Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kristitty, onko kysyttävää?

Vierailija
21.05.2020 |

Kysymyspalsta. Älkää lukeko, jos loukkaavat.

Asiallisia kysymyksiä, kiitos.

Kommentit (356)

Vierailija
321/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päiväkoti-ikäisen lapsen hoitopaikassa kävi pappi ja joku seurakuntatyöntekijä puhumassa, että Jeesus auttaa aina. Sitten oltiin menossa pihalle ja lapsi ei saanut uusia talvikenkiä jalkaansa. Kotona sitten kyseli, miksei Jeesus tullutkaan apuun. Kysyn nyt sinulta: Miksi ei?

Rukous auttaa. Jeesus ei välttämättä tule siihen sun eteesi auttamaan kenkien laitossa, mutta voi auttaa sua esim. ymmärtämään, miten ne kengät laitetaan.

Näin minäkin olen saanut apua.

Ap

Rukous ei tutkitusti auta. Ota asioista selvää. Itse asiassa vaikutus on jopa vähän negatiivinen, ilmeisesti koska ne jotka uskovat rukoukseen ja "tietävät" jonkun rukoilevan jonkin asian toteutumista passivoituvat sen suhteen ja näin ollen se toteutuu huonommin kuin jos ei oltaisi rukoiltu.

Vierailija
322/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä selität ap eri koirarodut.

On mopsia, danskandogia ym

Eikös se jumala luonut vaan yhden koiran?

Esim mopseja ei ollut Jeesuksen aikana...

Miten voi olla mahdollista?

Geenejä osataan muunnella. Eläimet osaavat risteytyä keskenään.

Ap

Entä ihmiset? Risteytyivätkö eri ihmislajit keskenään (esim homo sapiens ja neantherdalin ihminen)? Mitö ihnislajia olivat Aatami ja Eeva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päiväkoti-ikäisen lapsen hoitopaikassa kävi pappi ja joku seurakuntatyöntekijä puhumassa, että Jeesus auttaa aina. Sitten oltiin menossa pihalle ja lapsi ei saanut uusia talvikenkiä jalkaansa. Kotona sitten kyseli, miksei Jeesus tullutkaan apuun. Kysyn nyt sinulta: Miksi ei?

Rukous auttaa. Jeesus ei välttämättä tule siihen sun eteesi auttamaan kenkien laitossa, mutta voi auttaa sua esim. ymmärtämään, miten ne kengät laitetaan.

Näin minäkin olen saanut apua.

Ap

Oletko ajatellut sellaista mahdollisuutta et sinä itse ja oma älysi/ajattelusi on ratkaissit ongelman? Miksi hsluat ulkoistaa kaiken Jeesukselle, on sinusa itsessäkkn potentiaalia!

Vierailija
324/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä selität ap eri koirarodut.

On mopsia, danskandogia ym

Eikös se jumala luonut vaan yhden koiran?

Esim mopseja ei ollut Jeesuksen aikana...

Miten voi olla mahdollista?

Geenejä osataan muunnella. Eläimet osaavat risteytyä keskenään.

Ap

Entä ihmiset? Risteytyivätkö eri ihmislajit keskenään (esim homo sapiens ja neantherdalin ihminen)? Mitö ihnislajia olivat Aatami ja Eeva?

Neanderthal (nus nus). Eurooppalaisillahan on varsin paljon homo neanderthalista perimässään kun taas Afrikan eteläpuolen alkuperäiskansoilla on vielä vanhempaa homo erectusta. Jos ei Eurooppalaiset olisivat lähteneet niin ahkerasti levittäytymään ja nykyaikainen globalisaatio olisi jäänyt tulematta niin olisi hyvinkin mahdollista että eri mantereiden ihmiset olisimme pikkuhiljaa lajiutuneet taas omiksi lajeiksemme.

Jos Aatami ja Eeva kerran elivät noin 6000 vuotta sitten, niin silloin he ovat väistämättä olleet nykyihmisiä.

Vierailija
325/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halleluja ap! Siunausta! Hienoa kun todistat täällä uskostasi. :)

Helppoahan se on täällä anonyyminä "todistaa uskostaan". Mutta pystyykö ap tekemään tämän saman IRL.

Minä pystyn ja minä teen. Pidän ristikorua ja kaikki läheiseni tietävät, että olen oikea kristitty. :)

Ap

Läheisesti toki tietävät. Mutta oletko koskaan ollut kadun kulmassa jakamassa traktaatteja ja keskustelemassa vieraiden ihmisten kanssa uskonasioista?

En ole, mutta yhtä lailla se käy netistä käsin.

Ap

Joo toki, kun ei tarvitse pistää omaa itseään alttiiksi.  Negat tästä sulle. "Uskovaiselle."

Vierailija
326/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan se on täällä anonyyminä "todistaa uskostaan". Mutta pystyykö ap tekemään tämän saman IRL.

Minä pystyn ja minä teen. Pidän ristikorua ja kaikki läheiseni tietävät, että olen oikea kristitty. :)

Ap

Läheisesti toki tietävät. Mutta oletko koskaan ollut kadun kulmassa jakamassa traktaatteja ja keskustelemassa vieraiden ihmisten kanssa uskonasioista?

Ap

Pitää uskaltaa laittaa itsensä alttiiksi. Kyllä minä vaan seurakuntanuori- ja opiskeluaikoinani kävin ihan kadulla jakamassa traktaatteja ja keskustelemassa ihmisten kanssa. Ei tämä nyt vain käy netistä käsin, on mentävä ja tavattava niitä ihmisiä IRL. Joskus tilanne kävi hankalaksi, mies kertoi, että vaimo oli heittänyt pihalle, eikä ollut asuntoa. Siihen meillä ei ollut ratkaisua. Olisiko sinulla ollut, kun kerran olet "oikea kristitty" ? Jonka läheiset ihmiset tietävät kristityksi ja joka kantaa ristikorua kaulassaaan... Onko se nyt kuitenkaan oikeaa kristillisyyttä?

Vierailija
327/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa seurakuntatoiminnassa olet mukana, jos olet?

Vierailija
328/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisessa seurakuntatoiminnassa olet mukana, jos olet?

Vissiin sellaisessa jossa pestään tatuointeja pois vihkivedellä :D

Toivottavasti tämä ei tule laajemmin ihmisten tietoon tai menee laserklinikat ja peitetatuointeja tekevät kokonaan konkurssiin :DD 

Vierailija
329/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Paholaista pidetään pahana, vaikka Jumala on tappanut miljoona kertaa enemmän ihmisiä Raamatun mukaan?

Jos et tiennyt tätä, et selvästi ole lukenut Raamattua kunnolla, etkä ole kunnon kristitty. 

Sinä et tiedä, kuinka paljon ja hyvin olen lukenut Raamattua. Sinä et voi määritellä, olenko kunnon kristitty vai en.

Paholaista pidetään pahana, koska hän on läpeensä paha. Hän halusi olla Jumalan kaltainen. Kukaan ei voi olla, koska Jumala on alku ja loppu.

Ap

Niin! Niin kuin silloin, kun Paholainen sanoi näin - 

4. Moos. 11:1 Paholainen vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.

Room. 11:7-10 Paholainen sokaisi juutalaiset, jotta he eivät näkisi Messiasta.

Sananlaskut 1:26-28 Paholainen nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.

2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Paholainen: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”

Jer. 19:9 ”Ja minä (Paholainen) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”

Ei, kun se olikin JUMALA. Sori, mun moka. 

Vierailija
330/356 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006517138.html

AP:llä kommentteja? Rukoilivatko väärin vai mikä meni pieleen?

Vierailija
331/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Lilith hylättiin vain, koska ei suostunut Aatamin jalkarätiksi, vaan halusi samat oikeudet? Voisi melkein luulla, että tämän kirjoittivat naisia halveksivat miehet kauan sitten...  Ja jos Jumala kirjoitti tämän, mikä sen ongelma on? Mies ja nainen ei alunperinkään siis olleet samanarvoisia sen silmissä, vaikka itse loi molemmat?

Eikö tämä haittaa yhtään ap, nainen itsekin?

´´Legendan mukaan Aatami halusi maata Lilithin kanssa, mutta Lilith koki Aatamin ehdottaman asennon alentavaksi. Hän totesi, että heidät molemmat on luotu maasta ja siten asetettu tasa-arvoisiksi, joten miksi hänen pitäisi maata alla. Aatami yritti ottaa Lilithin väkisin ja tästä raivostuneena Lilithin kerrotaan lausuneen ääneen Jumalan salaisen maagisen nimen, nousseen ilmaan ja lentäneen tiehensä. Aatami valitti Jumalalle, että hänen puolisonsa oli karannut ja Jumalan kerrotaan lähettäneen enkeleistään Senoyn, Sansenoyn ja Semangelofin hakemaan Lilithin takaisin sanoen:” Jos hän suostuu tulemaan

takaisin, niin hyvä. Jos hän ei suostu, sata hänen (demoni)lastaan kuolee joka päivä..... Enkelit sanoivat Lilithille ´´me hukutamme sinut mereen, jos et tule takaisin´´. 

ÄIJÄPOWERIA, JEEEEEE! 

Ja tämä oli siis ennen syntiinlankeemusta, jolloin Aatami oli vielä täydellinen, Jumalan kuva? 

Ensimmäisen naisen nimi oli Eeva. Se tarkoittaa kaiken elävän äitiä.

Missä tämä lukee? Se ei lue ainakaan minun Raamatussa..

Ap

Jesaja 34:14.

Ei tarvi uskoa. Onhan Raamatussa paljon muitakin naisia halventavia ja alentavia tarinoita. Makustele niitä vaikka hyvän punaviinin kanssa

Vierailija
332/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityllä loppui tavan mukaan vastaukset ennen kuin niitä saatiinkaan.

Vierailija
333/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eenokin kirja.

Ei ole raamatussa, koska se sisältää tulenarkaa tavaraa.

Eenok on kuitenkin mainittu raamatussa. Sensoreilta on jäänyt yksi rivi ja se onkin kummallinen:

Eenok ei kuollut. 

No, Enokilta on olemassa kolme kirjaa. Ne ovat Etiopialaisessa raamatussa.

Ja ne on löydetty Qumranin kääröistäkin.

Eenok aloittaa kun Jumalan kuvaa alkuräjähdyksen!!!

Eli alkuräjähdyksen ja ajan syntymisen. 

Ja sen, että koko "luomakunta" (avaruus) oli jo olemassa. Se, jonka jumala oli ajatellut luoda.

" Minä käskin alimmissa osissa, että näkyvät asiat tulisivat alas näkymättömyydestä, ja Adoil (luomakunnan valo) tuli alas hyvin suurena ja minä katselin häntä, ja katso! Hänellä oli hyvin suuri valo. Ja minä sanoin hänelle: Tule tekemättömäksi, Adoil, ja anna näkyvän tulla sinusta. Ja hän tuli tekemättömäksi ja valtava valo tuli ulos. Ja minä olin suuren valon keskellä, ja niin kuin valoa syntyy valosta, siitä lähti suuri aika ja näytti koko luomakunnan, jonka minä olin ajatellut luoda. Ja minä näin, että se oli hyvää."

Eenok täräyttää sellaiset tekstit, että ne jätettiin pois luomiskertomuksesta.

Mutta selvä alkuräjähdyshän tuo kuvaus on, 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Henokin_kirja

Vierailija
334/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ap 

Vierailija
335/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten kiistakirjoitukset väittää uskotko että nuorella Johanneksella ja Jeesuksella oli homoseksuaalinen suhde?

Homojen mielestä muuten ei voi ollakaan :D

Vierailija
336/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Lilith hylättiin vain, koska ei suostunut Aatamin jalkarätiksi, vaan halusi samat oikeudet? Voisi melkein luulla, että tämän kirjoittivat naisia halveksivat miehet kauan sitten...  Ja jos Jumala kirjoitti tämän, mikä sen ongelma on? Mies ja nainen ei alunperinkään siis olleet samanarvoisia sen silmissä, vaikka itse loi molemmat?

Eikö tämä haittaa yhtään ap, nainen itsekin?

´´Legendan mukaan Aatami halusi maata Lilithin kanssa, mutta Lilith koki Aatamin ehdottaman asennon alentavaksi. Hän totesi, että heidät molemmat on luotu maasta ja siten asetettu tasa-arvoisiksi, joten miksi hänen pitäisi maata alla. Aatami yritti ottaa Lilithin väkisin ja tästä raivostuneena Lilithin kerrotaan lausuneen ääneen Jumalan salaisen maagisen nimen, nousseen ilmaan ja lentäneen tiehensä. Aatami valitti Jumalalle, että hänen puolisonsa oli karannut ja Jumalan kerrotaan lähettäneen enkeleistään Senoyn, Sansenoyn ja Semangelofin hakemaan Lilithin takaisin sanoen:” Jos hän suostuu tulemaan

takaisin, niin hyvä. Jos hän ei suostu, sata hänen (demoni)lastaan kuolee joka päivä..... Enkelit sanoivat Lilithille ´´me hukutamme sinut mereen, jos et tule takaisin´´. 

ÄIJÄPOWERIA, JEEEEEE! 

Ja tämä oli siis ennen syntiinlankeemusta, jolloin Aatami oli vielä täydellinen, Jumalan kuva? 

Ensimmäisen naisen nimi oli Eeva. Se tarkoittaa kaiken elävän äitiä.

Missä tämä lukee? Se ei lue ainakaan minun Raamatussa..

Ap

Jesaja 34:14.

Ei tarvi uskoa. Onhan Raamatussa paljon muitakin naisia halventavia ja alentavia tarinoita. Makustele niitä vaikka hyvän punaviinin kanssa

Raamatussa on vähintään myös yhtäpaljon esimerkillisiä ja inspiroivia naisia. Eräänlaisia arkkityyppejä. Naisteologia on perehtynyt kristinuskon naiskuvaan ja patriarkaalisuuteen aikansa hengen ilmentyminä.

Naisvihamielisyys ei ole Jeesuksen sanomassa. Kristityn ydinusko kiteytyy Jeesuksen lähimmäisenrakkauden sanomassa, joka ei katso sukupuolta vaan ihmisyyttä meissä kaikissa. Lapsen luottamusta arvostetaan eikä sitä käytetä hyväksi. Kristinusko on ihan kypsän aikuisen ihmisen uskoa, joka pyrkii eheyden kokemukseen. Kelpaamme ilman suorittamista Jumalalle.

Kannattaa etsiä tietoa naisteologiasta, jos Raamatun naisviha on este. Kyllä noita asioita ovat monet muutkin naiset pohtineet. Pyhimyksissä on paljon naisia. Naisen seksuaalisuus on hankala aihe monessa muussakin uskonnossa kuin kristinuskossa. Kristinusko kuitenkin päivittää itseään, mitä ei juuri tapahdu islamissa, ei ainakaan riittävästi.

Sanon suoraan, että näen islamin uhkana tulevaisuudessa. On surullista, jos olemme helppo saalis. Jos olemme itse moraaliton, selkärangaton ja holtiton joukkio epäjumalinemme. Nykyinen menohan on karseaa.

Vierailija
337/356 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Joo toki, kun ei tarvitse pistää omaa itseään alttiiksi.  Negat tästä sulle. "Uskovaiselle."

Mistä sinä sen tiedät, mille kukin laittaa itsensä alttiiksi?

Nykyisinhän sinut melkein kivitetään, jos tunnustaudut kristityksi. Niin ”noloa” se monen mielestä on.

Ap on laittanut itsensä alttiiksi koko pitkän ketjun ajan eikä vaikuta tippaakaan ylimieliseltä ”uskikselta”. Ei tämä aika heitä kaipaakaan, vaan ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, jotka uskovat vielä muuhunkin kuin itseensä. Eli hengellisiä ihmisiä.

Vierailija
338/356 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Paholaista pidetään pahana, vaikka Jumala on tappanut miljoona kertaa enemmän ihmisiä Raamatun mukaan?

Jos et tiennyt tätä, et selvästi ole lukenut Raamattua kunnolla, etkä ole kunnon kristitty. 

Sinä et tiedä, kuinka paljon ja hyvin olen lukenut Raamattua. Sinä et voi määritellä, olenko kunnon kristitty vai en.

Paholaista pidetään pahana, koska hän on läpeensä paha. Hän halusi olla Jumalan kaltainen. Kukaan ei voi olla, koska Jumala on alku ja loppu.

Ap

4. Moos. 11:1 Paholainen vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.

Sananlaskut 1:26-28 Paholainen nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.

2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Paholainen: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”

Jer. 19:9 ”Ja minä (Paholainen) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”

Olet poistanut näistä kohtia ja ymmärrät väärin.

Jumala vihaa valittajia. Sinulla on puhdas elinympäristö, puhdas vesi, puhdas ruoka, sinulla on ystäviä, olet terve, yms. Kiitä ennemmin kuin valitat.

Sananl.1:24, 25: "Minä (Jumala) kutsuin teitä, mutta ette siitä piitanneet, minä uhkasin teitä, eikä kukaan kavahtanut. Yhtäkään neuvoani ette ole ottaneet varteen, opetukseni ei ole kelvannut teille"

Sananl.1:26-28: "Niinpä minä nauran, kun teidän käy huonosti, pilkkaan, kun tulee aika jota kauhistutte, kun pelko tulee yllenne kuin rajuilma ja onnettomuus iskee tuulispäänä, kun osaksenne tulee ahdinko ja vaiva. Silloin te huudatte minua, minä en vastaa, etsitte minua, ettekä löydä."

Ap

Vierailija
339/356 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2Moos.32:21-25: Mooses kysyi Aaronilta: "Mitä pahaa tämä kansa on sinulle tehnyt, kun johdatit sen näin suureen syntiin?" (Mooses oli jättänyt vastuun Israelin kansasta Aaronille)

Aaron vastasi: "He sanoivat minulle: 'Tee meille Jumala, joka johtaa meitä matkalla, koska me emme tiedä, mitä tapahtui tuolle miehelle, joka johti meidät pois Egyptistä' joten minä kysyin heiltä: 'Kenellä on kultaa, se tuokoon ne minulle' Silloin he toivat kullan minulle ja minä heitin ne tuleen, siitä tuli tämä sonni."

Mooses näki, että kansa oli villiintynyt, koska Aaron oli päästänyt heidät valkoiseen ja vahingoniloksi vihollisilleen.

2Moos.32:26,27: Mooses asettui leirin portille seisomaan ja sanoi: "Kaikki, jotka ovat Herran puolella, tulkoon tänne" Hänen luokse tulivat Leeviläiset.

Sitten Mooses sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin portilta portille ja tappakaa kaikki, olkoon se vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen"

Ap

Vierailija
340/356 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006517138.html

AP:llä kommentteja? Rukoilivatko väärin vai mikä meni pieleen?

Aina rukous ei auta. Jumalalla on suunnitelma meille kaikille, siihen minä uskon.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän