Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Lasten tapaamisiin liittyen käräjäoikeuden päätöksen jälkeen ex on valittanut hovioikeuteen

Vierailija
20.05.2020 |

ja asian käsittely tulossa kesällä. Olen varaton, toki palkkatyössä (ex käytti omaisuutemme kannattamattomaan yritystoimintaan) - onko mahdollista, että jostain kumman syystä exän valitus hyväksyttäisiin ja joutuisin korvaamaan hänen oikeudenkäyntikulut (käräjäoikeusvaihe 10k ja hovioikeus?)? Ovatko nämä maksuja, jotka menisivät ulosottoon ja joutuisin hänen kiusaamisestaan vielä tällaiseen ahdinkoon? Kiitos paljon!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se tapahtuu, miten sellaisen saa? Kiitos! ap

kvg

Vierailija
22/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys PsyJuridicaan. Sieltä saat asiantuntevaa apua. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ole siinä vastaajana, vaan lapsesi, koska kyse on heidän tapaamisoikeudestaan. Loogisesti ajatellen lapsilta ei peritä oikeudenkäyntikuluja,vaan exäsi ne maksaa ihan itse.

Aasi! Ei niitä lapsia olla velvoittamassa tapaamisiin, vaan huoltaja ollaan velvoittamassa mahdollistamaan toiselle vanhemmalle lasten tapaamiset. Ylipäänsä tapaamisoikeus ei ole vanhemman oikeus lasta kohtaan vaan lapsen oikeus vanhempaa kohtaan. Miten tämä on tällä palstalla niin vaikea käsittää.

Vai meneekö sinulla jollain oudolla tavalla vastaaja ja kantaja sekaisin tässä? En kyllä tajua mitä haet, vaikka menisikin. Joka tapauksessa kantaja on toinen vanhempi (se joka vaatii muutosta tai jotain oikeutta) lasten puolesta ja vastaaja toinen vanhempi (se joka vastustaa muutosta tai jotain oikeutta).

Vierailija
24/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Kyseenalaistajille tiedoksi, että onnistuin viimein 2v. sitten riuhtaisemaan itseni irti suhteesta, jossa henkistä ja fyysistä väkivaltaa riitti. ap

Vierailija
25/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat maksoivat omansa. Mulla 2k, hänellä 10k. ap

Ohi aiheen, mutta miksi ilmaista näin? Opetetaanko nykyään koulussa kirjoittamaan/sanomaan rahasummat tuolla tavalla? En ole ainakaan esim. Hesarissa nähnyt em. rahasumman yksikköä tuolla tavoin kirjoitettuna. 

Vierailija
26/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapset ovat kantajia, ei tule kuluja. Mikäli äiti tai isä on kantaja, tulee maksut.

Vierailija
27/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Kyseenalaistajille tiedoksi, että onnistuin viimein 2v. sitten riuhtaisemaan itseni irti suhteesta, jossa henkistä ja fyysistä väkivaltaa riitti. ap

Tämä väkivalta ei kuitenkaan ollut mainitsemisen arvoista heti aluksi, mutta miehen kaatunut yritystoiminta, jossa meni toki sinun rahojasi myös, oli?

Vierailija
28/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat?

Vierailija
29/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja: Varo narsistia. Siinä kuvataan hyvin narsistien metkuja, jotka ovat aika samanlaisia. Minun exänikin imuroi kaikki perheen rahat kannattamattomaan yritystoimintaansa sekä pelaamista varten otettujen pikavippien maksamiseen. Kyllästyin ainaiseen kituuttamiseen ja lähdin. Ex on yrittänyt leimata minua psykoottiseksi ja masentuneeksi. Syyttää minua taloudellisesta ahdingostaan ja on tehnyt jo 2 perätöntä rikosilmoitusta minusta. Tähän mennessä niistä on ollut enemmän hyötyä minulle kun syytökset ovat olleet aivan absurdeja. Olen säilyttänyt kaikki viestit ja sähköpostit ja nykyään äänitän kaikki puhelutkin. Että on kättä pidempää sitten kun hän lähtee vaatimaan yksinhuoltajuutta. Asiassa saattaa tosin kestää, koska majailee nykyään uuden naisystävänsä luona täysin varattomana.

Neuvoni sinulle ap: säilytä kaikki viestit ja sähköpostit. Älä provosoidu vaan käyttäydy aina asiallisesti. Minimoi yhteydenpito, äläkä näytä tunnereaktiota teki hän mitä vain. Voimia.

Vierailija
30/33 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon! ap

Vierailija
31/33 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sekavalta jutulta. Oletkohan ollu siellä käräjillä ollenkaan?

Jos olisit niin tietäisit että huoltajuuskiistoissa AINA kumpikin osapuoli maksaa omat kulunsa.

Myös hovissa.

Hovi ei kyllä edes ota käsittelyyn ellei koe että asiassa on tapahtunut vääryyttä. Harva huoltajuuskiista menee hoviin saakka.

Sä et ole tainnu edes saada haastetta vaan uskot juttuja mitä exäs sulle kertoo.

Jos olet haasteen saanu ja siinä on vaatimukset että sua vaaditaan maksamaan oikeuskulut niin sillon exälläs on erittäin ammattitaidoton asianajaja joka ei huoltajuusasioista ymmärrä mitään. Ei olla missään jenkeissä.

Siihen asti kun sulla ei ole haastetta kädessä niin vähät välität mistään väittestä.

Sitte ku sulla on haaste kädessä niin sitten otat oikeusaputoimistoon yhteyttä.

Kyllä luulis että tietäisit mihin otat yhteyttä jos aikasemmin olet jo käräjillä ollu vai onko joku hoitanu asioita sun puolesta? Jos on niin pyydä siltä apua.

Sekava juttu

Vierailija
32/33 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ilmeisesti estänyt tapaamisia jos on tarvinnu uhkasakotkin määrätä käyttöön.

Niitä ei päätökseel laiteta eikä niistä edes puhuta ellei ole ollu kyseessä se että on estetty tapaamisia ilman hyvää syytä.

Olen ollut monessa käsittelyssä mukana

Vierailija
33/33 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ole siinä vastaajana, vaan lapsesi, koska kyse on heidän tapaamisoikeudestaan. Loogisesti ajatellen lapsilta ei peritä oikeudenkäyntikuluja,vaan exäsi ne maksaa ihan itse.

Elatusmaksuihin liittyvät oikeudenkäynnit ovat sellaisia joissa osapuolena on lapsi joka vaati elatusapua. Tapaamisoikeusasiat ovat vanhempien välisiä sopimuksia joissa molemmat maksavat omat kulunsa tuloksesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä