Mistä/miksi/miten sain Instagram-seuraajan kun mulla on ihan tyhjä anonyymi tili?
Rekisteröin itseni viikonloppuna ihan randomnimellä ja sähköpostiosoitteella jota ei ole kenelläkään tiedossa. Tili on vielä muuten tyhjä ja ilman profiilikuvaa mutta aloin itse seurata kahta tiliä ja kolmea asiasanaa.
Tänään tuli ilmoitus että joku Susanna alkoi seurata minua. En tunne ihmistä, hänellä on naamakuviakin laitettu instagramiin. Mistä hän löysi minut? Miksi alkoi seurata?
Parasta kaikki, sain joskus muutama kuukausi sitten myös viralliseen, oikeaan Facebookin profiiliini kaveripyynnön joltain vieraalta Susannalta jota en tunne mitenkään. Näillä Susannoilla ei kuitenkaan ole sama sukunimi.
Outoa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Sama mullakin. Merkitään julkaisuihin ja tulee seuraamispyyntöjä. Jotain botteja kai ja automaattitoimintoja.
Todella hämärää touhua. Miten jollain oikealla ihmisellä riittää aikaa ja mielenkiintoa ruveta seuraamaan tyhjiä profiileja. Estin tämän Instagram-Susannan nyt ja niin lähtee jatkossa estoon kaikki. Mitenköhän tuon tilin saa yksityisemmäksi? Ajattelin että anonyymi olisi riittänyt.
Sen saa yksityiseksi asetuksista. Sen jälkeen sun pitää hyväksyä, jos joku haluaa seurata.
Mikä on botti? Olen itse ihmetellyt ketkä "katsoo" mun stooreja. Jotain vähäpukeisia naisia, ja olen itse nainen. Onko noi jotain feikkitilejä vai, kuka tietää? Voiko "botti" automaattisesti "katsoa" stooreja, vai mistä on kyse?
Mulla on julkinen tili ja ihan sama kuka mun kissojen kuvia seuraa.
Ne on valetilejä. Tossa linkissä on asiaa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/c8c298ee-9ee6-4875-9262-02c1c27a…
Vierailija kirjoitti:
Ne on valetilejä. Tossa linkissä on asiaa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/c8c298ee-9ee6-4875-9262-02c1c27a…
ei välttämättä. usein sanotaan, että "mari" on perustanut uuden tilin lähellä sinua. Ja jotkut haluaa seurata mitä kylällä tapahtuu
Entä sitten kun estin tämän Susannan, nyt kävin katsomassa hänen profiilia uudestaan, siellä ei näkynyt enää hänen kuviaan vaan tekstinä oli ettei ole julkaisuja eikä hänellä ollut yhtään seuraajaa/seurattavaa itsellään! Näinkö näyttää profiili jos olen itse estänyt henkilön?
Näköjään ilmiantaminen ei onnistu enää kun olen estänyt hänet? Tai siinä lähtee latautumaan alareunasta joku palkki mutta se katoaa?
Jos olet estänyt, et voi nähdä kyseistä tiliä enää, näet jonkun muut Susannan. Mutta mitä väliä, jos et kerran aio julkaista mitään, vai aiotko? Sitten vaan tili yksityiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet estänyt, et voi nähdä kyseistä tiliä enää, näet jonkun muut Susannan. Mutta mitä väliä, jos et kerran aio julkaista mitään, vai aiotko? Sitten vaan tili yksityiseksi.
Ei vaan kun menen katsomaan sieltä mistä näkyy estetyt tilit, siellä näkyy ettei tällä Susannalla olisi enää mitään sisältöä. Vaikak aikaisemmin oli, silloin kun en ollut vielä estänyt. Ja kyllä mä pikku hiljaa alan julkaista sisältöä kun sitä alkaa enemmän kertyä (työkaveri haluaa seurata yhtä projektiani).
No jos olet estänyt, niin et näe sisältöä. Poista esto hetkeksi, niin näet taas Susannan sisällön. Sitten estät taas. Mutta niin kuin kysyin, niin mitä väliä? Blokkaa koko tyyppi, niin ei tarvii ihmetellä enempää.
Vierailija kirjoitti:
No jos olet estänyt, niin et näe sisältöä. Poista esto hetkeksi, niin näet taas Susannan sisällön. Sitten estät taas. Mutta niin kuin kysyin, niin mitä väliä? Blokkaa koko tyyppi, niin ei tarvii ihmetellä enempää.
Yritän ihan tässä ottaa selvää miten Instagram toimii kun tosiaan liityin sinne vasta viikonloppuna. Ei tarvinne olla noin aggressiivinen kuitenkaan.
Mulla sama, mutta seuraajiksi tuli ihan jotain tällaisia tunnettuja, joilla oli itsellään tuhansia seuraajia. Oliskohan syynä, että seuraavat, ettei kukaan varasta heidän kuviaan yms. Mulla on tili vain siksi, että seuraan muutamaa, lähinnä kissojen ja parin lempilajini suosikkiurheilijan instatilejä. Facen kautta tein tilin ja siksi kai noita seuraajia on tullut. Olen kyllä poistanut ne samantien.
Ihmeellistä panikointia. Miksi olet edes koko instagramissa, jos noin muut ihmiset siellä ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän ihan tässä ottaa selvää miten Instagram toimii kun tosiaan liityin sinne vasta viikonloppuna. Ei tarvinne olla noin aggressiivinen kuitenkaan.
Siis miten niin aggressiivinen?
Useimmiten nuo joilla on tuhansia seuraajia, etsivät vaan itselleen lisää seuraajia. Voit todeta tämän seuraamalla heidän tilejään, ja muutaman päivän päästä he lopettavat sinun seuraamisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä panikointia. Miksi olet edes koko instagramissa, jos noin muut ihmiset siellä ahdistaa?
Edelleen, oudon vihaisia vastauksia kun vasta opettelen koko sovelluksen toimintaa :) Mutta liityin siksi että tuo työkaveri voisi seurata projektiani ja toisaalta kiinnostaa löytää toisten vastaavia juttuja. Kenenkään naamakuvat saati muut vartalonosat eivät kiinnosta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin aggressiivinen?
Onko tämä ihan neutraali kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nuo joilla on tuhansia seuraajia, etsivät vaan itselleen lisää seuraajia. Voit todeta tämän seuraamalla heidän tilejään, ja muutaman päivän päästä he lopettavat sinun seuraamisen.
Okei, en mä varmaan tällaista pelleilyä jaksa. Poistin tämän nyt seuraajista ja pistin tilin yksityiseksi, jos se riittää.
Sama mullakin. Merkitään julkaisuihin ja tulee seuraamispyyntöjä. Jotain botteja kai ja automaattitoimintoja.