Mistä/miksi/miten sain Instagram-seuraajan kun mulla on ihan tyhjä anonyymi tili?
Rekisteröin itseni viikonloppuna ihan randomnimellä ja sähköpostiosoitteella jota ei ole kenelläkään tiedossa. Tili on vielä muuten tyhjä ja ilman profiilikuvaa mutta aloin itse seurata kahta tiliä ja kolmea asiasanaa.
Tänään tuli ilmoitus että joku Susanna alkoi seurata minua. En tunne ihmistä, hänellä on naamakuviakin laitettu instagramiin. Mistä hän löysi minut? Miksi alkoi seurata?
Parasta kaikki, sain joskus muutama kuukausi sitten myös viralliseen, oikeaan Facebookin profiiliini kaveripyynnön joltain vieraalta Susannalta jota en tunne mitenkään. Näillä Susannoilla ei kuitenkaan ole sama sukunimi.
Outoa?
Kommentit (34)
No jos et halua tuntemattomia seuraajia, niin tili yksityiseksi tietenkin.
Mutta ei niitä seuraajia tarvitse instassa pelätä.
Vierailija kirjoitti:
No jos et halua tuntemattomia seuraajia, niin tili yksityiseksi tietenkin.
Mutta ei niitä seuraajia tarvitse instassa pelätä.
Joo en tiennyt että olen heti julkinen ja joillain on tapana hamuta tällaisia tyhjiä anonyymejäkin seurattavaksi. Nyt olen viisaampi.
Kauhea paniikki kun menee liittymään julkiseen foorumiin =D
Instagram juurikin toimii niin, että seurataan toisten kuvia. Se on sen koko pointti.
Ihan vieraidenkin. Mullakin on melkein 2000 seuraajaa ja itse seuraan suunnilleen puolta niistä.
Käypä Facebookissa katsomassa, onko sinulla ketään Susanna-nimistä kaverilistalla. Kaveriehdotoksia tehdään FB-listan perustaalla, sillä Facebook omistaa Instagramin.
Kiinnostaisi tietää, että miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea paniikki kun menee liittymään julkiseen foorumiin =D
Instagram juurikin toimii niin, että seurataan toisten kuvia. Se on sen koko pointti.
Ihan vieraidenkin. Mullakin on melkein 2000 seuraajaa ja itse seuraan suunnilleen puolta niistä.
Ai no kyllä mä ite ainakin seuraisin sellaisia joilla on a) jotain sisältöä ja b) nimenomaan minua kiinnostavaa sisältöä tilillään. En muita, randomeja nimimerkkejä. Jotain hyvää kaveria nyt ehkä kohteliaisuudesta vaikkei niin kiinnostaisikaan noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Käypä Facebookissa katsomassa, onko sinulla ketään Susanna-nimistä kaverilistalla. Kaveriehdotoksia tehdään FB-listan perustaalla, sillä Facebook omistaa Instagramin.
Kiinnostaisi tietää, että miten kävi.
Mulla on eri sähköpostiosoitteilla FB ja Instagram.
Miten päätätte ketä seuraatte ja ketä ette seuraa? Siis jos joku alkaa seurata teitä, onko joku kohteliaisuussääntö, että pitäisi seurata takaisin? Onko tylyä jos ei seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Miten päätätte ketä seuraatte ja ketä ette seuraa? Siis jos joku alkaa seurata teitä, onko joku kohteliaisuussääntö, että pitäisi seurata takaisin? Onko tylyä jos ei seuraa?
Ei ole tylyä olla seuraamatta. Minulla on monia seuraajia, joita en seuraa takaisin. Seuraan tuttujen ihmisten tilien lisäksi sellaisia tilejä, joilla on minua kiinnostavaa sisältöä.
Julkaisuun merkitsemistä ei taida pystyä estämään? Vai? Mulle asialla ei ole toisaalta suurta merkitystä. En lisää mitään tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Julkaisuun merkitsemistä ei taida pystyä estämään? Vai? Mulle asialla ei ole toisaalta suurta merkitystä. En lisää mitään tililleni.
Kyllä senkin pystyy estämään asetuksista, ihan itse löysin tämän ominaisuuden :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä senkin pystyy estämään asetuksista, ihan itse löysin tämän ominaisuuden :)
Löysinpä minäkin kun tutkin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Sisältö ratkaisee eli pitää olla jotain minua kiinnostavaa.
Nyt vielä ihmettelen kun sitten kokeeksi laitoin yhden kuvan Instagramiin, niin tuossa on tosi huono laatu kun vertaa alkuperäiseen. Onko tosiaan aina näin? Lähikuva kukkasesta kyseessä ja meni ihan suttuiseksi vaikka kännykän galleriassa näkyy terävänä.
Niin ja siis estin myös.