulee ainakin laatikot, en ole varma, tuleeko yläkaappia siihen – tuskin. Lisäksi tulee yksi vanha astiakaappi ja avohylly, että aivan massiivisesti ei kaappeja ole tulossa.

Ap

Mä kyllä maalaisin jos vaan mahdollista ne rungotkin samalla värillä kuin ovet. Parempi vielä jos voi vuorata ne vaikka sillä paneelilla (ja maalata) Varsinkin kun on värikästä muutenkin niin ne valkoiset melamiinikyljet on vähän kökön näköiset. Just näin kuvan missä oli yläkaappien kylkiin laitettu samaa tapettia mitä seinäänkin, eikä näyttänyt hullummalta sekään https://1.bp.blogspot.com/-QLkDWZ6GrDY/WDasFIDq8EI/AAAAAAAAB1A/m0A2PgQ2…

Ehkä joo se rungon maalaaminen samalla vois olla hyvä. Tulis vähän myös sellainen vanhanaikaisempi tunnelma! En tykkää siitä valkoisesta melamiinista, mutta jostain on kuitenkin säästettävä, ja nuo rungot ovat kuitenkin ihan hyvässä kunnossa.

Ap

Vierailija
22/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin seinistä paneelin pois kokonaan. Ja harmaan värin jättäisin myös. Turkoosit rungot ja venäjänsiniset ovet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin seinistä paneelin pois kokonaan. Ja harmaan värin jättäisin myös. Turkoosit rungot ja venäjänsiniset ovet?

Mä taas en jättäis sitä paneelia pois, kun pinkopahvi/tapetti menee keittiössä helposti likaiseksi.

Ap

Vierailija
24/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita. Haluatko keittiöösi todella miljoona tarpeetonta uraa ja rakoa, joihin käryt, rasva ja sormenjäljet kerrostuvat? Pelkistetympi on tyylikkäämpi, ajattomampi ja helppohoitoisempi.

Vierailija
25/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita. Haluatko keittiöösi todella miljoona tarpeetonta uraa ja rakoa, joihin käryt, rasva ja sormenjäljet kerrostuvat? Pelkistetympi on tyylikkäämpi, ajattomampi ja helppohoitoisempi.

Tää on vanha talo, ei tämän tarvitse olla ajaton. Maalattu puu, varsinkin kiiltäväpintainen, on helppo puhdistaa. Maalattu pinkopahvi tai paperitapetti taas ei ole ihanteellinen puhdistettava.

Ap

Vierailija
26/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempien keittiössä on ollut puolipaneeli kohta 30v. On ollut pieniä lapsia, monia koiria ja kissoja siinä vuosikymmenten varrella. Tehty ruokaa joka päivä ja ihan tavallista perhe-elämää eletty. Kerran maalattu siinä välissä eikä siinä mitään rasvaa, käryä tai sormenjälkiä ole. Vieressä on eteinen jonka n. 20v vanha tapetti onkin sitten ihan eri juttu, siinä on roisketta ja tahraa jos jonkinlaista.

Vierailija
27/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempien keittiössä on ollut puolipaneeli kohta 30v. On ollut pieniä lapsia, monia koiria ja kissoja siinä vuosikymmenten varrella. Tehty ruokaa joka päivä ja ihan tavallista perhe-elämää eletty. Kerran maalattu siinä välissä eikä siinä mitään rasvaa, käryä tai sormenjälkiä ole. Vieressä on eteinen jonka n. 20v vanha tapetti onkin sitten ihan eri juttu, siinä on roisketta ja tahraa jos jonkinlaista.

Mä en olis ikinä ajatellut, että haluaisin puolipaneelin, mutta nyt kun olen tarpeeksi katsellut kuvia perinnerakentamisesta, niin se on alkanut miellyttää. Ja sillehän on myös syynsä, miksi sellaista on laitettu, ja ne syyt on tullutkin tässä käsiteltyä.

Ap

Vierailija
28/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäkin sopii miettiä, mikä kullekin on ajaton!

Ap

Vierailija
29/29 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en jättäis sitä paneelia pois, kun pinkopahvi/tapetti menee keittiössä helposti likaiseksi.

Ap

Pointti olikin, että paneelia tulee vähän liikaa. Paneelit seiniin ja sileät ovet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan